מצוקת הדיור החרדית: ראשי הקהילות ונציגי 'דגל התורה' בפירפריה התכנסו

כינוס ראשון להצגת פתרונות דיור מעשיים של "התאגדות הקהילות בארץ הקודש" התקיים במוצש"ק בירושלים. בכינוס השתתפו נציגי "דגל התורה" וראשי הקהילות מערי הפריפריה בצפון ובדרום. בשבועות הקרובים עתידה הוועדה לקיים כינוסים נוספים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במוצש"ק פרשת תרומה התקיים כינוס ראשון להצגת פתרונות דיור מעשיים, של "התאגדות הקהילות בארץ הקודש" בביהכנ"ס "שערי שמעון", שבשכונת רמות א' בירושלים.

הכינוס הינו פרי עמל של חברי וועדת הדיור של "התאגדות הקהילות בארץ הקודש" שעקב מצוקת הדיור אשר לא פוסחת על שום בית חרדי בארה"ק, התכנסו יחד עם עשרות נציגי קהילות בני התורה בארה"ק ממרכזה, מצפונה ומדרומה, בבית הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה אשר התבטא בכאב על הקושי של ההורים להשיא את ילדיהם בכבוד, וכששמע על התפתחות הקהילות מפי ראשי הקהילות והשתומם לנוכח אותה התפתחות רוחנית לצד אפשרויות מגורים בכבוד הראוי למשפחות בני תורה, נבחרו על דעתו מס' נציגים מתוך הנוכחים שתפקידם יהיה לרכז את הנושא.

חברי הוועד סיירו בקהילות החרדיות ההולכות ומתפתחות ברחבי הארץ ונפגשו עם רבני הקהילות ועם נציגי דגל התורה המקומיים, וקיבלו סקירה מקיפה על המוסדות, שירותי הקהילה, צרכי דת, תעסוקה לנשים, תחבורה לערי המרכז ולריכוזים החרדיים, מחירי הדירות, הצפי לבניה עתידית ועוד וכן עמדו מקרוב על התפתחות המוסדות במקום כשהם נפעמים ממראה עיניהם, כאשר חלק מהמקומות נראים לא אחרת מכל קהילה בריכוזים החרדיים במרכז הארץ.

לאחר שהביאו חברי הוועד את הנתונים אל הגאון הגדול שליט"א, הוחלט בעצה אחת עם מרנן ורבנן שליט"א, לערוך שורה של כינוסים בקהילות הקודש ברחבי הארץ בהם ישאו דברים הרבנים שליט"א, נציגי הוועד וראשי הקהילות מערי הפריפריה.

וכך במוצש"ק התקיים הכנס הראשון בשכונת רמות א' בי-ם בראשות הגאון רבי ישראל גואלמן שליט"א רב קהילת שערי תבונה ברמות א', שבירך על היוזמה וציין שהוא יכול להעיד מקרוב על אברכים המחתנים את צאצאיהם ונקלעים לקשיים שאינם עומדים בהם. כן שיתף את הנוכחים בהיכרותו מקרוב חלק מהקהילות המרוחקות יותר, בהן ביקר מס' פעמים והתרשם שניתן לגדל בהן משפחות לתורה ויר"ש מתוך ישוב הדעת. הגאון רבי מאיר גרוס שליט"א מו"צ שכונת רמות, אף הוא בירך על היוזמה כשהוא מרחיב בקושי שנוצר עקב סוגיית חיתון הצאצאים וסיים בברכה ש"נזכה לקדש בכסף ולא מקדש במלווה…". כן הובאה לכנס ברכת רבה של שכונת רמות הגאון רבי שלמה ניימן שליט"א, התומך ומעודד את חברי הוועד בפעילותם החשובה ועקב חולשה לא עלה בידו לכבד את המעמד בנוכחותו וברכת הגאון רבי מנחם מנדל פוקס שליט"א רב שכונת "שומרי החומות" רמות ד'.

לאחר מכן נשמעו דברי נציגי ערי הפריפריה שסיפרו על חיי הקהילות המרוחקות יותר, על המוסדות, על מחירי הדירות, על התחבורה ועל התכניות לעתיד, כאשר מי שהוביל את הדיון הפורה היה הרב אברהם דייטש סגר"ע אופקים, אם קהילות בני התורה בפריפריה והגדולה שבהם, שתרם לכינוס מניסיונו בן הקרוב ליובל שנים, עת ייסד את קהילת בני התורה באופקים יחדיו עם חה"כ הרב משה גפני יו"ר תנועת דגל התורה. כן נשאו דברים הרב רפאל לוונטל מנהל המוסדות בירוחם, הרב פנחס סירוקה חבר מועצת עירית כרמיאל, הרב יואל סילבר ממעלה עמוס סגן ראש המועצה האזורית גוש עציון, הרב יהודה לוי מנצרת עילית, הרב גרשון ברלין יו"ר סניף דגל התורה בנצרת עילית והר יונה ג', הרב משה אורי דיסלר והרב שמשון בייפוס מעפולה, הרב חיים לנדי מצפת והרב חיים יעקובזון מנהל ת"ת "תורה בתפארתה" בקרית אתא.
הרב יצחק פינדרוס סגן ומ"מ ראש עירית ירושלים, הרב יצחק ברנר מנהל סניף דגל התורה בי-ם, הרב צבי רבינסקי מנהל ת"ת תורת הבית בבית שמש, הרב שלום קולדצקי, הרב משה ויספיש והרב אברהם להב, הרחיבו בצורך ובמה שקדם להקמת הוועדה שהוא מצוקת הציבור בכלל וציבור בני התורה בפרט, בנושא הדיור, ופרשו את התכניות לעתיד, כשהם מתייחסים למו"מ שמנהלת הוועדה עם "הגמ"ח המרכזי" שבנשיאות הגאון רבי גבריאל יוסף לוי שליט"א ראש ישיבת "באר התורה" על אפשרות להעמדת הלוואה משמעותית לאלו שיצטרפו לתכנית ע"פ התנאים שיקבעו וכן על השלוחות של וועדת הדיור שיקומו בכל עיר ע"מ לשמר את המחירים, כפי שמקובל כבר במספר ריכוזים חרדיים בארה"ק.

כמו"כ העבירו את התרשמותם החיובית מהסיורים של הוועדה בקהילות השונות בערי הפריפריה, על הכוללים הגדולים, הת"תים, בתי הספר, הישיבות וחיי הקהילה בכלל והאפשרויות הרבות העומדות בפני ציבור ההורים, תוך השתלבות בקהילות הקיימות ובמקביל היתכנות של בניה חדשה באזורים המרוחקים בצורה מרוכזת, מאחר ועקב הקושי הבירוקרטי מול המשרדים הממשלתיים בבניה חדשה במרכז הארץ גם אם בסופו של תהליך היא נושאת פירות, עלות דירה היא מעל למיליון ₪ בהילקח בחשבון את דמי שכירות בגין שנות המתנה ואת הסיכונים הכרוכים בכך, דבר האומר כי הפתרון שנותר הוא רק להתמזג בקהילות שבפריפריה ולגבש מעין 'קבוצות רכישה' גדולות דרך מתווכים מקומיים בתאום עם וועדת הדיור המקומית, ללא שיווצר ביקוש שרק יביא לעליות מחירים וכן ע"מ להביא לרכישות מרוכזות בבניה החדשה בערי הפריפריה, בהן כאמור המחירים מסתכמים במאות אלפי ₪ פחות מערי המרכז.

מאות המשתתפים יצאו מוקסמים מהדברים ששמעו על הקהילות בפריפריות והתנאים המיוחדים לגדל בהן משפחות לתפארה ויצאו בתחושה אדירה של מהפיכה אמיתית שרוקמת עור וגידים, בדבר מצוקת הדיור בקרב ציבור בני התורה בארה"ק.
בימים האחרונים קיימת התעניינות רבה בקרב קהילות בני התורה בערים החרדיות, בדבר כינוס להצגת פתרונות דיור ע"י וועדת הדיור של "התאגדות הקהילות בארץ הקודש" בקרב בני קהילתם.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני ממליץ לכם לבוא לחריש העיר החדשה בצפון השרון יש מלא דירות ריקות וחדשות זה ההזדמנות שלכם לפתור לציבור שלכם את מצוקת הדיור אם תרצו עזרה בשמחה תפנו למייל שלי יום טוב

הלוואי ויצא מזה משהו
כעת נותר רק לשכנע את ציבור הזוצ"ים לעבור ולגור בפריפריה, וזו הבעיה הגדולה….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture