פלאש 90

אבו מאזן הציג תכנית 'שלום': "אנחנו צאצאי הכנענים וכאן 5,000 שנה"

יו"ר הרש"פ הציג בדיון במועצת הביטחון תוכנית בת שישה שלבים לשלום עם ישראל, ובהם: ועידת שלום בינלאומית, אי העברת השגרירות האמריקנית לירושלים ויישום יוזמת השלום הערבית. השגריר דנון: "אבו מאזן כבר לא חלק מהפיתרון - הוא הבעיה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הרשות הפלסטינית נשא נאום הזוי בפני מועצת הביטחון של האו"ם, במהלכה הציג תכנית 'שלום' חלופית לדיל שמגבש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ובעיקרה דרישה מישראל לוותר לו על הכל בתמורה ל… כלום. "אנחנו בני הארץ הילידים – 5,000 שנה הפלשתינים נמצאים על האדמה הזו, הפלשתינים הם צאצאי הכנענים", טען אבו מאזן בנאומו.

"זו האמת ההיסטורית ואיש לא ישנה אותה או ישכתב אותה. הצהרת בלפור שהשנה מציינים לה 70 שנה, נתנה את האות ל'נכבה' הפלשתינית ולכך שמיליוני פלשתינים גורשו מבתיהם והפכו לפליטים, והם וצאצאיהם עדיין פליטים. הפלשתינים הם הקורבן בקונפליקט הישראלי פלשתיני. אני קורא לקהילה הבינלאומית לשים סוף לכיבוש הישראלי ולסבל הפלשתיני".

לדבריו, "העם הפלשתיני בעד שלום ותומך בשלום. מעולם לא סירבנו להצעה למשא ומתן, ואנחנו מוכנים לשוב לשולחן המשא ומתן בכל רגע. בניגוד לישראל, הפלשתינים לא משקיעים תקציבים עצומים ברכישה ופיתוח של אמצעי לחימה, נשק גרעיני וקונבנציונלי. אנחנו בונים גני ילדים, בתי ספר, גני שעשועים פארקים ציבוריים, בתי חולים ומרפאות. הקונגרס בארה"ב מכנה אותנו טרוריסטים, אבל הממשל בוושינגטון מדבר איתנו, ומסייע לנו בכסף, בהשקעות בקהילה, בביטחון ועוד. אז מה אנחנו? טרוריסטים או לא?"

אבו מאזן תקף בחריפות את ישראל וטען כי היא פועלת שלא לפי החוק הבינלאומי בעניין ההתנחלויות. "ישראל אמרה שהיא מוכנה למלא את אמנת האו"ם", טען אבו מאזן. "אבל ישראל לא ממלאת את חובותיה, היא חושבת שהיא מעל החוק בנושא ההתנחלויות". אבו מאזן אמר כי ימשיך לפעול למען פתרון לא אלים והמשך המו"מ שלדבריו – הממשל הפלסטיני מעולם לא פסל. "אנו מתנגדים לכל ניסיון לחפות עלינו פתרון כלשהו שלא מקבל את הלגיטימציה שלנו", אמר. "הכרה במדינה פלסטינית אינה נוגדת מו"מ, להיפך- היא תומכת במו"מ".

אבו מאזן טען כי הפלסטינים מעוניינים בפתרון שתי המדינות וקרא לכינוס וועידה בינלאומית בנושא הפלסטיני. "יש לנו אומץ להגיד כן או לא על פי האינטרסים שלנו", טען יו"ר הרשות. "אנו כאן כדי לקדם את פתרון שתי המדינות – למצוא את הדרך החוצה מהמשבר שבו אנו לכודים". לדבריו, "ארה"ב אינה עוד יכולה לשמש מתווך הוגן ואובייקטיבי בסכסוך הישראלי פלשתיני. טראמפ במו ידיו גרם לכך שוושינגטון תאבד את מעמדה כמתווך הבלעדי במו"מ עם ישראל, לאור עמדת הממשל המוטה לחלוטין לטובת ישראל".

לאחר אבו מאזן תפסה את הבמה השגרירה האמריקנית ניקי היילי. "ברצועת עזה החמאס שולט על אזרחים שחיים באומללות בזמן שהמשטר בונה מנהרות ורקטות", תקפה השגרירה. "גם בגדה מתים הרבה מאוד אנשים. אני מצטערת שאבו מאזן לא נשאר לשמוע את הדעות של אחרים". השגרירה המשיכה וסיפרה על הטעויות, לדבריה, של הנשיא האמריקני הקודם: "נכנסו לממשל אחרי שהמשטר הקודם עשה מספר טעויות, כמו למשל לעודד את הרעיון שניתן לדחוק את ישראל לפתרון שאינה רוצה, זו הייתה טעות".

היילי התייחס גם להחלטה להעברת השגרירות לירושלים ותקפה את אבו מאזן. "אפשר לקבל את ההחלטה שלנו לגבי השגרירות ולהתרכז בקידום האינטרסים של העם הפלסטינים", טענה. "הדרך שאתה (אבו מאזן) בוחר מובילה לשום מקום". "אנו לא נרדוף אחריך", סיכמה השגרירה היילי את דבריה לעבר אבו מאזן. "ההחלטה היא שלך".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, נאם במועצת הביטחון מיד לאחר נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. דנון הגיב לדבריו של אבו מאזן ואמר: "הבהרת היטב באמצעות דבריך ומעשיך, כי אתה כבר לא חלק מהפיתרון אלא שאתה הבעיה." השגריר דנון הוסיף: "דיברת כעת על מחויבות לשלום בפני חברות מועצת הביטחון. כך אתה מדבר לעיתים תכופות על הבמה הבינלאומית אך כשאתה מדבר לאנשיך, אתה שולח מסר שונה לחלוטין." אמר השגריר ופירט בפני המועצה שורת ציטוטים אנטישמיים ודברי הסתה לאלימות מנאומיו של אבו מאזן.

השגריר דנון המשיך ואמר: "ההסתה של אבו מאזן לא מסתיימת רק ברטוריקה. הוא הפך את מימון הטרור למדיניות פלסטינית רשמית. בשנת 2017, הוא הפנה כ-345 מליוני דולרים מתקציב הרשות למימון משכורות של מחבלים שרצחו ישראלים. הסכום הזה מהווה מחצית מהסיוע הבינלאומי השנתי שמקבלת הרשות הפלסטינית. בכסף הזה הוא יכול היה לבנות ארבעים בתי חולים ולמעלה ממאה בתי ספר מדי שנה."

השגריר מנה בפני המועצה את כל יוזמות השלום והמו"מ המדיני שאבו מאזן דחה מאז כניסתו לתפקיד בשנת 2005 ואמר: "הממשל האמריקאי שוב עובד קשה כדי לקדם את תהליך השלום. אבו מאזן, לעומת זאת, שוב מחפש אחר תירוצים. הפעם, הוא טוען שההחלטה האמריקאית על הכרה בירושלים הביאה אותו לדחות את המשא ומתן" דנון הוסיף כי: "במשך למעלה משלושת אלפים שנים ירושלים הייתה ללב ולנשמה של העם היהודי, והיא תישאר בירתה המאוחדת של ישראל לנצח." דנון סיכם ואמר: "מדי יום יהודים בכל העולם פונים לירושלים ומתפללים לשלום. אין לנו ספק כי יבוא היום בו הפלסטינים יתברכו בהנהגה שבאמת חולקת איתנו את החלום הזה."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
14 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא נשאר עוד הרבה זמן לאבו מאזן לחיות. בפורים בע"ה נשמע בשורות טובות (אירוע מוחי או כדומה לרשע הזה)…

לא כדאי לא לזהות את עצמו ככנעני
עליהם אנחנו מצווים: 'לא תחיה כל נשמה'

הוא נשמע בטוח בעצמו. לא יכול להיות שהוא משקר. אני מאמין לו.

צאצאי הכנענים? מאיפה הוא הקריץ את השטות הזו?
אם כבר צאצאי הדינוזאורים

"ארור כנען, עבד עבדים יהיה לאחיו"
מעולה, כבר שנים אני מחפש עבד שיעשה כל מה שאצווה אותו. עכשו סוף סוף מצאנו את צאצאי הכנענים ואפשר לחלק עבד לכל יהודי!

למה הערבים קורים לבנים שלהם איסמעיל שיקראו להם כנעניי? למה בקוראן לא כתוב שהם מהכנענים? וחוצמזה, אם אומה כַּבְשַׁה חבל – ארץ לפני כל האמנות הבינלאומיות – הרי היא הפכה לשלה לתמיד, – הרי לא יפקיעו את כל המדינות מיושביהן בהווה לפי הגבולות שהיו להם לפני מאות שנים.. את צרפת לפני נפולאיון את פרוסיה לפני… וכן הלאה…

אם הא צאצאי הכנענים אז יש לנו חיוב של "לא תחיה כל נשמה"

אבו מאזן ראה תיק 1000-2000-3000-4000, אז הוא החליט להמשיך ל 5000,
המכנה המשותף ששניהם בלון נפוח

מה הוא לא מפחד שיהיה איזה 'ישי שליסל' שיקח את הפסוק לידיים ויתחיל להרוג את כל הפלשתינים??????????????

הכל נכון… בתוספת קטנה:
"…בניגוד לישראל, הפלשתינים לא רק משקיעים תקציבים עצומים ברכישה ופיתוח של אמצעי לחימה, נשק גרעיני וקונבנציונלי, בשביל זה אנחנו בונים גם גני ילדים, בתי ספר, גני שעשועים פארקים ציבוריים, בתי חולים ומרפאות… "

השייגעץ הזה הוא גם עם הארץ, כיון שהוא מנפנף בכנעניים, הרי הכנעניים כבשו את הארץ משם בן נח, ואנו צאצאי שם…

צאצאים של הכנענים? ייתכן. אם כך עליהם נאמר "לא תחיה כל נשמה". אבל קיימא לן שכנען היה שחור, אז זו קצת בעיה.
מסתבר יותר, גם מבחינה גנטית, שהם צאצאים של יהודים שהוכרחו על ידי הביזנטים להתנצר, ועם הכיבוש המוסלמי התאסלמו.

מי יגיד לנוול הזה שבימי יהשוע ירדו על הכנענים אז אבני אלגביש מהשמים? מי יגיד לו שסנחריב בלבל כבר את העולם ואין להם זכר? מי יגיד לו שבזהר כתוב דהארץ נתנה להם רק למשך 400 שנה ורק כשהיא שוממה כיון שהם עושים רק מילה ללא פריעה ורק בגיל 13? אפילו חכמי האומות שביקרו פה, (מארק טווין, הסופר האמריקני הנודע מגדוליהם מחבר ספר "האדמה הטובה" ועוד רבים) העידו שבקרו בא"י פעמיים לפחות ומצאו אותה שוממה לחלוטין. אבל אבו מאזן הלא מאוזן, מתכנן רצח הילדים במעלות בשנות ה 70, לא מחכה עד פורים כדי להתחפש לליצן. אלא כך הוא באמת כל השנה.

סנהדרין צא.
שבאו ני אפריקא לדון עם ישראל לפני אלכסנדר מוקדון ואמרו ארץ כנען היא שלנו הלך גביהה בן פסיסא ברשות הסנהדרין וטען עליהם" ארור כנען עבד עבדים יהיה לאחיוה עבד שקנה נכסים למי נכסים? ונצחם
ההיסטוריה חוזרת
תודה לכם חזר שלימדתנו מה לענות לשועלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture