צילומים: פלאש 90

בירושלים ובוושינגטון תוקפים את נאום אבו מאזן

הבית הלבן על נאום אבו מאזן: "טענות ממוחזרות שלא יביאו את השלום". נתניהו: "ממשיך לברוח מהשלום ומשלם למחבלים". ליברמן: "יד אחת משלמת למחבלים והשנייה דורשת הכרה מהאו"ם". בנט: "ממליץ לאבו מאזן להתמקד בעתיד, במקום להמציא עבר דמיוני"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבית הלבן התייחס בערב לנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת הביטחון של האו"ם והודיע כי "קיווינו לשמוע רעיונות חדשים ובונים, אך כפי שהשגרירה ניקי היילי הזהירה היו טענות ממוחזרות והצעות לא מפותחות שלא יביאו את השלום". שליח ארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ויועצו הבכיר של הנשיא, ג'ארד קושנר, מסרו כי הם ממשיכים לעבוד על התכנית האמריקנית שמיועדת להיטיב עם ישראל והפלסטינים: "נציג את התכנית כשתהיה מוכנה ובעיתוי המתאים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את הנשיא הפלסטיני אבו מאזן ואמר: "עבאס לא חידש שום דבר. הוא ממשיך לברוח מהשלום, וממשיך לשלם לטרוריסטים ולמשפחות שלהם 347 מיליון דולר"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, תקף את נאומו של אבו מאזן באו"ם, "ד"ר עבאס ומיסטר אבו מאזן, כולנו יודעים מי אתה. יד אחת משלמת משכורות למחבלים שפוגעים בישראל ולמשפחותיהם והיד השנייה מבקשת הכרה מהאו"ם".

שר החינוך נפתלי בנט תקף את נאומו של אבו מאזן. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב בנט כי "אני ממליץ אבו מאזן להתמקד ביצירת עתיד מעשי במקום לבנות עבר דמיוני". בנט הוסיף כי "עם שממציא את עברו, אין לו עתיד. ‏אבותיו של העם הפלסטיני אולי היו קיימים לפני 5,000 שנה, אבל דרומה מכאן בחצי האי ערב".

אבו מאזן הציג תכנית 'שלום': "אנחנו צאצאי הכנענים וכאן 5,000 שנה"

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, כינה את דבריו של יו"ר הרשות "שקר גס". בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב לפיד: "לא ייתכן שהעולם יתיר לפלסטינים להיות העם היחיד שבו מעמד הפליט עובר בירושה". לפיד הוסיף: "אין מיליוני פליטים פלסטינים ומעולם לא היו. ישראל לעולם לא תסכים לזכות השיבה".

השר יואב גלנט התייחס הערב לנאום אבו מאזן, "ביד אחת הוא מחזיק רימון, ביד השנייה הוא אוחז בענף של זית. איך אפשר לקחת ברצינות את אמירותיו של אבו מאזן על שלום?", תהה גלנט בציוץ בטוויטר.

שר המדע אופיר אקוניס אמר הערב כי "זהו האיש שהפך את השקרנות – לאומנות. בבכיינות לא בונים מנהיגות ובטח לא מקדמים שלום. אם עוד היה מישהו שחשב שיש פרטנר לשלום אמת בדמותו של אבו מאזן, הרי שהנאום הערב ודאי גרם לו להבין שאבו מאזן הוא לא הפרטנר".

סגן השר ד"ר מייקל אורן, שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, דוחה את הדרישה שהציב אבו מאזן בנאומו באו"ם להחליף את האמריקנים כמתווכים בתיווך בינלאומי. "הדרישה של אבו מאזן בנאומו לבצע את התיווך במו"מ ע"י הקהילה הבין לאומית תפגע משמעותית בישראל", קובע אורן, "אין תחליף הוגן לארה"ב כמתווך ועל כן צריכה ישראל לדחות בכל תוקף את דרישתו של אבו מאזן ליוזמת שלום בין לאומית".

לדבריו, "כדי להבטיח את אינטרסיה של ישראל ולמנוע תיווך בין לאומי למו"מ היא מחויבת להתייחס ברצינות מתווה שהנשיא טראמפ יציע – גם לחלקים הקשים. אם ישראל לא תקבל את המתווה האמריקאי היא עלולה למצוא את עצמה מקבלת מתווה יותר קשה עבורה מהיוזמה הבינלאומית".

מנגד בשמאל הקיצוני התייצבו לצד אבו מאזן. יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה לנאום אבו מאזן באו"ם ואמרה: "ועידה בינלאומית היא רעיון טוב, אבל בראש ממשלת ישראל עומד אדם שאין לו מנדט לקבל החלטות או להוביל את המדינה כשהוא שקוע עד צוואר בחקירות על שחיתות חמורה, ממש כפי שהיה בשלהי כהונת אולמרט. תגובת ממשלת הימין לנאום, כאשר רק בשבוע שעבר הצהיר רה"מ על כוונה לספח שטחים, היא פבלובית וחלולה. ללא מדינה פלסטינית לצידנו נמצא את עצמנו בקוסובו או בדרום אפריקה של ימי האפרטהייד".

יו"ר הרשות הפלסטינית נשא היום נאום הזוי בפני מועצת הביטחון של האו"ם, במהלכה הציג תכנית 'שלום' חלופית לדיל שמגבש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ובעיקרה דרישה מישראל לוותר לו על הכל בתמורה ל… כלום. "אנחנו בני הארץ הילידים – 5,000 שנה הפלשתינים נמצאים על האדמה הזו, הפלשתינים הם צאצאי הכנענים", טען אבו מאזן בנאומו.

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי הגיבה לנאומו של אבו מאזן ואמרה כי "הדרך שאתה (אבו מאזן) בוחר מובילה לשום מקום". "אנו לא נרדוף אחריך", סיכמה השגרירה היילי את דבריה לעבר אבו מאזן. "ההחלטה היא שלך".

שגריר ישראל בא"ם דני דנון הגיב לדבריו של אבו מאזן ואמר: "הבהרת היטב באמצעות דבריך ומעשיך, כי אתה כבר לא חלק מהפתרון אלא שאתה הבעיה." השגריר דנון הוסיף: "דיברת כעת על מחויבות לשלום בפני חברות מועצת הביטחון. כך אתה מדבר לעיתים תכופות על הבמה הבינלאומית אך כשאתה מדבר לאנשיך, אתה שולח מסר שונה לחלוטין." אמר השגריר ופירט בפני המועצה שורת ציטוטים אנטישמיים ודברי הסתה לאלימות מנאומיו של אבו מאזן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מבין איך פוליטיקאים לא מבינים עדיין ששום מנהיג "פלסטיני" לא יכול להיות פלאסטלינה כי אחרת גורלו כמו "אלטלנה"… . צריך לזכור שהחמאס נושף בעורפו ולא בדיוק עם צלחת חומוס אלא עם "טחינה", כדור נגד "כאב ראש" בקוטר 0.45… שיכול להשיג אותו בכל מקום. ומי שחושב אחרת, אז הוא לא יודע באמת מה הולך שם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture