Yonatan Sindel/Flash90

חשש חרדי על רקע חקירות נתניהו: מה יהיה עם חוק הגיוס?

גם אם יחליט לבסוף ראש הממשלה להקדים את הבחירות על מנת לנסות לזכות מחדש באמון העם וגם אם יתבצר בבית ברחוב בלפור, במפלגות החרדיות חוששים, על רקע הכינוס המתקרב של מועצת גדולי התורה מפני דחיית חוק הגיוס שהציעו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל צפויה להתכנס לדון בנושא חוק הגיוס, שינוי התנאים לקבלת פטור דת לחלק מהבנות וחילולי השבת. יממה לפני הכינוס של גדולי האדמ"ורים, מעלים במפלגות החרדיות חשש כי חוק הגיוס אותו הציגו יידחה, במקביל להמשך עבודת הצוות שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן, צוות שהוקם ללא ידיעת המפלגות החרדיות וללא כל נציג חרדי.

על תחושת העליונות של איווט המעיז לנסות ולקבוע את גורלם של בחורי הישיבות בלי לטרוח ולהכניס לצוות שלו לפחות חרדי אחד המכיר את הנעשה בציבור החרדי, ולו למראית עין, ראוי להקדיש טור נפרד שינסה להבין כיצד הפך ידידו הקרוב של השר אריה דרעי לאויב החרדים, המתחרה ראש בראש עם יאיר לפיד בשאלה מי יציק יותר ליושבים בעולמה של תורה.

בעיתון ישראל היום, דיווח היום הכתב החרדי מתי טוכפלד, על דיבורים במערכת הפוליטית להקדמת הבחירות. יש הטוענים כי כאשר מבקשים לדעת מה באמת חושבים במעונו של ראש הממשלה, יש להתעמק באותיות הקטנות בטוריו המעולים של טוכפלד. במקרה כזה, ברור למפלגות החרדיות כי חוק הגיוס לא יחוקק בקדנציה הנוכחית. לפחות לא בגירסה שהם מבקשים להציע.

אך גם אם בנימין נתניהו יתבצר בבית ברחוב בלפור ולא יכריז, לא על בחירות חדשות, לא על נבצרות ולא על התפטרות, במפלגות החרדיות מבינים כי כל עוד העננה המשפטית מרחפת מעל פניו של נתניהו, הסיכוי שהוא יתמוך בחוק הגיוס – קלוש. שבוע שעבר, לאחר המלצות המשטרה בתיקים 1,000 ו-2,000, כתבתי כאן כי החרדים מיהרו להוציא הודעות תמיכה בראש הממשלה בסוג של קריצה לנתניהו: "תראה, אנחנו התייצבנו לצידך. עכשיו תורך. יש לנו את חוק הגיוס על הראש, תסייע לנו להעביר אותו".

בינתיים, לא נראה שהודעות התמיכה יסייעו. אומנם ראש הממשלה שיתף היום בהתלהבות את הסקר המעניק למפלגת הליכוד מספר שיא של 34 מנדטים, והבחירות האחרונות הוכיחו כי ככל שהתקשורת מתעללת יותר בנתניהו, כך גוברת התמיכה הציבורית בו בקלפי, אך בכל זאת, מאבק תקשורתי נגדו המשלב גם את החקירות נגדו וגם את תמיכתו בחוק הגיוס, אינה מושכת במיוחד את נתניהו שאינו שש להיות זה שימשוך אליו את הלהבות מכל הכיוונים.

במקביל, יחסיו עם שר הביטחון אביגדור ליברמן התחממו מאוד בתקופה האחרונה, ולא נראה שנתניהו יפתח בחזית מחודשת מולו למען בני בריתו מהמפלגות החרדיות. ליברמן, מרצונו החופשי, לא יסכים לוותר על האפשרות שנקרתה לפניו, להציג עצמו כמי שנלחם למען גיוס לכול, ושאר הססמאות הנבובות על "שוויון בנטל", בוודאי לא בתקופה בה הסקרים מראים כי הוא אינו אהוד במיוחד, וכל קול שיצליח לגנוב אליו ממפלגתו של יאיר לפיד, נחוצה לו כמו אוויר לנשימה.

עוד לפני הסערה הפלילית סביב נתניהו, ואף קודם להקמת הצוות של ליברמן, סירב ראש הממשלה לקדם את חוק הגיוס החרדי. "עד שהתקציב לשנת 2019 לא יאושר בכנסת בסוף המושב הנוכחי, אין מה לדבר על קידום חוק הגיוס", מסרו גורמים מטעמו לראשי המפלגות החרדיות, שם התעוררו חילוקי דעות האם להתעקש ולהתנגד לתקציב המדינה לפני אישור חוק הגיוס. בגדול ניתן לומר כי חברי הכנסת של אגודת ישראל מובילים את הקו הבלתי מתפשר בנושא. אולי בגלל כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שתתכנס לדיון מחר? אולי.

החרדים מגיבים בביטול לוועדת הגיוס של ליברמן: נניח הצע"ח

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חוק גיוס
איפה המפלגות החרדיות
למה אין חוק גיוס לפני התקציב ?
כי הכסא שווה יותר

כבר אין מה לחשוש

למה אין חוק גיוס לפני התקציב ???
א. כי הכסא שווה יותר…
ב.שלא יפסידו את שניהם…

לכן כדאי תמיד לדחות דברים ..

איווט האיום, צריך להבין שהוא גוי לכל דבר . אם מצאו שיש בו שמץ של ברית כשרה קשה להאמין. מי יודע איזה מוהל היה בברית מילה שלו, או שלא עשה ברית מילה או כשבא לארץ מצא מנתח בית חולים שיעשה לו ברית. נשאר רוסי בדיוק כשהיה בהיותו כגוי לכל דבר. לדעתי אפשר לרמוז לו מבעוד יום להדליק לי את המזגן בשבת. יחי איווט האיום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture