צילום: פלאש 90

דיווח: מאמץ לתאם חקירה עם נתניהו בפרשת בזק

מאמצים לתאם עם לשכת נתניהו מועד ל'מפגש עם החוקרים', בו הוא יתבקש להעיד בתיק 3000 ו-4000 • במשטרה מנסים לגייס את ניר חפץ לעד מדינה • השופטת גרסטל סירבה לעימות עם מקורבה אלי קמיר • בתוך מבול הפרשיות: נתניהו מתהדר בהישגיו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במשטרה מנסים לתאם מועד לחקירה הבאה של ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך פורסם הערב (חמישי) ב'חדשות 2'. על פי הדיווח נתניהו צפוי להתבקש לתת עדות במסגרת חקירת תיק 3000 (פרשת הצוללות) ולהיחקר בתיק 4000 (פרשת בזק).

בינתיים היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, העידה במשרדי להב 433 במשך כמה שעות, ככל הנראה במסגרת חקירת תיק 4000. היועצת אישרה את המידע אך סירבה לפרט על מה התבקשה להעיד.

חפץ יהפוך לעד מדינה?

היום הוארך מעצרם של החשודים בפרשת בזק. על פי דיווח הערב ב'חדשות 2' החוקרים מגבירים את הלחץ על הנחקרים, גורם במשטרה ציין כי יש ניסיון לגייס את ניר חפץ, יועץ התקשורת של ראש הממשלה ששותק בחקירה, לעד מדינה.

במשטרה סבורים כי חפץ הוא "נכס" שיכול לסייע למשטרה בכל הפרשות שנחקרות (1000, 2000, 3000 ו-4000) ואף בפרשת 'חפץ-גרסטל' (תיק 1270) שנחשפה השבוע. בדיון בבית המשפט שנערך היום לחפץ, במהלכו הוארך מעצרו של חפץ ב-5 ימים, הסביר חפץ את החוויות הקשות שעוברות עליו במעצר. אותם תיאורים שגולל יכולים רק לסייע לחוקרים במאמצים לגייסו לעד מדינה.

מוקדם יותר היום הוארך מעצרו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה שלמה פילבר ב-15 יום. מעצרו של פילבר הוארך במסגרת ההסכם עליו חתם, הקובע כי מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר יישאר במעצר עד שיסיים למסור את המידע הרב שיש ברשותו. גם מעצרו של בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', הוארך ב-5 ימים, בהסכמת פרקליטו עו"ד ז'ק חן, זאת למרות שהבהיר כי מרשו מכחיש את כל המיוחס לו.

אלוביץ. צילום: פלאש 90

מנגד, הסבירה השופטת כי ייתכן ש-5 ימים אינם מספיקים לחוקרים. "באיזו שיטת משפט כתוב שאנחנו צריכים למחול על זכויות בסיסיות?", אמר סנגורו בדיון. "הוא נחקר 11 שעות רצופות מדי יום, סיפרו לו שחייו הסתיימו ושהוא יגמור כשומר בסופרמרקט. הוא בן 70 וצריך לשמור על צלם אנוש, לא לזרוק אותם לכלבים".

בדיון שנערך לחפץ היום הוא טען כי "ביקשתי 20 פעם לראות רופא או חובש כשישבתי שעות לבד בחקירה". היועץ תיאר: "אני תשוש, התמוטטתי על רצפת החדר ורק אז בא חובש". במסגרת הדיון עלתה השאלה לגבי שתיקתו של חפץ בחקירה. סנגורו של היועץ טען שחפץ לא שמר על זכות השתיקה: "מזכיר שחפץ השיב בדצמבר על השאלות ולכן זה לא נחשב ששמר על זכות השתיקה".

השופטת גרסטל סירבה לעימות עם מקורבה אלי קמיר

הערב נחשף לאשונה ב'חדשות 10' כי השופטת בדימוס הילה גרסטל סירבה לעימות מול היועץ האסטרטגי אלי קמיר. במהלך עדותה ביום שני, ביקשו ממנה השוטרים לערוך עימות עם חברה הקרוב, ולהפתעתם היא סירבה והציבה תנאים לקיום העימות. הפרקליטות התייעצה עם המשטרה כיצד יש לנהוג, הייתה התלבטות לעבור לחקירה באזהרה של גרסטל, אך לבסוף החליטו שלא לעשות זאת. במערכת אכיפת החוק נמתחה ביקורת חריפה על כך שגרסטל, שופטת בכירה, נמנעה להסכים לעימות.

כזכור, אלי קמיר וניר חפץ נעצרו בחשד למעורבות בהצעת שוחד, בה ניר חפץ, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הציע לכאורה לגרסטל באמצעות מקורבה אלי קמיר, להתמנות לתפקיד היועמ"ש בתמורה לסגירת "תיק המעונות" שהתנהל נגד שרה נתניהו.

הפרשה החלה למעשה לפני כמה שבועות, עת פנה אדם לרשויות אכיפת החוק עם מידע בדבר שיחה בין גרסטל לקמיר, בשליחותו של חפץ. גרסטל סיפרה בעדותה על הפגישה עם קמיר, יועץ תקשורת בעל קשרים לעולם העסקי, הפוליטי והמשפטי ואחד האנשים הקרובים ביותר ליועמ"ש לשעבר, יהודה וינשטיין, ודיווחה על האנשים שסיפרה להם בזמן אמת, בהם עמיתתה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שבתקופה שבה עוסק התיק לא כיהנה בתפקיד הבכיר. חיות הוזמנה למתן עדות בפרשה. גורם בכיר במערכת אכיפת החוק אמר כי גרסטל הייתה מחוייבת לדווח על ההצעה ולא עשתה זאת. "מהרגע שהיא אישרה שקיבלה הצעה – התיק מבחינתו חזק ראייתית".

'חדשות 10': נתן אשל צפוי להיחקר בפרשה

מנכ"ל אתר 'וואלה', אילן ישועה, סיפק לחוקרים הקלטות של שיחותיו עם בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', כשהאחרון מורה לו להעניק סיקור אוהד לראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, כך פורסם ב'ידיעות אחרונות'. הערב נחשף ב'חדשות 10' כי באחת מאותן שיחות נשמע אלוביץ' כאשר הוא אומר למנכ"ל 'וואלה' כי הסיקור החיובי משפיע על גורלה של בזק וכי יש לכך משמעות לאינטרסים של החברה. דברים אלו מחזקים את תיאוריית השוחד.

ישועה הקליט את אלוביץ' במשך תקופה ארוכה, בערך כשנתיים. החשודים עומתו עם חלק מההקלטות. ועד כה השמיעו החוקרים באוזניו של אלוביץ' רק הקלטה אחת. גורם אכיפה אמר כי ההקלטות הן חזקות, וכי הן מחזקות ראיות אחרות שיש בתיק, כולל עדותו של עד המדינה, שלמה פילבר.

עוד נחשף ב'חדשות 10' כי ההקלטות של ישועה הן שהובילו את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט, להעביר למשטרה את החקירה בפּרשה. מנדלבליט, שהיה מאוד מהוסס אם מדובר בסוגייה שיש להעביר למשטרה, שוכנע באמצעות אותן קלטות שהובאו תחילה לרשות ניירות ערך.

נתניהו מתהדר בהישגיו

ראש הממשלה פרסם הערב סרטון שבו התהדר בהישגיו בתחומי הביטחון והכלכלה. "התחלתי את השבוע בוועידת הביטחון העולמית במינכן, ראיתם אותי שם מציג הוכחות לתוקפנות האיראנית. חזרתי לארץ, טיפלנו בסידור מעמד הקייסים, המנהיגים הרוחניים של העדה האתיופית, סוף סוף צדק לאתיופים. המשכנו בייצוא הגז למצרים, עסקה אדירה שתכניס מיליארדים לכם, אזרחי ישראל לקופת המדינה. אני זכור את כל הספקנים וכל הפופוליסטים שאמרו 'זה לא יהיה'. טוב, אתם מוזמנים לאכול את הכובע".

עוד סיפר נתניהו על חנוכת האגף החדש והממוגן של בית החולים ברזילי באשקלון, "בשורה אדירה לכל תושבי האזור. הוא ציין כי השבוע נועד עם ראש המועצה לביטחון לאומי הבריטי, "אני לא יכול לספר לכם מה היה בשיחות האלה אבל דבר אחד אני יכול להגיד לכם – איראן הייתה במוקד. פגשתי מנהיגים נוצרים אוהבי ישראל, פגשתי מנהיגים יהודים מארה"ב אוהבי ישראל, את ועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארה"ב, ופגשתי שלוש משלחות של סנאטורים וחברי קונגרס, רפובליקנים ודמוקרטים, אהדה אדירה לישראל. ישראל חזקה בעולם".

בסיום הסרטון התלוצץ נתניהו ש"מצא בעיה בתפקוד" והדליק את המנורה בחדר.

"אני שמח לסגור איתכם מעגל": ההקלטות ששברו את פילבר

פילבר: "קיבלתי הוראה מפורשת לסייע לבזק"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה נורא מה שבן אדם נורמלי עובר במעצרים, זה בכלל לא שוויוני, כי העברייין האמיתי לא מתרגש כ"כ ממעצר זה גם לא פוגע כ"כ באורח חייו, אבל לאדם נורמטיבי מעצר של יום לפעמים 'שובר את הצורה'. ובעצם הוא מקבל עונש ללא משפט.
כל אדם במדינה צריך להכיר את המציאות (ובמיוחד גבר יהודי נשוי…)
המשטרה היא ארגון פשע חוקי,

להעמיד לדין את "נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות" ואת "השופטת בדימוס הילה גרסטל"
על השהיית עדות, שיבוש הליכי חקירה ומתן אפשרות לעיסקת שוחד.
מדובר פה במשפטניות בכירות שלטענתן, הבינו והזדעזו מהצעת שוחד חמורה, מבכירי מערכת השלטון והם בחרו לשתוק ולא לדווח על כך, לא מדובר פה בעקרות בית תמימות, שישבו לשיחת חולין על הספסל בגינה.
לא יתכן שבראש מערכת המשפט בישראל, עומד שופטת שלא מכבדת את שלטון החוק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture