צילום: לע"מ

שגרירות ארצות הברית תעבור לירושלים בתוך שלושה חודשים

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי שגרירות ארצות הברית בישראל תעבור מתל אביב לירושלים בתאריך כ"ט באייר השנה. השגרירות תפעל תחילה מהמתקן הקונסולרי בשכונת ארנונה, עדיין לא נקבע היכן יהיה המיקום הסופי של השגרירות בירושלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משרד החוץ האמריקני אישר אמש כי מעבר השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים יוקדם ל-14 במאי 2018 (כ"ט באייר) – יום השנה ה-70 להכרזה על מדינת ישראל. מדובר במועד מוקדם בהרבה מזה שעליו הצהירו עד כה בארה"ב. ממשרד החוץ אישרו גם כי בתחילת פעילות השגרירות החדשה, יעבור לירושלים השגריר יחד עם צוות מצומצם.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס בכנס עמותת CPAC למעבר השגרירות לבירה: "הייתי תחת לחץ אדיר של מדינות ושל אנשים רבים בנושא הזה – יותר מבכל נושא אחר", אמר, "אך אמרתי לכל הגורמים כי כן אעביר את השגרירות – כי זה הדבר הנכון לעשות".

בתוך כך, האמריקנים עדיין לא מינו מחליף לקונסול הכללי, דון בלום, שבמסגרת תפקידו אחראי לקשר עם הפלסטינים. היעדר המחליף יוצר מצב מעניין, בו לארה"ב יהיה שגריר בירושלים, אבל לא יהיה להם קונסול כללי לרשות הפלסטינית.

על פי הפרסום ב'חדשות 10' השגרירות תפעל בשלב ראשון באופן זמני מהמתקן הקונסולרי בשכונת ארנונה שם נמצאת כיום המחלקה שמטפלת בהוצאת ויזות ודרכונים. במסגרת השלב הראשון של העברת השגרירות יעבור משרד השגריר למתקן הקונסולרי האמריקני בשכונת ארנונה. השגריר יעבור לירושלים יחד עם צוות עובדים מצומצם. בנוסף, המתקן הקונסולרי ישנה את שמו ל"שגרירות ארה"ב בירושלים".

המבנה בשכונת ארנונה יהיה כאמור שגרירות זמנית, עדיין לא נקבע סופית היכן יהיה המיקום הסופי של השגרירות בירושלים. עובדי המחלקה הקונסולרית שעובדים במקום קיבלו הודעה כי החל מה-14 במאי הם הופכים להיות עובדי שגרירות ארה"ב בירושלים. המחלקה הקונסולרית תמשיך לעבוד במקום ולתת שירותי ויזות ודרכונים הן לישראלים והן לפלסטינים.

מיקום בית השגריר יישאר בשלב זה בהרצליה. השגריר דיוויד פרידמן ימשיך לעבוד במקביל גם ממשרדו בתל-אביב וגם ממשרדו בירושלים. שגרירות ארה"ב בתל-אביב תהפוך להיות "אגף" של שגרירות ארה"ב בירושלים. במסגרת השלב השני של העברת השגרירות יורחב המבנה הזמני בירושלים וחלק מהדיפלומטים האמריקנים יועברו במהלך הזמן מתל-אביב לירושלים.

במסגרת השלב השלישי יוחלט על מיקום המבנה הקבוע של השגרירות בירושלים שבנייתו תהיה תהליך ארוך יותר ואחרי השלמת המבנה הקבוע יועברו כל העובדים מתל-אביב לירושלים. בנוסף – הקונסוליה האמריקנית ברחוב אגרון בירושלים שמטפלת בקשרים עם הרשות הפלסטינית תמשיך לעבוד כרגיל.

בהודעה הרשמית של מחלקת המדינה האמריקנית נכתב כי "ארצות הברית עומדת לפתוח שגרירות חדשה בירושלים, בחודש מאי 2018". בהודעה הרשמית נכתב כי התאריך נבחר בשביל "לחגוג את יום הולדה ה-70 של ישראל". על פי ההודעה, השגרירות תוקם בבניין שבו שוכנת קיום הקונסוליה בירושלים, והיא תעבור למבנה נפרד עד סוף שנת 2019. עוד נמסר כי מחלקת המדינה החלה בחיפוש מבנה קבע לשגרירות.

בביקורו בישראל בחודש שעבר, הבטיח סגן נשיא ארה"ב מייק פנס כי השגרירות תעבור לירושלים עד סוף השנה הבאה. לדבריו, "הקשר שלא ייפרם בין העם היהודי לעיר הקדושה הוא בן יותר משלושת אלפים שנה. כאן המלך דוד קידש את המקום ומאז הקמתה של ישראל המודרנית קבעה את המקום כבירתה. ירושלים היא בירת ישראל ולכן הנשיא טראמפ הורה למחלקת המדינה להתחיל בהעברת השגרירות".

ביום שישי דיווחנו כי פקידי ממשל אמריקנים אמרו לאחרונה לסוכנות הידיעות AP כי המיליארדר שלדון אדלסון, הציע את עזרתו להשלמת המהלך. זאת, על ידי כיסוי חלק מההוצאות הכרוכות בהעברה. על פי הדיווח, עורכי הדין של הממשל בוחנים את חוקיות ההצעה, כאשר נכון לרגע זה לא ברור אם יש תקדים שיכול להכשיר את התרומה. לפי אותם גורמים, אדלסון הציע לשלם את ההפרש בין יכולת התשלום של הממשל, לבין העלות הסופית של הפרויקט, סכום המוערך במאות מיליוני דולרים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך השם

אין על מה לשמוח… מי יודע מה יצא מזה… השם ירחם עלינו.
הרב פינקוס זצ״ל אמר בשיחה שלו שהוא בדק לאורך כל ההיסטוריה של עם ישראל שכל 60-70 שנה היה ל״ע טרגדיה לשונאי ישראל.
פחד!!! ה׳ יעזור ומשיח יבוא ברחמים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture