דיווח: נתניהו צפוי למסור עדות בתיק 4000

בשבוע הקרוב יגיע צוות של היחידה החוקרת למעון ראש הממשלה לצורך עדות שיכולה להפוך לחקירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. גם רעייתו תידרש לעדות בתיק 4000. פילבר יעיד על קשרי נתניהו ועיתון 'ישראל היום'

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) צפויים להגיע כבר ביום שלישי הקרוב למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בבירה, ולגבות עדות מנתניהו בפרשת בזק, המכונה פרשת 4000, כך דווח ב'מעריב'.

על פי התכנון, צוות החקירה הבכיר של היאל"כ בשיתוף נציג מהרשות לניירות ערך (ני"ע) יגיעו כדי לחקור את ראש הממשלה, בגין החשדות שעלו בפרשת בזק ואתר וואלה. בשלב זה נודע, כי תחילה החוקרים יגבו עדות מנתניהו. אולם, לפי האישור שניתן על ידי היועץ המשפטי לממשלה, שבחן את חומר החקירה שמתייחס לראש הממשלה ורעייתו, החוקרים יוכלו לשנות את הסטטוס של גביית העדות. לא מן הנמנע שיודיעו לנתניהו, כי הוא נחקר באזהרה, זאת בהתאם לפרטים שימסור ולצרכי החקירה.

בשלב זה מדובר בחקירה בפרשת בזק ואם יוותר זמן, וככל שהחקירה לא תתעכב יבקשו החוקרים לגבות עדותו של ראש הממשלה גם בנוגע לפרשת הצוללות אם כי ייתכן ועדות זאת תגבה במסגרת מועד נוסף שיתואם בין הצדדים. בנוסף נודע כי רעיית ראש הממשלה לא תיחקר באותו מועד וכי היא תוזמן לחקירה במשרדי היאל"כ בלהב 433 בלוד בדיוק כפי שנחקרה בגין מעורבותה בפרשת המעונות.

במשטרה מעריכים שחקירה אחת של רה"מ בתיק 4000 לא תספיק, והוא יידרש לחקירות נוספות. גורם במשטרה ל'חדשות 2' שבתיק 4000 תידרש גם עדות של שרה נתניהו. ממצאי החקירה מעלים שבינה לבין איריס אלוביץ', רעייתו של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, הוחלפו לפחות כמה מסרונים שנוגעים לסיקור של בנימין נתניהו באתר "וואלה!", ועל כך נתניהו תידרש להשיב.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר לחוקרים לגבות מראש הממשלה עדות ובמידת הצורך אף לחקור אותו, ולכן צפוי להגיע למעון ראש הממשלה, זו הפעם השמינית, צוות חקירה מורחב העוסק בשתי הפרשות הללו, כמו גם בפרשת גרסטל (תיק 1270).

הערב פורסם ב'חדשות 10' כי מנכ"ל "וואלה" אילן ישועה לא הקליט רק את הבעלים של "בזק" שאול אלוביץ', אלא גם את מנכ"לית החברה. גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק אמרו כי השיחות בין השניים קושרות בין ההוראות שקיבל ישועה על הסיקור ב"וואלה" להחלטות ב"בזק".

ישועה נהג להקליט את שאול אלוביץ הבעלים של בזק וכן את רעייתו שעל פי החשד הייתה זאת שנהגה לתאם עם רעיית ראש הממשלה דברים הנוגעים לאתר וואלה.

מנכ"ל וואלה העיד במשטרה על כך שבני הזוג נתניהו דרשו מאלוביץ', בעלי האתר, ורעייתו איריס, לפטר את עורך האתר, אבירם אלעד. אתמול פורסמה ב'חדשות 10' התכתבות שבה נוזפת רעיית ראש הממשלה בראייתו של הבעלים של בזק, על כך שהדבר עדיין לא קרה. "זה לא יכול להימשך ככה", כתבה נתניהו לאלוביץ', "חשבתי שדיברנו על זה. זה נמשך יותר מדי זמן, למה אני צריכה לקרוא באתר שלכם דברים כאלו? תעשו עם זה משהו". ההודעה נמצאת בידי המשטרה, כחלק מחקירת התיק. חשוב לציין שמעורבותה של רעיית ראש הממשלה בתיק בהקשר הזה, אינם פליליים.

בנוסף, מסתבר על פי הפרסום ב'חדשות 10' כי כבר לפני ארבעה חודשים החלו ב"להב 433" במשא ומתן חשאי עם שלמה פילבר במטרה לחתום איתו על הסכם עד מדינה. המשא ומתן התנהל באופן מאוד דיסקרטי וחשאי, במקומות נסתרים כמו תחנות דלק וכו'. ההצעה מוכיחה שפילבר לא "נשבר אחרי ארבע שעות חקירה" כפי שנטען השבוע, אלא "התבשל" עם הרעיון זמן רב.

על פי דיווח הערב ב'כאן חדשות' פילבר צפוי להעיד על קשריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בכירי עיתון 'ישראל היום'. פילבר יישאל בחקירותיו בשבוע הבא בנוגע לתיק 2,000, במסגרתו המליצה המשטרה להעמיד לדין את נתניהו ואת מו"ל 'ידיעות אחרונות' ארנון (נוני) מוזס באשמת שוחד.

עדותו תינתן ברקע לתצהיר שהגיש פילבר לוועדת הבחירות המרכזית בשנת 2015, בו כתב כי לראש הממשלה נתניהו לא היה כל קשר לעיתון 'ישראל היום', על אף שבמסגרת המלצות המשטרה עלה חשד נתניהו פנה לבעלי העיתון שלדון אדלסון, בבקשה לצמצם את תפוצתו.

המגמה נמשכת: למרות החקירות – מפלגת הליכוד נוסקת בסקרים

העם או המשטרה? // ח"כ אמיר אוחנה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אף לפי הצד שעשה את המיוחס לו, בא נראה על מה מדובר:
1. על סיקור טוב בתקשורת (ידיעות) 2. על סיקור טוב בתקשורת (וואלה) 3. על זיכוי לאשתו שבין כה וכה זוכתה
אז מה? הוא ביקש דברים שבין כה היה צריך לקבל ונתן דברים שבין כה היו אמורים להתקבל
והכל להצד שכן…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture