צילום: פלאש 90

"היו זהירים בדבריכם": נשיאת העליון במכתב מיוחד לשופטים

סערת המסרונים: נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שיגרה הבוקר מכתב שבו היא מתייחסת לסערה והשלכותיה. "לאחר שימוצה הבירור ותתקבל החלטת הנציב ניתן יהיה לבחון מהם הצעדים שבהם יש לנקוט" • המכתב המלא - בפנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"מערכת בתי המשפט נתונה שלא בטובתה בעין הסערה בשל אירוע שדווח אתמול בתקשורת והנוגע להתנהלותה של שופטת שלום מתל אביב אשר דנה בהליכי המעצר בפרשה המכונה "תיק 4000."
הנושא הועבר בפנייה משותפת שלי ושל שרת המשפטים לבירור בפני נציב תלונות הציבור על שופטים מיד לאחר הדיווח החדשותי. הנציב התבקש לטפל בפנייה ללא דיחוי ואין לי ספק שכך ייעשה. זהו מסלול הטיפול שעומד לרשותי ולרשות שרת המשפטים על פי החוק לטיפול בנושא בשלב הנוכחי.

לאחר שימוצה הבירור ותתקבל החלטת הנציב ניתן יהיה לבחון מהם הצעדים שבהם יש לנקוט.

בבוקר זה שאינו פשוט לכולנו, אני מבקשת לחזק את ידיכם ולהביע בפניכם את הערכתי הרבה לעבודתכם המאומצת והמסורה.

אנו השופטים, השופטות, הרשמים והרשמות ערבים זה לזה בכל מעשינו ועל כן, אנא היו זהירים בדבריכם ובהתנהלותכם ומעל לכל, אל תיפול רוחכם. נמשיך כולנו לעשות את מלאכתנו במקצועיות ובאמונה ונמשיך לעשות כל שניתן על מנת לשמר את אמון הציבור במערכת בתי
המשפט שלנו, המונה למעלה מ-700 שופטים ורשמים בכירים יישרי-דרך המשקיעים בכל ימות השנה את מלוא מרצם ומשאביהם בביצוע תפקידם".

שופטי העליון נחשפים: "אילו יכולתי הייתי פוסקת לאסור על שחיטה כשרה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך ה' שהתפרסמה חרפתם של שופטי הצדק שלנו.. כל כך זולים ,נוכלים ,צבועים, התנהלות של תחתית המוסריות היפוכה של האמת!! מגיע לעם שלנו לדעת מי אלו שיושבים שם בבית המשפט.. הם בוודאי לא היחידים שכך מתנהלים.. לא

ממיזמן אין אמון במערכת המשפט

זהו?
"היו זהירים בדבריכם". הווה אומר: אוזניים לכותל. היזהרו שההתנהלות התפורה, הקנוניות המשפחתיות, המזימות המרושעות, המשחקים המכורים – לא יצאו החוצה.
הייתי אומרת במקומה:
מערכת משפט וצדק – עליה להקיא מתוכה מיידית אנשים כאלו.
אבל – זה נגמר!
העם מזמן בז למערכת המשפט במדינת ישראל.
דבר אחד השמאל לא לוקח בחשבון:
זה עידן אחר.
נגמרו הימים שאפשר לגזוז פיאות לילדים באין מפריע,
לחטוף ילודים ולמכרם – כשיטה ממסדית – בלי למצמץ
לפמפם שנאה ושטנה "נאורה" לדת ישראל ברדיו ובטלויזיה "הממלכתיים" בכל עת,
העם לא תמים עוד ולא נאיבי.
בעידן הדיגיטלי המהלכים ידועים ונחשפים.
האנשים הקטנים מאחורי הגלימות,
הצביעות, השקר, המסכות, הקנוניות, המושחתים "שנלחמים בשחיתות".

כנראה שבסוף יצליחו לטייח את זה, הרי מדובר בשופטת ולא בראש ממשלה מהימין, על שופטת מערכת המשפט תגן בכל מחיר וכמעט אין סיכוי לחברי הממשלה לגעת בהם, הם שולטים כאן ולא הממשלה.

במקום לגנות מכל וכל ולומר שזה מעשה שלא ייעשה- היא רק מבקשת שיזהרו בדבריהם… כלומר תמשיכו כך, רק תהיו זהירים. מערכת משפט רקובה. אין בן דוד בא עד שיכלו שופטים ושוטרים רעים מישראל…

זה לא מקרה בודד, זו שיטה, אם לא תהיה להם ברירה- אולי ידיחו את השופטת הזו כדי להשתיק, ואחר כך עולם כמנהגו נוהג ומערכת המשפט המושחתת תמשיך לעשות בנו כרצונה.

הכל בגלל ביבי וחקירות השחיתות שלו
אם הוא לא היה כ"כ מושחת ונחקר
החוקר והשופטת לא היו מחליפים ביניהם מסרים
ונשיאת העליון לא היתה שולחת מכתב לשופטים
ומי יודע כמה סיגרים ביבי משלם לחוקר שחם שביט
וכמה בקבוקים נשיאת העליון משלמת לביבי
והריח נודף ומגעיל: הון ושלטון-סרחון

עוד שחיתות של בית המשפט
פרשת "כנופיית מע"צ"[עריכת קוד מקור | עריכה]
באוגוסט 1978 התפרסם דבר מעצרם של קבוצת צעירים שכונתה כנופיית מע"ץ, לה ייחסה המשטרה שורה של מקרי הצתה שאירעו בישראל בשנים 1974-1978[1]. באוקטובר 1978 הוגשו כתבי אישום נגד שבעה חברי "כנופיית מע"צ" – גדעון הררי, יעקב בלדוט, יוסף רחימי, אורי גולברי, פנחס אמזלג, חיים בויום ועוזיאל ערמי, על שורה של עברות חמורות, שכללו שורה של הצתות (בניין עיתון הארץ, בית מרס, מפעל קרגל[2]) וכן תכנון מעשי רצח של שופטים ושל שוטרים. כתבי האישום התבססו על עד מדינה, משה מאיר, שריצה באותה עת עונש מאסר על עבירות אחרות[3], והודאות של שישה מהנאשמים. הנאשמים טענו שההודאות שיקריות והוצאו מהם בעינויים[4]. ב-12 באוקטובר 1978 נעצרו הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם[5].

פרשת מעצרם וההליכים המשפטיים, סוקרו בהרחבה בכל כלי התקשורת, שכן, על פי חוקרי המשטרה, מדובר היה בקבוצת אנרכיסטים מאורגנת היטב עם הירארכיה ומטרות מוגדרות ששמה לה למטרה לזרוע הרס בציבור, ואף הושמעו רמזים על הקשרים פוליטיים[6].

כבר במהלך המשפט, טענו הנאשמים כי עונו וכי ההודאות הוצאו מהם בכוח ובעינויים[7]. נגדם עמדה צמרת משטרת ישראל, ובראשם סנדו מזור (לימים סגן המפכ"ל), פקד (לימים ניצב) יעקב רז ואחרים, וכן סגנית פרקליטת מחוז תל אביב, פנינה דבורין, שהכחישו מכל וכל את העינויים. לאחר משפט ארוך ומתוקשר, במהלכו הוחזקו במעצר עד תום ההליכים[8], הורשעו חמישה מהנאשמים, ואחד, עוזיאל ערמי, זוכה מחמת הספק. השופטים, בנימין כהן, משה טלגם ואליהו וינוגרד קבעו שעדות עד המדינה, משה מאיר, הייתה חסרת ערך והם הרשיעו את הנאשמים על סמך הודאותיהם במשטרה, בסיוע העובדה שנאשמים ידעו על ההצתות. השופטים גם קבעו שהנאשמים בדו מדמיונם את הטענות על התעללויות והכאות שלא היו ולא נבראו וחלקו שבחים למשטרה על החקירה המוצלחת[9]. הנאשמים נדונו לעונשי מאסר שנעו בין שלוש שנים לעשר שנים, בהתאם למספר ההצתות בהם הורשעו. פנחס אמזלג נידון לשנת מאסר על תנאי בהתאם להסדר טיעון בו הודה בניסיון לגנוב דלק[10]. הם ריצו בפועל עונשים שנעו בין שנתיים לבין חמש שנים.

פתיחת התיק מחדש[עריכת קוד מקור | עריכה]
ארבע עשרה שנים לאחר חקירתם, לאחר שהארבעה סיימו לרצות את עונשי המאסר שהוטלו עליהם, הודה שי שמחי, קצין משטרה שהיה מעורב בחקירה, בתוכנית יומן השבוע, כי העדויות נגבו מהנאשמים תוך שימוש באלימות קשה ובהשפלות, וכי עדויותיהם זויפו. בעקבות זאת, זומן שמחי לחקירה במח"ש והודה במעשים, סיפר שלמד את שיטות הפעולה מהשב"כ וטען שמי שהיה הרוח החיה מאחורי המכות וזיוף ההודאות היה דני מרוז. בעקבות זאת, בשל אי מציאת תיקי החקירה המשטרתיים ושתיקת יעקב רז בחקירה במח"ש, במרץ 1998 הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, כי הוא תומך בקיום משפט חוזר למורשעים ועמדתו נתקבלה על ידי השופט שלמה לוין שהורה ב-5 באפריל 1998 על קיום משפט חוזר[11].

בהמשך הוגש כתב אישום מתוקן אך הפרקליטות החליטה לחזור מכתב האישום המתוקן ולא לנהל משפט חוזר לאור הזמן הרב שחלף.[12][13] בשנת 1998 ביטל בית המשפט המחוזי בתל אביב את הרשעתם, והארבעה זוכו מכל חשד[14]. היה זה הליך נדיר, בו הפרקליטות הסכימה לזיכוי נאשמים שהורשעו ושריצו שנים רבות של מאסר, לאחר שנמצאו ראיות חדשות.

לאחר שחזרה בה הפרקליטות מההרשעה, ב-15 בפברואר 2000 נפסקו פיצויים לטובת הנאשמים בסך של כ-3 מיליון שקלים[15]. לאחר פסיקה זו, התקיים ב-21 בפברואר דיון בועדת החוקה, חוק ומשפט בו מספר חברי כנסת דרשו להשעות את סגן המפכ"ל סנדו מזור (בזמן הפרשה ראש מדור תשאול והקצין האחראי על החקירה) ואת ניצב יעקב רז (ראש אחד מצוותי החקירה) עקב מעורבותם בפרשה. בהתייעצות עם הפרקליטות נמצא שעל המעשים חלה התיישנות ולכן לא ניתן לנקוט כלפי החוקרים בהליכים פליליים ובשל היעדר ראיות מספקות לא ניתן לפתוח בהליכים מנהליים.[16]

אחרי קבלת הפיצוי, תבעו הארבעה את המדינה בהליך אזרחי. המדינה טענה כי הארבעה כבר ניצלו את זכאותם לפיצוי, אך בית המשפט לא קיבל את טענתה, ובשנת 2005 פסק להם בית המשפט פיצויים נוספים בסך של כ-12 מיליון שקלים. לפני מותו, הרשם עדי אזר נעתר לבקשת הנאשמים לחשוף מסמכים חסויים אשר לפי פרקליטיהם, כללו התייחסות להוראה מגבוה להפעלת אלימות בחקירות. ההסדר הסופי שטופל על ידי השופט שמואל ברוך, הותנה על ידי המדינה בוויתור הנאשמים על חשיפת המסמכים.[17]

בשנת 2006 פרסם יגאל אנקורי, קצין מודיעין במשטרה שהיה ממונה על החקירה הסמויה בפרשה, ספר בו טען שהנאשמים אכן בצעו את המיוחס להם והצר על כך שבגלל שוטרים שהכו את הנאשמים הם לבסוף זוכו. שלושה מהנאשמים שזוכו תבעו אותו בתביעת דיבה וקבלו פיצויים של 90,000 ש"ח[18].

בשנת 2009 שודר בתוכנית סיפור אמיתי בערוץ 1 הסרט "הכנופיה שלא הייתה" והועלתה בו סברה לפיה פרשת הכנופיה החלה לפני הבחירות לכנסת התשיעית ונוצלה בניסיון לקשור את ההצתות למנחם בגין ושמואל תמיר.[19][20][21]

ראו גם

היזהרו בדבריכם – לא פותחים את הוואצאפ ליד מצלמות התקשורת…

ז"א אתם יכולים להמשיך עם השחיתות. אך היזהרו בהם שלא יצאו לציבור….

"אל תיפול רוחכם"
ציטוט, מתוך מכתב נשיאת ביהמ"ש העליון, השוטפת א. חיות
זה נשמע, כמו מכתב של מפקד לקראת יציאה לקרב, חבר'ה, התבלבלתם, אתם בסך הכל שופטים ולא מנכ"לי המדינה.
הגיע הזמן להציב גבולות ברורים למערכת המשפט,
בארה"ב למשל, לקונגרס יש סמכות לפתוח בחקירה ולערוך שימוע לחוקרי ה FBI ולכלל זרועות החוק.

יש כותרת אחרת: הוו זהירים ברשות…(פ"א, פ"ב, מ"ג)

הזהרו בדיבריכם שלא יגלו פתאום איזה שחיטות אנחנו עושים פה. ואם יגלו תכחישו ואל תתפטרו. אנחנו צריכים נוכלים ומושחטים. שופט שהוא לא מושחט מספיק לא מתקבל לבג"ץ. באוניברסיטה חייבים לעבור מסלול מקצוע שחיטות ביחד עם מקצועות אטאיסתיות והתייוונות (מחלת ניוון). צריך להיות קצת שמאלני גם כי דעת היהדות לא מתקבלת בבית משפטינו. סליחה. בבית המשפט שלנו אפשר גם להשתחוות לשופטת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture