Yonatan Sindel/Flash90

חרדים ימינה חילונים שמאלה: תוכנית החלוקה של בית שמש

במכתב רשמי שנשלח לזוכים במחיר למשתכן נכתב: “התאימו בבקשה את מקום מגורכם לתכנון שבוצע בשכונה ע”י נציגי העיר: רמה ד’ מגזר חרדי, נוה שמיר מגזר כללי”

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אלפי הזוכים במחיר למשתכן בבית שמש הופתעו לקבל בימים האחרונים מכתב לתיבת המייל שלהם, מכתב שהגיע ממשרד השיכון, המפנה את הנמענים למכתב שפרסמה עריית בית שמש כשעל סדר היום הסדרת החלוקה בשכונות החדשות ברמב”ש, ועידכון הציבור בהחלטת העירייה על הקצאת השכונות לפי ציבורים.

לפני המכתב, הוסיפו במשרד השיכון את השורה הבאה: “לכבוד, זוכי מחיר למשתכן בבית-שמש. לבקשת עירית בית שמש, מועבר לידיעת הזוכים מידע כללי מטעם העיריה אודות העיר והשכונות המוקמות בה בימים אלה”.

ביזנעס שימושי

וכך נכתב: “לזוכים היקרים והנכבדים ברמת בית שמש ד’ ובשכונת נוה שמיר- רמת בית שמש ה’ שלום וברכה, רציתי בשורות אלו יחד עם החתומים מטה נכבדי לעבודת הבניה והפיתוח של עירנו בית שמש לפנות אליכם לשקול בתבונה את צעדיכם העתידים בהקשר לזכייתכם במחיר למשתכן רמה ד’ ונוה שמיר”.

“כידוע שפרנסי העיר ואני קבלנו על עצמנו מדיניות עיצוב השכונות החדשות בעיר לפי מגזר ותמהיל כאשר מחד ביקשנו למנוע חיכוכים מיותרים ומאידך לתת מענים ושירותים מותאמים. הוחלט ע”י גם בברכת גדולי ישראל מר”ן הרב עובדיה יוסף ומר”ן הרב שטינמאן זצ”ל זיע”א וכן יבדל לחיים ארוכים כ”ק האדמו”ר מבעלזא להקים שכונות גם למגזר הכללי מתוך מטרה לדאוג לכלל המגזרים ואכן יחד עם חברי חברי מועצת העיר של ש”ס דגל התורה אגודת ישראל ושלומי אמונים כמו גם חברינו מהליכוד הבית היהודי ושאר המפלגות הכלליות, ליעד את רמה ד’ למגזר החרדי ואת נוה שמיר למגזר הכללי ובכללם בני העיר הוותיקה הצעירים והיקרים הרוצים להקים בית בעירם”.

“בכל שכונה נתנו את ההדגשים והצרכים הנדרשים לסוג האוכלוסיות שצפינו שיגיעו לגור בה. בנוה שמיר אנו מתכננים מרכזי פנאי כמו קאנטרי קלאב, קומות גבוהות, מספר מוסדות דת מצומצם, ומאפיינים נוספים הנפוצים בשכונות כלליות ברחבי הארץ. לעומת רמה ד’ עם אפיונים דתיים וחרדיים בשכונה באופן שרמה ד מותאמת באופן מוחלט לצרכי הציבור החרדי מוסדות חינוך ותלמודי תורה רבים מרפסות סוכה וכדו’, כמו גם שמות השכונות והרחובות הותאמו כראוי”.

“לכן אנו קוראים מתוך ידידות וחיבה תנו את דעתכם לבקשתנו והתאימו בבקשה את מקום מגורכם לתכנון שבוצע בשכונה ע”י נציגי העיר: רמה ד’ מגזר חרדי, נוה שמיר מגזר כללי”.

בסיומו של המכתב נכתב כי “איש לא יוכל להלין כלפינו אם לא ימצא בשכונה העתידית מאפיינים אחרים מהמאפיינים הנדרשים לו. חשוב לנו שכל אוכלוסייה תזכה לתנאים ההולמים אותה לפי המצופה מאורח חייה לכן מכתבנו זה בא להבהיר ולתת כיוון קריאה ברור לאפיון ואכלוס השכונה”.

על המכתב חתומים מטעם העירייה: משה אבוטבול ראש העיר וסגן יו”ר השלטון המקומי, משה מונטג יו”ר הוועדה לתכנון ובניה, שלום אדרי חבר מועצת העיר ממונה העיר הוותיקה, משה שטרית סגן ראש העיר, ממונה קשרי חוץ, מנשה אליאס חבר מועצת עיר ממונה איכות הסביבה, חיים בן מרגי משנה לראש העיר, סטלה וולטר חברת מועצת העיר.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם שכחו שרמת בית שמש א' יעודה רק עבור ציבור חילוני. ולולא הרב משה ויסלובסקי, שהסתער על השכונה. נהיה מהפך בכל בית שמש. ובזכות זה היום אבוטבול ראש עיר. ומשה מונטג, בכלל הגיע לגור ברמת בית שמש א' אחרי כל התבן והקש שאכלו החלוצים הראשונים. "בור ששתית ממנו מים אל תזרוק בו אבן" והמבין יבין

כבר הזכרתי שבית שמש חווה טלטלות הרבה בזמן האחרון. חייבים שומרי המצוות שם לעבוד על המידות הרעות שלהם ולהוריד את הגאווה שפרחה שם כמו מחלה, בפרוח רשעים כמו עשב ויציצו כל פועלי אוון. מה שמתרחש שם לאחרונה. אני בעצמי סולקתי מבית כנסת בצעקות איומות ללא סיבה מוצדקת ברמת בית שמש א. עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו להגיד כי ישר השם צורי ולא עוולתה בו.

מכתב מכבד ומלא התחשבות.
הרוצה ליצור מחלוקת יעשה זאת בכל מקרה.
חבל שיש התבדלות בכלל אבל את זה נשאיר למשיח צדקנו שיבוא במהרה!!!!

אם היה כזה מכתב על דירות שחילונים קונים המדינה כולה היתה רועדת והתקשורת משתוללת רק כשמדובר בחרדים אז הכל מותר-עיריית בית שמש תפסיקו להתחנף לחילונים כי אנחנו אזרחים והמדינה שלנו באותה מידה שהיא של החילונים(אבוטבול הגלותי)

אני חרידי וזכיתי בנווה שמיר ויש לי עוד חברים חרדים שזכו בבית שמש
נווה שמיר בודאי תהיה עיר חרדית בדקתי בכל האתרים על נווה שמיר וראיתי את תגובות של החילונים שהם ממש לא רוצים לבוא לגור בבית שמש ,וזה ברור איזה חילוני ירצה לגור בשכונה שנמצאת הלב שכונות חרדיות אחרי פירסומים של התקשורת שיש מלחמות בין חרדים לחילונים
ואחרי פירסום ש90 אחוז שזכו בנווה שמיר הם חרדים
ואחרי שבפועל רואים התחרדות בכל בית שמש, אלא זה ניסיון נואש של
כמה פולטיקאים לומר שזה לחילונים ויהיה 10 קומות ובלי מרפסת סוכה,
בבני ברק ובית שמש קריית ספר אלעד יש 10 קומות וחרדים באים לגור לא זה מה שימנע מחרדי לוותר על ההגרלות במיוחד שהבנייה במקום הררי וזה יהיה מדורג, מרפסות סוכה אפשר לעשות מאוחר יותר ,
בקיצור ןאחר בדיקה מקיפה הגעתי למסקנה שנווה שמיר תהיה בוודאות חרדית ואני לא הולך לוותר על הזכייה וחרדי שירצה לוותר על הזכייה יצטער על כך וכל החברים החרדים שזכו בנווה שמיר אין להם צד לבטל את הזכייה לכולם וודאי שנווה שמיר תהיה חרדית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture