Noam Revkin Fenton/Flash90

ועדת הכספים צפויה לאשר את הגדלת מענק מס הכנסה שלילי

לדברי גפני, “החוק הזה טוב, מיטיב עם אנשים ואכן מסייע לצמצום פערים. כבר הוחלט שזה הדבר הנכון לעשות ושזה מוציא אנשים לעבודה, אז צריך להמשיך את המגמה המבורכת הזו. היה והמצב הכלכלי של המדינה יורע, תמיד תוכלו לבטל את זה”

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת הכספים צפויה לאשר במסגרת חוק ההסדרים לשנת 2019, הצעת חוק חברתית חשובה, לפיה יגדל מענק העבודה (מס הכנסה שלילי) למי שעובדים בשכר נמוך. אתמול החלה הוועדה לדון בהצעה. מטרת ההצעה הינה להגדיל עוד יותר את המאמץ לצמצום פערים חברתיים ולהוצאת אנשים עובדים ממעגל העוני. מדובר בהמשך מגמה שהחלה במרץ 2017 במסגרת תכנית ‘נטו-משפחה’, שנועדה בין השאר להוות תמריץ לעידוד יציאת אנשים לשוק העבודה. הצעת החוק הנוכחית מגדילה את הסכומים שיינתנו כמענק עבודה ואף משווה בין נשים לגברים בעניין זה, שכן עד היום נשים זכו לקבל מענק גבוה יותר.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני (יהדות התורה) אמר בפתח הדיון כי “מדובר במהלך עם אמירה חברתית חשובה, שמדינת ישראל רוצה לצמצם ככל הניתן את הפערים בחברה. לאור זאת, אני מציע להפוך את זה להוראת קבע ולא הארכה בשנה נוספת בלבד. אם ההחלטה היא שזה הדבר הצודק לעשות יש להפוך את זה לעניין של קבע. במידה שיהיו בעיות כלכליות, המדינה תמיד תוכל לבטל את ההוראה”.

ביזנעס שימושי

עפ”י ההצעה מי שזכאי למענק עבודה מלא ומשתכר בין 3,580 ₪ ל- 5,000 ₪, אם הוא הורה לילד אחד או שניים, גובה המענק שיקבל יעמוד על 495 ₪ לחודש במקום 330 ₪ לגבר עד היום. בכך משווים את המענק בין אישה לגבר. לגבי מי שמשתכר באותם סכומים ויש לו שלושה ילדים ומעלה, המענק שיקבל יגדל מ- 480 ₪ כיום לגבר ל- 720 ₪. אישה תישאר על אותו סכום, 720 ₪. לגבי מי שזכאים למענק חלקי; בעלי הכנסה מתחת לגבול התחתון של זכאות למענק מלא; 2,080 ₪ עד 3,580 ₪, אין שינוי לגביהם בעניין הזכאות והם מקבלים מענק שהולך וגדל ככל שההכנסה נמוכה יותר. הם מקבלים מענק של 80 ₪ + 16.1% על כל שקל שבין 2,081 ל- 3580. לבעלי שכר של מ- 5,000 ₪ ועד 6,350 ₪, גובה המענק הולך ויורד ככל שגובה השכר עולה. הגבול העליון לקבלת מענק יעמוד מעתה על 6,960 ₪.

בסיכום שב גפני על בקשות חברי ועדת הכספים בעניין מענק עבודה ובראש הדברים ציין את הצורך להפוך את הנושא להוראת קבע. “תביאו את זה כהוראת קבע. היום המצב הכלכלי טוב, אם יהיה מצב כלכלי רע, תבטלו” אמר. אורי שיינין השיב: “כרגע לפי האומדנים אין לזה כסף בשנים הבאות. לפי הנומרטור לא ניתן לאשר כהוראת קבע”. גפני שב ואמר: “החוק הזה טוב, מיטיב עם אנשים ואכן מסייע לצמצום פערים. כבר הוחלט שזה הדבר הנכון לעשות ושזה מוציא אנשים לעבודה, אז צריך להמשיך את המגמה המבורכת הזו. היה והמצב הכלכלי של המדינה יורע, תמיד תוכלו לבטל את זה”. עוד חזר בסיכום על בקשת הוועדה לאפשר את המענק למי שמקבלים קצבת פנסיה נמוכה וממשיכים לעבוד ומשתכרים עד 70% משכר מינימום, לתת את המענק ל’תא המשפחתי’, במקרים של עובד שנפטר במהלך שנה”.

ההצבעה על הצעת החוק תהיה במסגרת ההצבעה על כלל חוקי חוק ההסדרים כמקשה אחת. גפני קרא לאנשי האוצר לחזור לוועדה עם תשובות לבקשות שהועלו בדיון לפני תחילת ההצבעות על חוק ההסדרים.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד לגפני ! בסוף זה חשוב מאוד לכולם, זה לא סותר את המלחמות למען היהדות, אבל גם את זה צריך, ואשריכם שאתם זוכים לעזור לעם ישראל כולו!!!

גפני אתה אמנם פועל בכנסת יפה מאד אבל כשאתה מוריד את הנכדים שלך ברחוב אדמור מגור בבקשה תחנה צמוד למדרכה ואל תחסום את כל הרחוב בבקשה.
אבל בהחלט כספרדי אני מעריך את פעולותיך בכנסת מאד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture