נתניהו: "בטוח יותר מתמיד – לא יהיה כלום" • צפו

ראש הממשלה ורעייתו נחקרו ביום שישי ועומתו עם הקלטות. נתניהו בחקירתו "דיברתי עם אלוביץ' – על רקע אידאולוגי" • גורם המעורה בחקירות "נתניהו נתפס בשורה של שקרים בחקירותיו בתיקי 1000 ו-2000" • הערכה במשטרה: רה"מ ורעייתו ייחקרו שוב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביום שישי האחרון התקיימו אחת הימים הדרמטיים בחקירת תיק 4000 – תיק בזק. במשטרה נחקרו במקביל שישה מעורבים, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגב' שרה נתניהו, הבעלים של בזק שאול אלוביץ', רעייתו איריס אלוביץ', יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו ניר חפץ ובכיר במשרד התקשורת שנחשב מקורב מאוד לנתניהו שעל שמו יש צו איסור פרסום.

במקביל לחקירת ראש הממשלה נתניהו במעונו בירושלים, נחקרה באזהרה גם רעייתו שרה במשרדי להב 433 של המשטרה בלוד – מה שהותיר אותה מופתעת, זאת לאחר שסברה כי היא מגיעה רק למסור עדות בפרשה. נתניהו ורעייתו עומתו בחקירתם, שנמשכה כ-5 שעות, עם תמלילי עדויות וקלטות שהעביר מנכ"ל וואלה, אילן ישועה.

בדיווח בערוץ 10 פורסם כי החוקרים הציגו לרעיית ראש הממשלה הודעת ששלחה איריס אלוביץ', רעייתו של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק שנחקר גם הוא לישועה. "תעזור להם (לבני הזוג נתניהו)", נכתב בהודעה, "אנחנו תלויים בהם". בנוסף הם משמיעים לה הקלטה, בה נשמעת אלוביץ' מסבירה לישועה מדוע היא מבקשת סיקור אוהד לבני הזוג נתניהו. "חשוב שתעזרו לנו", אומרת אלוביץ' לישועה, "כי בני הזוג נתניהו, הם עוזרים לנו ויעזרו לנו".

לנתניהו הציגו החוקרים גם כן הקלטות של ישועה עם אלוביץ', ובנוסף גם עימתו אותו עם המסרונים ששלחה רעייתו שרה לישועה. "אני לא מכחיש שדיברתי עם אלוביץ' כמה פעמים בעניין הסיקור בוואלה", אמר נתניהו לחוקרים בתגובה, "זה היה על רקע אידאולוגי. אמרתי לו שהאתר שלו זה לא עיתון 'הארץ', אבל מעולם לא דיברתי איתו על ההקלות לבזק, שתמורת סיקור כזה או אחר אתן לו הקלות.

שרה נתניהו מצדה, נשאלה במקביל בחקירתה על הודעת הווטסאפ בינה לבין איריס אלוביץ', "בעלי לא ידע על ההתכתבות שלי עם אלוביץ' בנוגע לוואלה", אמרה נתניהו לחוקרים, "ביקשתי ממנה, כחברה שלי, על רקע אידאולוגי. מעולם לא עסקתי בהטבות לבזק".

בנוסף סיפרה רעיית ראש הממשלה לחוקרים על מצב הרוח שבו היא נתונה לאחרונה. "הפתעתם אותי שאתם חוקרים אותי באזהרה", אמרה, "חשבתי שאני מגיעה לתת עדות בלבד. קשה לי עם האובדן של כלבת המשפחה קאיה". ישועה עצמו העיד כי בפגישות עם אלוביץ' וחפץ התבקש לא להכניס טלפונים מחשש להאזנות. לדבריו, ״הורו לי למחוק וואטסאפים״. בני הזוג נתניהו נחקרו בעניין תיק בזק בלבד ולא בתיק הצוללות, כפי שהיו שטענו טרם החקירה.

יממה לפני יום החקירה הדרמטי שנערך ביום שישי, עימתה המשטרה בחדר החקירות את שאול אלוביץ' עם עד המדינה שלמה פילבר. במשטרה האזינו לאלוביץ' וניר חפץ במשך חודשים – גם לאחר שחקירות הרשות לניירות ערך הסתיימה לכאורה. אלוביץ' וחפץ סברו שהחקירה הסתיימה ולכן "שוחחו חופשי" – מה שהוביל ככל הנראה לראיות המוצקות נגדם בחשד גם לשיבוש חקירה. אלוביץ' מכחיש את החשדות נגדו – אך נראה שיתקשה להמשיך ולהתמיד בהכחשה מול העדות של עד המדינה פילבר.

חקירת תיק 4000 היא ככל הנראה המוחשית והמשמעותית ביותר נגד נתניהו. על פי הפרסום ב'חדשות 2' גורם במערכת אכיפת החוק אומר כי החשדות נגד נתניהו בתיק בזק מוחשיים מאוד וחמורים יותר מאלה המיוחסים לו בתיקים האחרים. ישנן ראיות של ממש, עדויות וקלטות שקשורות את ראש הממשלה בעיקר אבל גם את רעייתו לעבירות שמיוחסות להם לכאורה. ההערכה במשטרה היא שהוא ורעייתו יידרשו לעוד חקירות בתיק הזה.

גורם אחר המעורה בחקירה מסר כי התיק הזה פשוט: אין בו שאלה משפטית של חברות או מתנות. לדבריו – יש כאן שורה תחתונה אחת בהירה מאוד, לפיה החוקרים לא רואים דרך שבה נתניהו ייחלץ מתיק 4000 וכי לא יכולות להיות לו תשובות לראיות שנאספו. ההערכה היא שהחקירה בתיק 4000 לא תערוך זמן רב כיוון שהתמונה ברורה.

הערב מעריכים במשטרה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ייחקרו לפחות עוד פעם אחת בפרשת בזק, כך דווח באתר 'וואלה'. מחר אמורים להגיע לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בהארכת מעצרם, יועץ התקשורת ניר חפץ ושל בעלי השליטה בבזק שאול אלוביץ', שייתכן כי ישוחררו למעצר בית.

לאחר שנחקר במשך כ-5 שעות במעונו, התייחס ראש הממשלה נתניהו התייחס לחקירתו על ידי חוקרי להב 433 בתיק 4000. בקטע וידאו שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו לפני כניסת השבת ונסיעתו לארה"ב אמר: "אני מבקש לומר לכם שאני מרגיש בטוח כי לא היה כלום. מיליוני אזרחים בישראל מביעים תמיכה כל כך חזקה בי, ברעייתי ובמשפחתי, אתם מחממים לנו מאוד את הלב תודה לכם".

בתוך כך על פי דיווח של גיא פלג ב'חדשות 2' גורם המעורה בתיקי נתניהו טוען כי "נתניהו שיקר בחקירות שעסקו בתיקים הקודמים, הוא נתפס בשורה של שקרים" לדברי הגורם נתניהו "נתפס בשורה של שקרים בחקירות בתיקים קודמים, תיקי 1000 ו-2000".

בכך אומר למעשה גורם המעורה בחקירות כי ראש הממשלה למעשה שיקר לחוקריו כשאלה שאלו אותו שאלות שונות בנוגע לפרשת טובות ההנאה והטובין שקיבל לכאורה מהמיליארדר ארנון מילצ'ן ומאיש העסקים ג'יימס פאקר, ובנוגע לפרשת ההטבות ל"ידיעות אחרונות" והשיחות שניהול נתניהו עם מו"ל העיתון, נוני מוזס.

ככל הנראה שהתשובות שסיפק נתניהו לשאלות החוקרים בתיקי 1000 ו-2000 לא הצליחו להפריך את החשדות נגדו – ותשובותיו, בנוסף לראיות שהצטברו בשני התיקים הללו, הובילו לכך שהמשטרה פרסמה לפני כשבועיים את המלצותיה בפרשות אלה – העמדה לדין של נתניהו בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים.

//www.jdn.co.il/breakingnews/961703

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"היה לה קשה עם מותה של הכלבה המשפחתית קאיה…." אוי מסיכיינים?

הזוי לחלוטין..

חוקרים על "אולי עבירות"………..
ומול הפרצוף נעשים עשרות הדלפות בלתי חוקיות……ואף אחד לא חוקר..

לביבי יפה

אווילות וכסילות להטריד ראש ממשלה בחקירות סרק, משל היינו מדינת לוכסנבורג.. יש לו עבודה לעשות..
מזל שהקב"ה איתנו..

בקיצר אם לא היה כלום ואין כלום אז גם אם כל המלכות תהפך למינות לא יהיה כלום כי כך תתעכב הגאולה במילא. מנסים להפיל את כל המלכות הרשעה להעביר ממשלת זדון מן הארץ והכל לטובה כנראה.

ראה"מ לא אמור להיראות ככה הוא אמור להיראות חזק ובלתי ניתן להכנעה ולא אחד שהרגע גמר לבכות או שעוד שניה הוא מתפרץ בבכי

הגיע הזמן להפוך הדברים ולפתוח תיק ולתבוע למשפט גורמים במשטרה ובעוד מערכות על בזבוז זמן ראש הממשלה על חקירות סרק ועירעור ביטחון המדינה ושאר ההשלכות מזה

לאביגיל, גם אם קשה לך לכבד רגשות של אובדן בעל חיים, זכור לי שחזל אומרים על כלב שכולו לב. זו חיה שנקשרים אליה. ובודאי לא מתאים ללעוג לאנשים ובמיוחד בזמן שהם חווים טלטלות קשות בחיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture