Yonatan Sindel/Flash90

ברקת מתמהמה בקבלת החלטה והמתמודדים האחרים זועמים

מועד הבחירות לראשות העיר ירושלים קרב ובא, וראש העיר המכהן עדיין לא הודיע האם בכוונתו להתמודד שוב או שמא יעבור לזירה הארצית. בינתיים, שאר המועמדים, זועמים ותוקפים את התנהלותו של ברקת. "הפך את 900,000 תושבי עיר הבירה לבני ערובה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, עדיין לא הודיע מה בכוונתו לעשות ולאן מועדות פניו, למרות שכבר הצהיר בעבר מספר פעמים על תאריכי יעד בהם יודיע האם יתמודד שוב לראשות העיר, או שמא יעבור לזירה הארצית, ויתמודד על מקום לרשימת הליכוד לכנסת, לאחר שפקד בשנה האחרונה אלפים לתנועת הליכוד וערך סיורים בירושלים לפעילים במפלגת השלטון.

בינתיים, אלו שכבר הודיעו על התמודדות לראשות העיר, תוקפים את התנהלותו של ראש העיר בשיחה עם "כל העיר". חבר המועצה מהש ליאון אמר כי "יש למועמדים זמן ראוי ומספיק בשביל להיערך לבחירות. אני מכבד את ראש העיר וממתין להחלטתו, ואני מקווה שזה יהיה בשבועות הקרובים. התקציב צפוי להיגמר במהלך חודש מרץ. מבחינתו הוא בלוח זמנים שהוא דיבר עליו. הוא אמר שאחרי התקציב הוא ייקח חופשה ויודיע. להערכתי התקציב צפוי להסתיים במחצית השנייה של מרץ, ואחרי זה הוא יוציא הודעה מה הוא יעשה, וזה בסדר גמור. אני מכבד את החלטתו וממתין לה".

סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן, שהכריז רק לפני כשבועיים על התמודדות לראשות העיר, מציין בשיחה עם "כל העיר": "אני לא מחליט עבור ניר ברקת מה הוא רוצה לעשות ומה לא. זה לא סוד שזה מצב לא נוח לאף אחד, וזה מתבטא גם בהתנהלות ובניהול העיר, אבל זאת החלטה שלו. לי, באופן אישי, זה לא מפריע במירוץ שלי לראשות העיר. אני מתנהל מבחינתי כאילו שניר ברקת הודיע שהוא לא נשאר בעיר, ואני מנהל את הדברים שלי בדיוק באופן הזה".

מי שנשמע עוד יותר נחרץ בדבריו הוא המועמד לראשות העיר ויו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ שמדגיש כי "ניר ברקת אולי לא הכריז על כך באופן פומבי, אך הוא קיבל החלטה – הוא עוזב את ירושלים. למעשה, הוא קיבל את ההחלטה הזו מזמן, אך ממשיך לשעבד את העיר ומשאביה לטובת המירוץ שלו לראשות הליכוד. ירושלים נפגעה בצורה רצינית מהקמפיין הבלתי פוסק של ניר ברקת בזירה הארצית ומהעובדה שהאינטרסים שלו כבר לא כאן. הוא הפך את העיר לבסיס יציאה לשדרוג עתידו הפוליטי, הוא מתנגח עם שרים ויריבים פוליטיים עתידיים כמו כחלון, שרים נוספים בליכוד חשים מאוימים ואינם משתפים איתו פעולה. ברקת חילק את ירושלים עם תוכנית חלוקת השכונות, פגע בירושלמים בציבור הכללי שהצביעו לו, והוא מסכן את עתידה הציוני והממלכתי של ירושלים. החלטותיו של ברקת אינן עולות בקנה אחד עם טובת העיר. לאור עזיבתו בקרוב עליו להרחיק את עצמו מנושאים שישפיעו על עתידה. העובדה שברקת לא הצהיר עד כה לגבי ההמשך היא חמורה. עליו להפסיק לקדם לאלתר את התוכנית לחלוקת ירושלים, עליה חתם כדי לקבל תמיכה פוליטית חרדית, ולהבהיר שאין לו מנדט למהלכים ארוכי טווח".

עו"ד אבי סלמן, שהיה הראשון להכריז על מועמדותו לראשות העיר בבחירות הקרובות, תוקף אף הוא את ברקת ומציין כי "ניר ברקת, שעסוק רק בעתידו הפוליטי, הפך את 900,000 תושבי עיר הבירה לבני ערובה. ירושלים, שעומדת מול אתגרים עצומים בכלל ובפרט בימים אלה, לא יכולה להרשות לעצמה ראש עיר ב"נבצרות". הדוגמא הטובה לכך היא התקרית הדיפלומטית, שהביא ניר ברקת השבוע על מדינת ישראל מול העולם הנוצרי. תושבי ירושלים כבר יודעים שברקת יוצא סלמן נכנס".

גם עו"ד יוסי חביליו, שהכריז על התמודדות על ראשות העיר, תוקף את התנהלותו של ברקת. "אני חושב שההתנהלות של ניר ברקת, שלא מודיע על כוונותיו, היא שערורייתית מבחינה ציבורית והיא מאפיינת את ניר ברקת, שתמיד חושב קודם כל, ואולי רק על ניר ברקת", מציין חביליו בשיחה עם "כל העיר". "כמו שכולם יודעים, ואני גם זה שחשף את היומן שלו, ניר ברקת עסוק בחלק ניכר מזמנו בנושא הליכוד. ירושלים צריכה ראש עיר במשרה מלאה, ולא ראש עיר במשרה חלקית, שירושלים היא ברירת מחדל בשבילו. לכן אני חושב שניר ברקת צריך להודיע כמה שיותר מהר שהוא לא מתמודד בירושלים, ובכך יאפשר למועמדים טובים ממנו לשפר את מצב העיר. אני מתכוון להתמודד גם אם ברקת יחליט להישאר במירוץ. אני נערך לשני התרחישים ומבחינתי זה לא משנה. אני חושב שלטובת ירושלים, הוא צריך ללכת עכשיו".

מלשכתו של ניר ברקת נמסר: "ראש העיר טרם קיבל החלטה באשר לעתידו ובכוונתו לקבל החלטה ולהודיע עליה לפני פסח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברור הוא ממתין מה יקרה עם החקירות של ביבי כדי להתמודד בבחירות לכנסת אם יוגש כתב אישום על ביבי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture