צילום: פלאש 90

מקורב לניר חפץ: "הוא אוסף חומר על בני הזוג נתניהו במשך שנים"

על פי הגורם, עד המדינה "התכונן ליום הדין" החביא את המידע מחוץ לביתו על מנת שהמשטרה לא תשים עליו את ידיה • מאחורי הקלעים של הסכם עד המדינה: המגעים התנהלו במשך שבוע ועורך דינו של חפץ התעקש שלא ירצה שום עונש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מקורב לניר חפץ אמר היום ל'כאן חדשות' כי הוא אגר ראיות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה במשך שנים. לדבריו, הוא הכין את עצמו ל"יום הדין".

הגורם סיפר כי חפץ שמר את המידע מחוץ לביתו, על מנת שהמשטרה לא תשים עליו את ידיה והוא יוכל להשתמש בו כקלף מיקוח. "כבר שנים חפץ מתכונן לאפשרות הזאת והוא כבר בנה 'תיק מסודר' על בני הזוג נתניהו. בשלב מסוים בקשר איתם הוא הבין שחלק מהבקשות שהופנו אליו עלולות לסבך אותו, ומאז הוא מתכונן ליום הדין. הוא החביא ראיות מחוץ לביתו למקרה שהמשטרה תגיע לשם, כדי שלא תאתר אותן", אמר המקורב.

הוא הוסיף כי חפץ ונתניהו לא היו חברים, כי אם פעלו למען אינטרסים הדדים. "מעולם לא היה ביניהם חיבור אידיאולוגי, אלא מקצועי בלבד".

על פי הדיווח ב'כאן חדשות' המשטרה לא מתכוונת לחקור את דברי חפץ על מעורבות לכאורה של שרה ויאיר נתניהו בקבלת החלטות בנושאים ביטחוניים. לדברי גורמים הבקיאים בחקירה, בשלב זה דבריו של חפץ אינם מעלים חשד לפלילים והם גם לא היו הסיבה לחתימת הסכם עד המדינה איתו. עדותו של חפץ צפויה להתמקד בתיקים 1000, 2000 ו-4000, והיא תתבסס בין היתר על המסרונים וההקלטות שהעביר לחוקרים. המשטרה אף הבהירה היום כי חלק נכבד מפרטי מידע שלפי פרסומים בתקשורת נמסרו על ידי חפץ, טרם נמסר לחוקרים.

אמש פורסם כי יועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו אמר למקורביו כי נתניהו קיבל החלטות בעניינים ביטחוניים בהשפעה משמעותית של בני משפחתו ומקורביו – ובראשם בנו יאיר נתניהו. לדבריו, ייתכן שהחלטות אלה לא היו מתקבלות לולא הלחץ שהפעילו עליו בני משפחתו – ולא היו משפיעות על המדינה כפי שהשפיעו. בסביבתו של נתניהו דחו את הטענות.

עוד קודם לכן אמר חפץ כי חתם על הסכם עד המדינה גם מתוך דאגה למדינת ישראל. ולדברי מקורביו "לא היה מוכן לשכב על הגדר בשביל נתניהו או אחרים והוא מעריך שעידן נתניהו הסתיים". במסגרת הסכם עד המדינה עליו חתם, חפץ יקבל חסינות מלאה, לא יועמד לדין, לא ייכלא, לא ייקנס ולא יספוג דין משמעתי או פלילי.

הערב מתפרסם ב'חדשות 2' מאחורי הקלעים של חתימת הסכם עד המדינה עם ניר חפץ: המגעים בין עורך דינו של מי שהיה מהיועצים הקרובים ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו, ניר חפץ, לבין הפרקליטות, נמשכו כשבוע. כך הצליח הפרקליט להביא לכך שחפץ יצא ללא כל עונש.

אחד מרגעי השיא היה כשהפרקליטות הודיעה לאילן סופר, פרקליטו של חפץ, שהם עומדים על כך, ושהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עומד על כך שחפץ ירצה עבודות שירות. אחרי התייעצות, הודיע סופר כי הם ילכו למשפט. בתגובה, הפרקליטות יצאה להתייעצות ובסופה דרשו שחפץ יודיע על כך שהוא מרחיק את עצמו משירות המדינה. על כך לחפץ לא הייתה בעיה לחתום, ובדומה לעד המדינה הנוסף שלמה פילבר, חפץ יתחייב ויודיע שלשירות המדינה לא יחזור לעולם.

בתוך כך הערב פורסם ב'חדשות 10' כי לפני מספר חודשים פנתה הרשות לניירות ערך לחברת "מיטסי אינטרנשיונל" בבקשה לעזור בסיוע שחזור נתונים מהטלפון הנייד של אשתו של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, איריס אלוביץ'.

לאחר זמן מה הצליחה החברה לפענח קבצים מסוימים שהביאו לפריצת דרך בחקירה ומשפיעים גם על חקירתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה הפסיקו לדבר על תיק 5000?

אה.. יש לו מקורבים? אולי הם הקליטו אותו?

ניר חפץ סתם רוצה לנקום בביבי ביבי חף מפשע הכל שטויות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture