חכי”ם חרדים חוששים: “הדיור החרדי ייפגע משמעותית”

“הדיור החרדי ייפגע משמעותית” כך טוענים בשיחות בחדר הסיעה של ‘יהדות התורה’ שהגיעו לידי ‘ביזנעס’ בצל החקירות על נתניהו ולאור המשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס. האם יהיה לח”כים החרדיים זמן לעסוק בנושא הדיור?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

חוק הגיוס והמשבר הקואליציוני שסביבו, לצד חקירות משפחת נתניהו ומצעד עדי המדינה המתארך, מותירה את נציגי הציבור החרדי בכנסת בתחושת ייאוש ממציאת פתרונות דיור מהותיים למגזר החרדי בתקופה שנותרה לממשלה הנוכחית. כך עולה מתמלילי שיחות שהגיעו לידי ‘ביזנעס’.

שני הבולדוזרים העיקריים שמתעניינים בנושא הדיור גם כאשר מסביב יהום הסער, הם הח”כים מנחם אליעזר מוזס מאגודת ישראל ויעקב אשר מדגל התורה. בסיעת ש”ס לא מצאנו אג’נדה ברורה, למעט כמובן פעילותו של השר דרעי בשפיר, שלא צברה תאוצה עדיין, אך באופק ארוך הטווח, בעוד חמש או עשר שנים, אולי תהווה פתרון כלשהו.

“בטווח הקצר, אף דירה לא תצא מהממשלה הנוכחית, כי אין לראשי הסיעות שלנו זמן לפעילות ממוקדת בנושא”, אומר לנו ח”כ ביהדות התורה.

ביזנעס שימושי

דירות ‘מחיר למשתכן’ ששיווקן החל ברחבי הארץ, (או יותר נכון הגרלות נערכו לנרשמים הזוכים, השיווק בפועל טרם החל) לא מיועדות לציבור החרדי באופן מוצהר, למעט זעיר פה זעיר שם.

כ-117,000 דירות (כולל תכנית ‘מחיר למשתכן’ ובלעדיה) עתידות להיבנות בארץ בשנתיים הקרובות – אבל אולי אלפיים או חמשת אלפים יחידות לכל היותר מתוכן ייעודיות למגזר החרדי. גם בבית שמש, כזכור, המגזר החילוני יכול להתמודד, כך שאין באוריינטציה העירונית כל דרך לוודא ששכנים חילוניים לא יצוצו בבניינים שחלקם נרכשו ע”י חרדים בשכונות שמלכתחילה הגו ראשי העיר כחרדיות למהדרין.

כזכור, בהרשמה לסדרה א’ השתתפו בעיקר חילוניים, עקב פרסום שמידר את העיתונות והתקשורת החרדית. לנרשמי סדרה א’ עדיפות על פני נרשמי סדרה ב’, שבה השתתפו חרדים, אם כי באופן המוערך כזעום.

קרוב ל-120,000 זוגות נרשמו להגרלות ‘מחיר למשתכן’. בינתיים, מתוכם, זכו בהגרלות השונות רק כ-43,000 זוגות. בינתיים רק כ-6,000 חוזים בלבד נחתמו.

כרגע, לאור המצב הקואליציוני הנפיץ, חוששים ביהדות התורה שהפעילות בנושא הדיור, שגם כך לא עמדה בראש סדר היום החרדי – למעט ישיבת סיעה שהוקדשה ע”י יהדות התורה לנושא לפני מספר שבועות – תידחה לירכתיים באופן גורף.

באותה ישיבה הציע שוב ח”כ מוזס לפתור את בעיית הדיור החרדית במתן תקציב עידוד בסך 200,000 שקלים לכל רוכש דירת יד שנייה שמחירה הכולל אינו עולה על 800,000 שקלים. ההצעה הוצגה גם בישיבת ראשי סיעות הקואליציה.

אך נראה, כי שר האוצר כחלון לא יסכים להוציא מהקופה הציבורית סכום גבוה שכזה. הסיבה: בבנייה חדשה, קופת האוצר מרוויחה. בתקציב עידוד רכישת דירות רפאים, אין כל רווח לאוצר, כי אם הוצאה לקופת המדינה, הסבירו ב’כולנו’ שלא לייחוס, באזני ח”כי יהדות התורה.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם הייתם יותר בעולם אמת עם עצמכם הייתם מבינים שמחיר סטנדרטי לדירת 3 חדרים בגאולה בירושלים לא עולה מעבר ל200000 מאתיים אלף שקלים. דירות ברוממה ירושלים היו אמורות להיות מחיר הכי גבוה שש מאות אלף שקלים לדירה 6 חדרים. לא במציאות? תתפלאו. זה המחיר האמיתי. לצערנו עולם השקר והתאווה לכסף גרם למחירים רחוקים מהאמת. חלק מהגלות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture