צילום: לע"מ

נתניהו בוושינגטון: "אין לי אי הסכמות עם טראמפ"

ראש הממשלה נתניהו השתתף היום בכנס בוושינגטון והתלוצץ על החקירות שמתנהלות נגדו וכשנשאל מה הוא הכי אוהב בתפקיד ראש הממשלה , ענה: "החקירות". על המשבר הקואליציוני אמר "אני רוצה להגיע להסכם שיאפשר לממשלה להתקיים עד 2019 או שנלך לבחירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (רביעי) בפורום הכלכלי של ארה"ב בוושינגטון והתייחס למשבר הקואליציוני לממשלה ולחקירות. נתניהו אמר שאינו מעוניין ללכת לבחירות. נתניהו התלוצץ בנוגע לחקירות שמתנהלות נגדו – כנשאל מה הוא הכי אוהב בתפקיד הוא ענה: "החקירות".

ראש הממשלה הגחיך את התיקים שמתנהלים נגדו. כשנשאל האם קיבל את העניבה מהנשיא טראמפ מכיוון שהיא תואמת לסגנונו ענה: "אני לא רוצה לענות על זה כי זה עלול להיחקר גם כן".

נתניהו התייחס גם למערכת היחסים הטובה שלו עם הנשיא האמריקני. "עם הנשיא טראמפ יש לי פחות אי הסכמות מאשר עם הנשיאים הקודמים", אמר. "למעשה אין לי בכלל ואני לא מצפה שיהיו".

ראש הממשלה גם נשאל על המשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס ואיום הבחירות. "אני רוצה זה להשלים את הכהונה של הממשלה. דיברנו עם חברי הקואליציה ואני מקווה שהם יסכימו", אמר והדגיש: "אני רוצה להגיע להסכם שיאפשר לממשלה להתקיים עד 2019 או שנלך לבחירות".

נתניהו גם נשאל על הסכם שלום אפשרי עם הפלסטינים. "אני חושב שרוב הישראלים מעדיפים מצב שבו נוכל להיפרד מהפלסטינים", אמר נתניהו. "איני רוצה את הפלסטינים אזרחים או נתינים של ישראל. אני רוצה פתרון שבו יש להם את כל הסמכויות שהם צריכים כדי למשול בעצמם, אך אף אחת מהסמכויות שיאיימו עלינו. משמעות הדבר היא שבכל פתרון שיהיה, האיזור ממערב לירדן, וזה כולל את האיזורים הפלסטינים, יהיו תחת ישראל מבחינה צבאית. האחריות הכוללת לביטחון תהיה של ישראל.

"חשוב מאוד שישראל תהיה הסמכות האחראית על הביטחון אחרת כולם יתמוטטו. הפלסטינים יתמוטטו", הוסיף ראש הממשלה. "לכל איזור שאנו עזבנו מבחינה צבאית, נכנס האיסלאם הקיצוני. יצאנו מלבנון ואירן נכנסה עם חיזבאללה. יצאנו מעזה ואירן נכנסה עם חמאס. אם נעזוב את הגדה המערבית מבחינה צבאית, או את רוב האיזור כפי שאנשים מניחים בתוכניות השלום השונות, או שהחמאס ייכנס, שזה איראן, או שדאע"ש ייכנס".

נתניהו ציין שיש תקווה חדשה בעקבות שינוי התפיסה של העולם הערבי. "עקב הסכנה ההולכת וגוברת מצד אירן הייתי אומר שכמעט כל המדינות הערביות כבר אינן רואות את ישראל כאויבת אלא כבת ברית חיונית בהתנגדות לאיסלאם הקיצוני", אמר והוסיף שישראל מנעה עשרות התקפות טרור חמורות של דאע"ש. "מנענו אותם בעזרת המודיעין המעולה שלנו. זה כולל הפלת מטוסים של חברות תעופה מרכזיות".

"רוצים להיחלץ? לכלכו על נתניהו"

בתוך כך ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב סרטון בו הוא מגיב לעדי המדינה שחתמו נגדו, בדגש על הדיווחים מתוך העדות לכאורה של ניר חפץ, מי שהיה בעבר יועץ התקשורת שלו ושל רעייתו. "אני לא נוהג להגיב על "הכותרות המרעישות" כביכול", פותח נתניהו את דבריו.

"קראתי משהו באחד העיתונים שגורם לי לחרוג ממנהגי. קראתי על אדם שנלקח לחקירה, מפעילים עליו מכבש לחצים, אומרים לו: "שקר, תהיה עד מדינה" – והוא מסרב. קשה להאמין שבמדינת ישראל, בדמוקרטיה שלנו ב-2018, יש דברים כאלה.

"אז אני רוצה להגיד כמה מילים על תעשיית עדי המדינה. לוקחים אנשים שטוענים שהם ביצעו איזה עבירה. מכניסים אותם למעצר, מהלכים עליהם אימים, אומרים להם: ״החיים שלכם הסתיימו, החיים של המשפחה שלכם הסתיימו. אנחנו ניקח מכם כמעט הכל, גם את החירות שלכם. אתם רוצים להיחלץ מזה? יש מוצא אחד – לכלכו על נתניהו. לא חשוב שתגידו שקרים הזויים, העיקר – לכלכו על נתניהו.

נתניהו הוסיף, "אז כשיש משהו אמיתי לא צריך עד מדינה אחד, וכשאין שום דבר גם אלף עדי מדינה לא יעזרו. המרדף האובססיבי הזה אחרי עד מדינה אחד ועוד עד מדינה ועוד עד מדינה זו ההוכחה הטובה ביותר שאין כאן כלום. אז הם ימשיכו בשלהם ואני אמשיך בשלי, בעשייה ההיסטורית כאן למען מדינת ישראל. וימים יגידו עד כמה הביקור הזה היה חשוב לביטחון ישראל.

לסיום כתב ראש הממשלה נתניהו: "בהזדמנות הזאת אני רוצה להודות לרבים רבים מכם שממשיכים לתמוך בי, ברעייתי, במשפחתי. זה מחמם את הלב שלנו תמיד ובייחוד בימים האלה. תודה רבה לכם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי! באנגלית אתה הרבה יותר מרשים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture