צילום: פלאש 90

על ראש הגנב: תראו עם מי יש לנו עסק / חיים ולדר

"כל מיני דברים שנחשפים לאחרונה מותירים אותי כמעט חסר אונים כשאני מבין באיזה אבסורד אנו חיים כאן, מי אלה שעומדים מאחורי היוזמות והחוקים שנכפו עלינו בשנים האחרונות ומה מניעיהם" / טורו השבועי של חיים ולדר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

1.
בתקופת ימי הביניים (מלפני כ-800 שנה), החלה להתפשט תופעת "עלילת הדם" מצד נוצרים כנגד יהודים.

סיפור העלילה היה בדרך כלל דומה: ילד נוצרי נעלם. מישהו החל להפיץ שמועות שהיהודים הם שחטפו אותו והרגו אותו והשתמשו בדמו לצורך אפיית מצות. ההמון של אז היה בדיוק כמו ההמון של היום. מוסת ונהנה להאמין לכל דבר נגד מי שהוא ממילא שונא בליבו, ואז, "במקרה הטוב" סימנו איזה אשם והרגו אותו ואת משפחתו ובמקרים הגרועים יותר סימנו את כל היהודים וערכו בהם פוגרום.

נקודה שלא כל כך הודגשה, אולי מפני שלא נחקרה מספיק, היא שברבים מהמקרים מי שחולל את כל המהומה, והצביע על היהודים כאשמים – הוא לא אחר מאשר הכומר או האזרח שהרג בעצמו את הילד!

ומדוע נזכרתי בעלילת הדם ובמחולליה (בלי קשר לחג הפסח הממשמש ובא? בגלל כל מיני דברים שנחשפים לאחרונה ומותירים אותי כמעט חסר אונים כשאני מבין באיזה אבסורד אנו חיים כאן, מי אלה שעומדים מאחורי היוזמות והחוקים שנכפו עלינו בשנים האחרונות ומה מניעיהם. בקיצור: עם מי יש לנו עסק.

הסתה חובבנית: "החרדי" שהפגין עם לפיד הפך לבדיחת היום

2.
בואו נתחיל מיעקב פרי. ראש השב"כ לשעבר, וח"כ של מפלגת "יש עתיד",  עד לפני כחודש. כעת גם לשעבר.

יעקב פרי, הוא האיש שעמד מאחורי הוועדה שנשאה את שמו "ועדת פרי", שהילכה אימים על הציבור החרדי כולו והדירה שינה מכל שכבות הציבור מגדולי ישראל ועד להורים חרדיים, שהבינו שמישהו רוצה להעביר בכוח את בחורי ישראל על דעתם ועל דתם.

נושא הגיוס, כיום גם הדתיים הלאומיים מתחילים להבין, הוא הדרך השטנית של המשכילים החדשים הקרויים חילוניים לגרום להתפקרות המונית בקרב בני הנוער. השירות בצבא החילוני אינו רק סכנת התפקרות אלא התפקרות ודאית. ואם בשנים עברו היו שטענו : "הלא הולכים לקראתכם, הלא יש גדודים של בני ישיבות" כיום ניתן לראות את כוונת המכוון, את אי העמידה המכוונת שלהם אפילו בהסכמים ובהבטחות שלהם (שאנו מעולם לא הסתפקנו בהם, אבל היה ציבור שכן). כיום רואים שהם מוכנים לפגוע אנושות ביכולות הצבאיות, ובלבד שיוכלו לשלב גורמים שיפגעו באלה שבחרו להאמין להם אם מתוך תמימות ואם מתוך היתממות.

3.
לאחר שהתברר ש"חוק טל" אינו מביא להם את לטרת הבשר שקיוו לה (למעשה אין בחור ישיבה אחד שהתגייס בגלל חוק טל… והם מילאו את מסגרותיהם בדתיים לאומים וחילוניים לכל דבר ועניין), הם החלו לחשוב מה לעשות כדי לעצור את עולם התורה והישיבות. הם פנו לבג"ץ שביטל את חוק טל ובעצם הודיע בזה שיש לגייס את כל בני הישיבות, אלא אם כן יחוקק חוק שמתאים להם.

היה זה בימי ממשלת נתניהו (2012) , הוקמה ועד פלסנר שהוחרמה על ידי המפלגות החרדיות, מסקנותיה עמדו להיות איומות, ולאחר איום של נציגנו, החליט נתניהו לפזר את הוועדה לפני שתסיק את מסקנותיה (מה שלא מנע מראש הועד המודח פלסנר לפרסם את המסקנות העתידיות שהיו הרס וחורבן. פלסנר, אגב, נמצא באותו מקום שבו נמצאות מסקנותיו. בפח האשפה של ההיסטוריה).

ואז התקיימו בחירות וב-2013 הוקמה ממשלת נתניהו השניה ללא המפלגות החרדיות ועם כוח אנטי דתי עולה – מפלגתו של יאיר לפיד.

מיד עם הקמת הממשלה מיהר לפיד ואנשי השמאל האנטי דתי להקים ועדה חדשה בשם "הוועדה לשוויון בנטל" ואת מי העמידו בראשות הוועדה אם לא את איש מפלגת "יש עתיד" ראש השב"כ (המהולל באותם ימים) יעקב פרי?

"ועדת פרי המליצה על תוכנית גיוס אשר לפיה יהיו פטורים מגיוס רק 1,800 "מתמידים" בכל שנתון. הוועדה קבעה כי יוטלו סנקציות כלכליות על ישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס, כמו כן המליצה הוועדה כי אם יעדי הגיוס לא יתממשו, ייפתחו הליכים פליליים כנגד המסרבים להתגייס.

ב-12 במרץ 2013 (בדיוק היום לפני חמש שנים) אושר החוק החדש בכנסת ומי שזוכר: התמונה היחידה בה נראה מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל בוכה בכי מר, בכי כל כך מנוגד לדמותו הנעימה והשוחקת תמיד, היתה היום לפני חמש שנים. מה שכאב לו היה שיהודים מצביעים בארץ ישראל על מאסר בעוון לימוד תורה. את זה הוא לא היה יכול לשאת.

ומי עמד בקצה השני של דמעותיו של מרן זצוק"ל. יעקב פרי. וכל מי שמבין משהו בדמעות של גדולי עולם, היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שמשמים ישלמו לו על זה.

שוויון בנטל? התחקיר המביך שהביא להתפטרות של יעקב פרי מהכנסת


4.
חלפו חמש שנים, ולפני כחודש התברר משהו מדהים, בלתי נתפש.

כשאתם חושבים "ראש שב"כ לשעבר וראש הוועדה לשוויון בנטל" מה בא לכם בראש? "לוחם מהולל, קצין ומפקד איש שחרף נפשו שנים בצבא, וכעת רק רוצה שכ-ו-ל-ם ישרתו".

תחקיר תכנית תקשורתית ידועה, גילה כי  יעקב פרי, "ראש השב"כ ו"ראש הוועדה לשוויון בנטל", לא שירת כלל בצה"ל".

הבנאדם לא שירת בצבא אפילו יום אחד. הוא אפילו לא עשה דיחוי. פשוט הלך ועשה פטור בגלל סיבות רפואיות… "הסיבות הרפואיות" הללו לא מנעו ממנו להיות ראש שב"כ (שזו עבודה של מנהל כך מתברר לא אחד שמסתובב במנהרות של עזה אם דמיינתם).

והבנאדם הזה שהיה צריך להתחבא במנהרה כלשהי, פשוט הלך ועמד בראשות ועדה שעסקה וגם החליטה לגייס את בני הישיבות לצבא. אתם מבינים כמה רשעות שקר רמיה נוכלות ועוולה יש כאן אתם מבינים כעת עם מי יש לנו עסק.

ומילא אם זה היה רק מידע שלא ידענו. הבנאדם רשם בספרו "הקם להורגך", כי עשה טירונות ושירת בחטיבת הצנחנים, ורק לאחר ששבר רגל המשיך בשירות בתזמורת צה"ל.

ובכן לא טירונות ולא צנחנים ואפילו לא תזמורת צה"ל. הבחור פשוט לא התגייס. כן אותו בחור שרצה לגייס את ילדינו.

אתם מבינים עם מי היה לנו עסק?

5.
פרי פרש בביזיון גדול (כמובן אף אחד לא חושב לבטל את מסקנות הוועדה של השחקן והזייפן הזה), וכעת הגיע תורו של הבוס שלו, השחקן הראשי בהצגה. יאיר לפיד.

האיש הזה, שמסית ומשתלח כנגדנו שנים, בעיקר על נושא הגיוס. מתבכיין על כל שאין לו כוח לשאת אותנו על כתפיו וגם מאיים באחד מטוריו שזה עלול להיגמר באלימות: "עזוב אותך מאידיאולוגיה, עזוב אותך מזה שאני לא מבין איך לא מציק לך שאתה חי על חשבוני, עלינו למצוא דרך, ידידי, או שזה יגמר רע. איך כתוב בתענית כ"ג: 'או חברותא או מיתותא'".

 והנה, השבוע פרסם העיתונאי חיים אתגר, מנחה תכנית תחקירים בתקשורת, סדרת שאלות אותה הפנה ליאיר לפיד, ושעליה הוא מתעקש שלא לענות. קראו את השאלות והסיקו את התשובות לבד.:

1. מה היה הפרופיל הצבאי שלך ביום שבו התגייסת? 2. האם הפרופיל השתנה? 3. אם כן – מתי הפרופיל השתנה ומה היה הפרופיל החדש? 4. מי יזם את שינוי הפרופיל? 5. מתי הצטרפת ל״במחנה״ ובאילו נסיבות? (העיתון הצבאי שבו "שירת יאיר לפיד וייתכן שאף נפצע בעט כלשהו… ח.ו.). 6. האם עברת מבחן קבלה כלשהו? איזה? 7. האם הפעלת קשרים אישיים ומשפחתיים כדי להתקבל ל״במחנה״?8. האם שירתת אי פעם בשריון? 9. האם סיפרת לחברים מהשירות ב״במחנה״ או אמרת פעם לאחרים ששירתת בשריון? 10. פורסם בעבר שקיבלת התקף אסטמה כתוצאה מרימון עשן שנזרק בסמוך אליך, לצורך הנחתת מסוק. האם זה קרה? מתי זה קרה? איפה זה קרה? 11. כמי שדוגל בשקיפות, האם תסכים לפזר את הערפל המסוים בנוגע לשירותך הצבאי ולהשיב על שאלות בנושא לעיני המצלמות ?

6.
כיוון שיאיר לפיד לא טרח לענות על השאלות הללו אנחנו יכולים להסיק שמדובר במשתמט שמעולם לא שירת בשריון למרות שכך סיפר, שהעמיד פני חולה אסטמה, כתוצאה מאירוע שלא קרה ומרימון שמעולם לא נזרק, וזאת כדי להוריד את הפרופיל שלו ולהשתחרר משירות קרבי. אחד שקימבן והפעיל קשרים משפחתיים (אביו טומי לפיד זוכרים) כדי להיכנס לעיתון במחנה (ולהבטיח את עתידו כעיתונאי) בלי מבחן קבלה.

וזה האיש שמסית כנגדנו כל העת על "אי שוויון" ועל פרזיטיות. זה האיש שעשה כל מה שיכול היה כדי לפגוע בנו להשתלח בנו וגם לחוקק חוקים שיפגעו בנו קשות.

תראו עם מי יש לנו עסק. 

לפיד בעקבות פרי: סדרת השקרים של יו"ר 'יש עתיד' בנוגע לעברו הצבאי

טורו של הסופר והמחנך הרב חיים ולדר מתפרסם במוסף 'יתד השבוע' מבית 'יתד נאמן'

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זו לא חכמה שהטור הזה מתפרסם בעיתונות החרדית , זה צריך להתפרסם בעיתונות החילונית , אבל שמה כמובן אין לזידי'ם זכות דיבור , אנטישמיות

היכול המדהימה של חיים ולדר היא לבטא במדויק ובעוצמה את המחשבות של כולנו

כל מילה פנינה

למסקנה – רק למי ששירת בסיירת מובחרת, מותר להיות עוכר ישראל…?!

חיים ולדר- אלוף, כתמיד.
כל מילה פנינה

רק מי ששירת באמת ביחידה מובחרת מבין כמה הצבא זקוק לבני הישיבות שישארו בצבא

תיקון טעות
רק מי ששירת באמת ביחידה מובחרת יודע כמה חשוב שבני הישיבות לא יתגייסו לצבא וימשיכו ללמוד בישיבות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture