במלאות 257 שנים להסתלקות רבי גרשון מקיטוב – פועלים ישועות

פועלים ישועות בקיטוב, במלאות 257 שנים להסתלקותו: החל מהערב העליה ההמונית לציונו הקדוש של רבי גרשון מקיטוב זיע"א האבטחה במקום תוגברה • תחבורה מירושלים חינם • אוהל הכנסת אורחים ע"י אגודת "ישועות בקיטוב" • תפילת רבים ותיקון מיוחד ע"י אחד מגדולי המקובלים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פועלים ישועות בקיטוב, במלאות 257 שנים להסתלקותו:
החל מהערב העליה ההמונית לציונו הקדוש של רבי גרשון מקיטוב זיע"א
האבטחה במקום תוגברה • תחבורה מירושלים חינם  • אוהל הכנסת אורחים ע"י אגודת "ישועות בקיטוב" • תפילת רבים ותיקון מיוחד ע"י אחד מגדולי המקובלים

המונים מכל רחבי הארץ יעלו החל מהערב לציונו הקדוש של הרה"ק רבי אברהם גרשון מקיטוב בן רבי אפרים זיע"א תלמידו וגיסו של אור שבעת הימים מרן הבעל שם טוב הקדוש זיע"א בהר הזיתים בירושלים שם נטמן לפני 257 שנים, ובחודשים האחרונים הוקם הציון מחדש בשיפוץ כל סביבתו, לרווחת האלפים הפוקדים את מקום התפילה והישועות.
בימים אלו נשלמו ההכנות הלוגיסטיות לקליטת האלפים שיגיעו מכל רחבי הארץ לשפוך שיח בציון הקדוש שנודע כבר שנים רבות כמקום מסוגל ביותר להיפקד בדבר ישועה ורחמים, כמו כן הוכנו תשתיות מיוחדות על מנת לסלול דרכי גישה למהדרין על מנת להקל על הציבור להשתטח על הציון הקדוש בלי שום מכשול.
כמו כן הוקם אהל הכנסת אורחים שיקלוט את המוני המתפללים בכיבוד קל ושתיה לאורך כל שעות היממה.
בישיבה מיוחדת שנערכה בסוף השבוע ע"י עסקני המקום ובראשם הרה"ח הרב נחמיה הויזמן שליט"א ראש אגודת ישועות בקיטוב, עם גורמי הבטחון סוכם על תגבור מיוחד של כוחות האבטחה בכל האיזור במשך כל שעות היממה, כמו כן ציינו תודה מיוחדת להרב הלל הורביץ יו"ר מועצת בתי העלמין היהודיים על מאמציו הכבירים למען שיקום וחידש הר הזיתים ודאגתו לציון רבינו זי"ע בפרט.
רבינו הרה"ק רבי אברהם גרשון מקיטוב זיע"א נולד בשנת תנ"ו בעיר בראד לאביו הגאון רבי אפרים ששימש ברבנות בעיר. ושמו יצא כאחד מגאוני ישראל באותו דור.
אחותו של רבינו נישאה למרן הבעל שם טוב הקדוש זי"ע. ובשנים המאוחרות דבק בו והפך לתלמידו הגדול ולמקורבו ביותר, כשבמהלך כל השנים, גם כשהתגורר במרחק ממנו – שמר עמו על קשר מכתבים רציף, ובו רואים כי הם שיתפו זה את זה בסודות התורה ובעיניני עלית נשמות ומעיד במכתב שגם רבינו זי"ע ידע והבין בזה, ואף בענייניהם הפרטיים. כמו כן היה הוא שהחזיק את הקשר בין הבעש"ט לבין האור החיים הקדוש זיע"א.
בשנת תק"ב נסע רבינו לארץ ישראל, ודבק ברבינו האור החיים הקדוש, שאליו שלח אותו גיסו הבעש"ט, בשנת תקי"ג עבר להתגורר בירושלים ולמד בישיבת בית א-ל של הרש"ש הקדוש רבי שלום שרעבי זצוק"ל. ובכ"ה באדר א' שנת תקכ"א נסתלק רבינו לשמי רום, וציונו הקדוש הפך לאבן שואבת להמוני חסידים הדבקים בתורת הבעל שם טוב הקדוש זיע"א ונודע כמקום מסוגל ביותר לפעול ישועות גלויות.
בהיות הציון הקדוש, הציון היחיד בירושלים מבין כל ציוני תלמידי הבעל שם טוב הקדוש זיע"א, על כן בברכת והוראת גדולי וצדיקי הדור שליט"א נכנס לעובי הקורה העסקן הנמרץ הרה"ח רבי נחמיה הויזמן שליט"א לשקם ולשפץ את הציון הקדוש, ולהפוך את דרכי הגישה לנוחים ומרווחים לכל המשתוקקים לשוך שיח, ואכן במשך כל ימות השנה דואג למען ציבור העולים לתפלה ותחנונים על הציון בכל השנה ובפרט ביום ההילולא דיליה, ומקדיש ממיטב עיתותיו למען הציון הק' והנצחת מורשתו הכבירה, וכן בכוונתו לשפץ גם את קבר רעייתו של רבינו ובנו רבי חיים אהרן זי"ע הקבור ליד קברי תלמידי הבעש"ט זיע"א בטבריה, ולדרכי גישה נוחים.
אודות לסיוע מיוחד של נדיב שזכה להיפקד בישועה גדולה בתפילתו בשנה שעברה בציון הקדוש, סודרה הסעות מירושלים חינם ומכל רחבי הארץ במחיר מסובסד. בכדי להקל על המוני בית ישראל להגיע ולשפוך שיח בזכות הקדושים אשר בארץ המה.
סדרי ההסעות מירושלים ביום ראשון ליל ההילולא מהשעה 6.30 בערב עד השעה 11.00 בלילה וביום ההילולא מהשעה 11.00 בבוקר עד השעה 6.30 בערב, כאשר אחת לעשרים דקות יצא אוטובוס מסלול הנסיעה הוא מרח' מלכי ישראל (מול ישיבת רוז'ין) לאורך התחנות: ירמיהו, בר אילן, שמואל הנביא, ככר זוועהיל, לכיוון להר הזיתים.
תפילת רבים לישועות הכלל והפרט ותיקון מיוחד ע"י אחד מגדולי המקובלים שליט"א יערך מחר יום שני, בשעה 4.00 , התחבורה תתוגבר לקראת תפילת האלפים. זי"ע ועכי"א

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture