פתרון לא מעשי – דעת יחיד

היוזמה המתרחבת של רשויות מקומיות, רובן מהעשירות בישראל, לשכור חברות אבטחה פרטיות כדי שיפטרלו בשעות הלילה בגנים הציבוריים ויטפלו ב´גורמי הרעש´, היא הביטוי האחרון למאבק בבני הנוער

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מאמר שפרסמה אור קשתי ב"הארץ", בתחילת החופש, קובל על התלונות שיש כלפי בני הנוער הישראלים, והאלימות הקיימת בחברה הישראלית.

לפי המאמר הרי ש"היוזמה המתרחבת של רשויות מקומיות, רובן מהעשירות בישראל, לשכור חברות אבטחה פרטיות כדי שיפטרלו בשעות הלילה בגנים הציבוריים ויטפלו ב´גורמי הרעש´, היא הביטוי האחרון למאבק בבני הנוער. כל כך הרבה היבטים מטרידים יש ליוזמה הזאת. לא מדובר רק בהפרטת ההיתר להשתמש בכוח, שהיה בידי המשטרה ובמידה מצומצמת יותר גם בידי גופי פיקוח עירוניים, ובמסירתו לידי חברות פרטיות שסמכויותיהן אינן ברורות והפיקוח עליהן מוגבל — אלא בהישענות הפבלובית על פתרון כוחני לבעיות חברתיות".

מה עושים? למאמר פתרונים.

"הקשבה לתלונות של בני הנוער היתה צריכה לעודד את הרשויות המקומיות להעדיף פתרונות אחרים, כמו יוזמה לפעילויות בשעות הערב או סתם דאגה למגרש מואר שבו אפשר לשחק, על פני מאבטחים המצוידים באקדחים ואזיקים. אבל הקשבה היא אופציה שהולכת ונשחקת בחברה הישראלית, עניין הנתפש כשמור לרכרוכיים. בעיות פותרים בכוח, וכל המרבה הרי זה משובח. ואחר כך המבוגרים עוד מתייפייפים, מגלגלים עיניהם ואומרים שהם מתנגדים לאלימות".

במאמר יש טיעונים קשים כנגד הניסיונות להשליט סדר במערכת, "זו אולי אשמתנו" נקבע שם, שכן "המלחמה בבני הנוער אינה מוגבלת רק לגנים הציבוריים בחודשי הקיץ. היא מורגשת היטב גם במערכת החינוך, המקדשת סדר ומשמעת. ככל שהתפתחה ההגנה על זכויות הילדים, בעיקר הודות ל´חוק זכויות התלמיד´, כך מנסה קואליציה של גורמים שונים – שר חינוך המאמין ב´אפס סובלנות´, ארגוני מורים המעדיפים עונשים והרחקות והורים החוששים מאובדן סמכות – לצמצם את זכויותיהם של בני הנוער. המסר הלא-סמוי של ניסיונות אלה הוא שבני הנוער אינם בני אדם אלא חיות טרף בפוטנציה. האשמת בני הנוער בחוליי החברה היא עוד דרך להתחמק מהתמודדות אמיצה עם המציאות. את החברה האלימה שבה אנו חיים לא יצרו בני הנוער אלא אנחנו".

די מגוחך לראות את האמירות הללו, כאשר הפתרון נמצא בחינוך נכון, חינוך בדרך של תורה. אבל זה לא מה שרוצים לשמוע ב"הארץ".

להיפך, הם מנסים להסביר כמה הם רחבי אופקים, רק שידיעה שפורסמה השבוע מלמדת עד כמה בדיוק הנושאים שנמצאים במרכז ההוויה החילונית נערכים במקצוענות.

השבוע תתקיים הערכה של נציבות שירות המדינה, אגף המשמעת, על תפקודו של המפקח על מקצוע האזרחות במשרד החינוך, ותתקבל החלטה על המשך תפקודו כמפקח על מקצוע האזרחות במשרד.

וכל כך למה?

כך פורסם בתקשורת השבוע: "יש לבחון את המשך התאמתו המקצועית של העובד להמשיך ולהחזיק בתפקידו הנוכחי, לפעול בעניינו בהתאם לכלים הניהוליים העומדים לרשות המשרד, זאת לאור הליקויים המקצועיים המשמעותיים שהתגלו בתפקידו בהליך הספר".

הנה כמה פרטים:
"לאחרונה בדקה הנציבות כמה תלונות על זיוף פרוטוקולים לכאורה בהליך ישיבות הוועדה המקצועית, וכן בהליך פרסומו של ספר האזרחות ´יוצאים לדרך אזרחית´. כפי שפורסם לפני כמה חודשים ב´ישראל היום´, בספר נמצאו טעויות רבות. אנשי משרד החינוך התבקשו להציג דו"ח עם הטעויות שנמצאו כדי להראות כי במשרד עמלים על תיקונם. באותו דו"ח אפשר למצוא דוגמאות לטעויות והסברים. כך, למשל, כתוב באחד העמודים: ´מדינת ישראל מוגדרת כמדינה יהודית… מצד שני… היא מחויבת לשמור על שוויון זכויות מלא לכל אזרחיה. שתי זהויות אלו עומדות לא אחת בסתירה כאשר מדובר במיעוטים הלאומיים של מדינת ישראל´".

עוד נטען בתקשורת כי בדו"ח כותבים אנשי המשרד כי משפט זה טוען לסתירה ולניגוד בין הגדרתה של ישראל כיהודית להגדרתה כדמוקרטית, ומערער על אחת ממטרות תוכנית הלימודים.

עוד מהנכתב שם. "הקמת מדינת ישראל ב-1948 הפכה את הערבים בשטח פלשתין-ישראל מרוב למיעוט", וכן "יחסי השליטה עלולים לפגוע בחופש ובשוויוניות של מי שאינם נמנים עם קבוצת הרוב. נכון הדבר במיוחד כאשר הרוב נוקט במדיניות דמוגרפית סלקטיבית, הממסדת את מעמדו לאורך זמן". מדובר ברמיזה שלילית ברורה כנגד חוק השבות.

בוועדה של נציבות המדינה כתבו: "לאור הרגישות הטבועה בהליך הוצאתו של ספר בלימודי אזרחות, הרי שתהליך אישור ספר הלימוד היה צריך להיעשות באופן הקפדני והמקצועי ביותר, תוך כדי שמירה על כל הכללים ונהלים הקיימים בתהליך אישורו של ספר לימוד… יש לבחון את חלקו של העובד בהליך הוצאת הספר, כמו גם את חלקם של יתר העובדים המעורבים בהליך הוצאת הספר".

כפי המקובל במדינה, תיערך כאן תסמונת הש.ג., והאחראי יואשם. אף אחד שם לא מעלה על דעתו לעצור ולחשוב, שהתנהגות אלימה, ונוער שמתנהג בפראות, זה עניין של חינוך, לא יעזור ספר אזרחות כזה או אחר, לא החלפת המפקח, אלא החלפת השיטה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture