"עלבון, חרפה וחוסר כבוד": ב'יש עתיד' מגיבים בזעם ל"חוק ההשתמטות"

ב'יש עתיד' תוקפים בחריפות את חוק הגיוס החדש העומד במרכז מתווה הפשרה עליו הוחלט אתמול. לפיד: "חרפה לאומית". ח"כ עפר שלח: "אפילו כבוד עצמי אין לנתניהו, ליצמן, שקד ודרעי. כל מה שיש להם זו קומבינה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במפלגת 'יש עתיד' תוקפים בחריפות את "חוק בן צור" (חוק הגיוס החדש העומד בבסיס הפשרה הקואליציונית). ח"כ יאיר לפיד צייץ הבוקר: "הנוסח החדש של ״חוק ההשתמטות״ הוא עלבון לצה״ל ועלבון למתגייסים. לפי הנוסח הזה, החרדים יתגייסו אם יתחשק להם. אם לא יבוא להם, פשוט לא יבואו. חרפה לאומית".

ח"כ עפר שלח תקף גם הוא את החוק וכתבה: "הסולם הרעוע שעליו מנסה הקואליציה לרדת מעץ הבחירות הוא מסמך, שלא ראוי אפילו להגדרה "טלאי על טלאי". למנסחיו אין כבוד לערכים המשותפים של החברה הישראלית, אבל את זה כבר ידענו. עכשיו מתברר שאפילו כבוד עצמי אין להם".

לטענתו, בכנסת הקודמת הובלתי, יחד עם חברי יעקב פרי, את חוק השוויון בנטל. הדבר החשוב ביותר בו היה הקביעה, שאם בשנת הגיוס השלישית אחרי חקיקתו – שנה שהסתיימה ביולי 2017 – לא יגויסו חרדים במכסה שתקבע הממשלה, יתבטל ההסדר המיוחד וכולם יגויסו, למעט 1800 עילויים. זו היתה קביעה חד-משמעית ללא אפשרות חזרה. היא שדחפה את מערכת הביטחון להשקיע מאמץ בגיוס והגדילה את מספר המתגייסים לצבא.

המסמך הנוכחי קובע תקופה של חמש שנים, כי קודם כל מאריכים את הזמן. הוא מקטין את המכסות, כי אחר כך מבקשים הנחה במחיר. אבל זה לא הדבר העיקרי: הדבר החשוב ביותר הוא שאם לא יגיעו חרדים במספר המספיק, "תבחן הממשלה את הדברים… בין היתר, תהיה הממשלה רשאית להורות על הכבדת הדרישות בעניין היקף שעות לימוד" (ציטוט מתוך טיוטת החוק)".

אתם הבנתם את זה? שום דבר לא ייעשה כדי לגרום לחרדים לבוא, ואם הם לא יבואו – נו, אז נעשה מה שאבא של הרשל'ה היה עושה, ונלך לישון רעבים. מילא החרדים, אילת שקד (שעמדה בראשות הוועדה שניסחה את חוק הגיוס שלנו בכנסת) ובנימין נתניהו מוכנים לחתום על הנייר הסמרטוטי הזה.

והחרדים? כשנחקק החוק שלנו, הם אמרו שהם יודעים שיוכלו לעמוד במכסות הגיוס, אבל מה שהורג אותם הוא העיקרון, ואפילו התיאורטי, לפיו יש מצב שבו יתבטל ההסדר המיוחד ו"בחור שחשקה נפשו בתורה יילך לכלא". נחשו מה? העיקרון התיאורטי הזה לא התבטל, לא בקומבינה שחקקה הממשלה הנוכחית לפני שנתיים וגם לא בהצעה הנוכחית. כי אפילו כבוד עצמי אין לנתניהו, ליצמן, שקד ודרעי. כל מה שיש להם זו קומבינה".

גורמים חרדים מדגישים הבוקר כי הטון המשתלח והמסית של הדברים מלמד בעיקר על כך שמדובר על הפתרון האפקטיבי ביותר לסוגיה הסבוכה בעת הזאת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם מדברים ממש כמו הפלג…. אז מי אמר שאין להם נציגים בכנסת?

יהיר ושלח! במקום שתחפרו את הראש שלכם עמוק עמוק בחול על השקרים ששיקרתם על הפרופילים שלכם בצבא אתם עוד מטיפים לנו מוסר תתביישו ותתשתקו!!!!!

יש כלל ידוע: ההגנה הכי טובה היא התקפה. ולדאבוננו שונאינו משתמשים בזה טוב מאוד ומצליחים בעיקר להשפיל אותנו ולצייר אותנו כמשתמטים. אך אנחנו עדיין לא למדנו מהם ובמקום להשתמש בכלים שלהם, אנחנו עסוקים כל הזמן בהתגוננות, וכך הסיפור לא יגמר לעולם. גם אם נצליח להעביר חוק כזה או אחר. הגיע הזמן שנקיים את הפסוק 'מאויבי תחכמני' ולהשתמש בכלי ההתקפה, כי זו האמת ואנחנו מאמינים בזה. ייאמר ברורות [כפי שאמר הגר"א זלזניק שליט"א] 'אתם לא רק משתמטים, אתם גם יוצרים את הנטל. ארץ ישראל לא יכולה לסבול פושעים ומקיאה אותם כמו שכתוב בתורה. אנחנו לא רק נושאים בנטל, אלא בזכותנו אתם קיימים פה בכלל. אין לכם זכות בכלל לפתוח את הפה.

פעם אחת, שיתנו מעל בימת הכנסת, לעיני הטיפש ששמו לפיד, את הנתון שאחוזים גבוהים מהמשתמטים במדינה, נמנים בין מצביעי יש עתיד בראשותו. פעם אחת, עם נתונים שבקלות ניתן להשיג.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture