Miriam Alster/Flash90

נתניהו: "אם יהיו בחירות ננצח אבל אנחנו עוד לא שם"

"עוד לא ראיתי דבר כזה אופוזיציה שמפחדת מבחירות, שרוצה שהממשלה תמשיך לכהן כי היא חוששת מבחירות", אמר ראש הממשלה בכנסת והבהיר כי הוא אינו רוצה בחירות. יו"ר האופוזיציה: "השותפים שלך לא מאמינים לך, הם יודעים שאתה רוצה בחירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת קיימה דיון בהשתתפות ראש הממשלה על פי בקשתם של 40 חברי כנסת. נושא הדיון לבקשת האופוזיציה הוא "ראש הממשלה נתניהו, שפסק נחרצות ב-2008 כי "ראש הממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים כל כך גורליים למדינת ישראל, כי קיים חשש אמיתי ולא בלתי מבוסס שהוא יכריע הכרעות על בסיס ההישרדות הפוליטית שלו ולא על בסיס האינטרס הלאומי" – צריך לעמוד בסטנדרט שתבע מקודמיו ולהתפטר, ולכל הפחות להודיע על נבצרות ולחדול לאלתר מהתקפות על המשטרה ועל שלטון החוק".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נכח לאורך כל הדיון, שמע את חברי הכנסת והשיב: "היום הוא יום מטלטל בפוליטיקה הישראלית, אינני חושב שיינו צריכים להגיע בכלל למצב הזה כי הממשלה שלנו היא מצוינת, מתנהלת באחריות, בשיקול דעת ביציבות וזו ממשלה שמביאה הישגים גדולים למדינת ישראל ואזרחי ישראל יודעים להעריך את מה שאנחנו עושים.

"אני אומר זאת לא מפני שאני חושש מבחירות, להפך. לאורך כל השנים שאני כאן מעולם לא ראיתי תמיכה כזו בי, במשפחתי ובמדיניות של הממשלה בראשותי. אם יהיו בחירות נתמודד בהן וגם ננצח אבל אנחנו עוד לא שם. השעה מאוחרת אבל לא מאוחרת מידי. צריך לעשות מאמץ עליון אחרון כדי לשמור על הממשלה בהרכבה הנוכחי לאורך זמן. ממשלה שנשענת על חודו של קול פשוט לא יכולה לתפקד, היינו בסרט הזה.

"לחבריי באופוזיציה, אתם צריכים להעריך קצת יותר את הציבור הישראלי. הוא יודע להבחין היטב בין אמת לשקר, בין עיקר לטפל. תמיד אתם מדברים גבוהה גבוהה עם אין סוף תלונות קביעות מסקנות ואחר כך האבק שוקע הענן מתפזר והדברים מתבררים כהבל. אזרחי ישראל גאים במדינה וזה בניגוד גמור למה שהם שומעים מיכם ומהחברים שלכם בתקשורת. מכיוון שהציבור יודע להבדיל הוא קובע פעם אחר פעם שאתם תשבו שם ואני אעמוד כאן כראש ממשלת ישראל. כנראה שגם אתם מבינים את זה כי קורה כאן דבר מדהים.

נתניהו הוסיף: "אני הייתי בטוח שאתם בעקבות המשבר הזה תגישו חוק לפיזור הכנסת אבל זה לא קרה. עוד לא ראיתי דבר כזה אופוזיציה שמפחדת מבחירות, שרוצה שהממשלה תמשיך לכהן כי היא חוששת מבחירות. זו האמת הפשוטה כולם ידועים את זה.לכן גם אתם יודעים שהאמירות שלכם הן אמירות סרק חסרות ערך. אתם יודעים שהתמיכה הציבורית בי ובממשלה היא כבירה. אתם יודעים שאם יהיו בחירות העם ייתן לנו מנדט גדול יותר.

"אני רוצה לפנות לחבריי בקואליציה, דווקא בגלל ההישגים הגדולים שלנו, והאתגרים הגדולים שאנחנו עומדים בפניהם, אני קורא לחבריי ובראשם שר הביטחון וראשי הסיעות החרדיות ואני אומר לכם השעה מאוחרת אבל לא מאוחרת מידי. צריכים לפעול באחריות. המדינה זקוקה לממשלה יציבה איתנה שמתפקדת לאורך זמן. היא זקוקה לממשלה שלנו, וכדי להמשיך את ההישגים אנחנו צריכים להמשיך יחד. בשעה המאוחרת הזו צריך לרדת מצמרות העצים אל קרקע האחריות, לעשות מאמץ עליון כדי להשאיר את הממשלה על כנה לאורך זמן. את המאמץ הזה צריך לעשות הלילה ונעשה אותו."

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג דיבר לאחר מיכן: "ראש הממשלה, אתה קורא לשותפות שלך אבל הם לא פה. הם לא מאמינים בך כי הם יודעים שאתה לא מתכוון באמת ושאתה רוצה בחירות מהר ומיידי כדי לעקוף את היועמ"ש בהמלצות שהוא אמרו לקבל. זה מה שנמצא על הפרק וכל השאר זה הצגה. בשעות האחרונות שרים מהמפלגה שלך באים אלינו ואומרים שאנחנו צריכים בחירות ביני. אנחנו לא הפראיירים שלך, אנחנו לא מפחדים מבחירות, אנחנו מפחדים מימך ומה שאתה מעולל למדינה ולחברה, לדמוקרטיה, לשלטון החוק ולשומרי הסף.

"מה שקורה בחודשים האחרונים במדינה והיום במליאה, על זה מרחף הפחד שלך מיום הדין שלך. בגלל שאתה אוהב את המדינה אתה צריך להתפטר. אי אפשר לגרור את המדינה לסאגה בלתי נגמרת של שנים כי צריך לנהל פה מדינה. תום הכהונה שלך מתקרבת בין אם זה יהיה בצורה כזו או אחרת. זו התנהגות שמובילה לפגיעה אנושה בדמוקרטיה כפי שראינו במשטרים אפלים. אזרחי ישראל רוצים מנהיגות של אמת, מוסר ואחריות לאומית. מנהיגים שמבינים שטובת העם חשובה יותר משרידותם. אנחנו נשקול אך ורק את טובת המדינה ושלטון החוק ולמנוע מימך לערער אותם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נא להעלות וידיאו של נאום קינג ביבי בבקשה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture