לקראת יום העצמאות ה-70: בסאטמר מתכננים כינוס ענק נגד המדינה

"יש לסדר אסיפה ועצרת גדולה ואדירה כדי לעורר את הלבבות לבל יתפעלו מהניצחונות וההצלחות של הציונים", הכריז האדמו"ר בנאום שנשא בפני חסידיו • הרקע: חגיגות השבעים למדינה, העברת השגרירות לירושלים והיחסים המשגשגים עם ממשל טראמפ

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בחסידות סאטמר בארה"ב יוזמים בימים אלו עצרת מחאה ענקית, שצפוייה להתקיים בניו יורק לאחר חג הפסח, זאת לרגל ציון 70 שנה להקמתה של מדינת ישראל. בדרשה מיוחדת שנשא כ"ק האדמו"ר מסאטמר שליט"א בפני חסידיו ביקש מעסקני החסידות לתכנן עצרת ענקית שבה יתכנסו אלו שצועדים בדרכו של דודו, כ"ק האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל, ובשיטתו שדוגלת בהיפרדות מוחלטת מציונות ומדינת ישראל.

בדבריו פנה האדמו"ר לעסקני החסידות, שמתגוררים במרכז החסידות בעיירה קריית יואל, כשהוא מבקש מהם שיחלו בהכנות לקראת העצרת שתיערך בימים שלאחר חג הפסח, שבהם יחגגו במדינת ישראל שבעים שנה להקמת המדינה. בדבריו כאב האדמו"ר את היחסים המשגשגים בין ישראל לארה"ב בעידן של ממשל טראמפ, שבין היתר יובילו להעברתה הצפויה של שגרירות ארה"ב לירושלים. כמו כן ביקש האדמו"ר מחסידיו שלא יתפעלו מהישגיה והצלחותיה של מדינת ישראל, ולא ישמחו בשמחתה.

"בימים הקרובים לאחר חג הפסח ימלאו לדאבונינו שבעים שנה של גלות הציונות, יום המר אשר גבר האויב והוקם מדינה הציונות, ומיום ההוא ואילך מתגבר הסטרא אחרא להפיץ דעות כוזבות ורוח מינות בכל העולם, ומה גם לדכא את שארית הפליטה השרידים אשר ה' קורא. ולאחרונה קיבלו לדאבון כל יראי ה' חיזוק גדול מאת ממשלת ארה"ב, בפרט במה שהכריז על ירושלים כעיר הבירה של מדינת הציונות, ויש בדעתם להעביר בנין האמבאסאדע (השגרירות) של ארה"ב לירושלים לרגל יום אידם למלאות שבעים שנה, ותוצאותיו מי ישורנה"

"חובתינו בשעה זו להתבונן מה היה מרן רבינו זי"ע אומר בזמן כזה, ומה היה אבי זי"ע אומר בזמן כזה. ולענ"ד צריכים לצאת בקריאה גדולה לכל תלמידי וחסידי מרן רבינו זי"ע שומעי לקחו, כל אלו אשר הספה"ק 'ויואל משה' נר לרגלם, ולסדר אסיפה גדולה ועצרת אדירה לכל אלו התלמידים אשר לא כרעו לבעל הציוני, כדי לעורר הלבבות שלא להתפעל מן הנצחונות וההצלחות של הציונים, ולחזור ולשנן דברי אלקים חיים"

"לכן אבקש מהעסקנים החשובים של 'ועד משמרת חומותיך ירושלים' להתאסף במוקדם עם עסקני כל הקהלות ההולכים בשיטת מרן רבינו זי"ע שיטו שכם אחד בשיתוף מלא בכל הפעולות הנצרכות לסדר אסיפה גדולה וכללית לתכלית אחד כדי להרבות כבוד שמים לשם שמים, ובו יתאספו שלומי אמוני ישראל לחזק ולהתחזק על בנינו ועל דורותינו לדעת את הדרך אשר נלך בה במלחמת ה' נגד ציונות, וכן לחזור ולשנן לנו ולבנינו כי עצם הקמת המדינה היא הצרה הגדולה והיא מרידה במלכות שמים בפלטין של מלך בארצינו הקדושה, ונכריז לכל העולם כולו כי אין לנו חלק ונחלה בה. אנו מובדלים ומופרשים ממדינה הטמאה וכל המסתעף וכי דעת תורתינו הקדושה היא שאסור למוסדות התורה ליהנות משלחן איזבל, הן תלמוד תורה והן ישיבות והן בתי חינוך לבנות"

לאחר נאום האדמו"ר התאספו עסקני החסידות והחלו בהכנה ותכנון לקראת העצרת.

ל-JDN נודע, כי לבקשת האדמו"ר צפויים עסקני החסידות לפנות אל רבני 'התאחדות הרבנים בארה"ב וקנדה", על מנת שאלו יביעו את תמיכתם בעצרת, דבר שיביא להשתתפות רבבות בעצרת.

עוד נודע, כי בחסידות נבחנה תחילה האפשרות לערוך את העצרת בחודש סיוון, שבו יציינו בחסידות 40 שנה לייסודה של 'קרן ההצלה' – קרן שייסד בעל ה'ויואל משה' זצ"ל ונועדה לתמוך במוסדות החינוך שמתנזרים מתקציבי השלטון בישראל – אך בסופו של דבר נפסלה אפשרות זו.

העצרת האחרונה נגד מדינת ישראל בניו יורק נערכה בשנה החולפת ואורגנה על ידי עסקני חסידות סאטמר, שמרכזה בווליאמסבורג, כשרבבות התאספו באיצטדיון 'ברקלי' בברוקלין והשמיעו קול זעקה ומחאה נגד גיוס חרדים לצה"ל.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
32 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין שאין להם בעיה עם התגרות בטרמפ, מישהו יודע את ההסבר?

איי איי איי, מי מאתנו חסידי ויזניץ, בעלזא, גור, ורוז'ין זוכר כבר עכשיו שהשנה היא שנת השבעים למדינת הגיהנום שאנו נמצאים בה, אז מי מאתנו הציונים האמיתיים???? סאטמאר והמזרחי עדיין חוגגים את יום ה' באייר אף אחד אחר לא!!!!!!!!!!!!!!!!!!

מה פתאום החרדים באופן אוטומטי מגלים הזדהות עם הקנאים?
דרכה של סאטמאר אינו דרכה של כלל הציבור החרדי!!

ארה"ב הוא דמוקרטי לחלוטין וכל אחד רשאי להביע דעותיו.

זה באמת הבעיה הכי גדולה שלהם היום??????????

מי היום סוגד לבעל הציוני?

חבל שמרוב עסק מעוררים ועושים מזה ענין..פה בארץ אף אחד לא חושב שהמדינה כאן מצליחה כל כך…

מישהו יכול להסביר מה הם רוצים בדיוק???

גם לשיטת סאטמר לא הבנתי את ה"בעיה" שלו. השגרירות עוברת לירושלים המערבית, ולא המזרחית … אבל בעצם מה אכפת לי מהשגיונות של סאטמר..

לאחר שאחיו הצעיר הצליח בשנים אחרונות לכבוש הכל.

חינוך הטהור.
כינוס כלל ישראל.
כינוס הרבבות.
עומד בראש בתמיכות לאנשי ישוב הישן.
היחיד שמפיץ בשנים אחרונות שיטת ה "דברי יואל".
הצלת ילדי צרפת.
הצלת קברי ישראל.
עומד בראש לחזק המערכה נגד גיוס.
מחזק הבני עליה וגיבורי החיל.
עדיין מחזיק התבדלות הסאטמארי.
מוסד שקל הטהור וקרן הצלה.
קרן ויאל משה.
התייצב באופן מלא למען הגר"ש אויערבאך ומוסדותיו.
תומך באופן נלהב בכל מערכות ישראל.

"צריכים לצאת בקריאה גדולה לכל תלמידי וחסידי מרן רבינו זי"ע שומעי לקחו, כל אלו אשר הספה"ק 'ויואל משה' נר לרגלם" "להתאסף במוקדם עם עסקני כל הקהלות ההולכים בשיטת מרן רבינו זי"ע"
אם יעשו כינוס של שני הסאטמארים – מקרית יואל ומויליאמסבורג – יחדיו, על כל פלגיהם, אזי היה זה שכרם, וכבר לא משנה על מה הם יתאספו וכל שיטותיהם. גדול כח השלום, וזה יגרום קורת רוח גדולה בעולם היהודי שבנ"י מרבים שלום זה לזה

ר' עמרם היכן נעלם הגזירות הנוראות על הדת בארץ שרבך לא מזכיר מילה ע'ז.
לאן נעלם לאדמו'ר הספר טלפונים עם מספרי העסקנים
עד שצריך לדרוש בפני הבחורים ב"ישיבה" ומשם להוציא הגיגים?

איסור התגרות באומות כולל גם את טראמפ. מהיום סאטמר צריכה לתמוך בישראל

יש חטא העגל – סגידה למדינה הציונית, ומחשבה כאילו היא הגאולה השלמה
ויש חטא המרגלים – שנאת ציון וארה"ק, במסווה של שנאת התנועה הציונית
שני החטאים חמורים ביותר ואסור לנטות לאף צד מהם – לא לכרוע ולהשתחוות לבעל הציוני, ומנגד לא לדבר סרה בארץ הקודש וביושביה ובבוניה

ישנו עוף טמא הנקרא איה, ואומרים חז"ל שהוא גם נקרא "ראה", ולמה נקראת כך? שעומדת בבבל, ורואה נבלות בארץ ישראל

לר' עמרם – כה לחי, מסכים עם כל מילה

חחחחח
סיבה למסיבה

איך יודעים שמצווה חדשה לא קיימת בתורה
כאשר המצווה החדשה חשובה יותר מתרי"ג מצוות

איך יודעים שמצווה חדשה לא קיימת בתורה?
כאשר המצווה החדשה חשובה יותר מתרי"ג מצוות

זה לא דבר חדש שמכל הציבור החרדי רק בסאטמער חוגגים את "ה' אייר" רק הלל הם לא אומרים. ניתן לשאול תלמידים מרוב התלמודי תורה ורק הם ידעו לענות על גדולת היום "ה' אייר"

ברוכים יהיו אלה שמטרתם לשמור על לחזק את היידישקייט מירידת הדורות והגלות המרה בעולם ובפרת עקב הציונות שהרסה וקילקלה ציבור גדול מעמנו בדור האחרון,מי יחזיר עטרה ליושנה עם כל הקלקול והגזירות הקשות שעובר יהודי תושב מדינה הציונית הזאת. חייב שיהיה קהל שמתנגד למה שהולך כאן. יהודים מה קורה איתכם? חייבים להכריז יום עצוב מאד ביום כזה באמצע ספירת העמר שבו יש יהודים שרוצים לחגוג ולעשות שמחה עם ניגונים ושירה. צריך למחות הן פה בארץ והן מחוצה לארץ שלא יהיה כל זכר ליום עצמאות. אין הבדל בין 'די הארבעט מאכט פריי' לבין יום שהם אומרים עליו יום שחרור או יום עצמאות. שבני חורין אצל הציונים כמנהגי הגויים. ל'ע. טוב להודות ולשבח על כך שיש גדול דור שיודע להשפיע לטובה לבל נשכח שדרכי הציונות מהרסות את יופיה של דרך התורה ומשנות בדרך תרבות רעה את כל פני הדור. הנני מודה לאדמו'ר שליט'א מסטמר ששומר ומנחה רבים בדרך נאמנה לאהבת ויראת השם יתב'.

במחכ"ת שכחת קרן פייגא, קרן בני יואל, וקרן… כולם ריקי תוכן ודלי המעש, חוץ משרים בלי תיק הם כלום ולא יהיו כלום כי מעולם לא היה כלום, שמות בדויים ומנופחים שאין תחתם ולא כלום, גארנישט מיט גארנישט, כשמולו ניצב גלית הסאטמארי שעומד בראש ישיבה, ניצב כגנרל במערכת כשרות מהודרת, ומוכרת בכל ארה"ב ומחוצה לה, אדמו"ר ששומעים בקולו ולא מפנים לו עורף כחברו מתחרו, אז מה שיתפוצצו 'הקנאים'.

נכונים דבריך לפני שנות דור, שבאמת צדיקים ממתרס השני, כלומר שבאר"י שאינם כביכול נקראים קנאים, גם הם אמרו שטוב שיש מי שצועק נגד המדינה, אך לא היום, שהיום ב"ה בת"ת שלנו אין מי שיודע לצטט שמות מנהיגי המדינה, מי המקימים כפי הסדר ושנות הולדתם ופטירתם חוץ מאנשי סאטמר בלבד, אולי המזרחי הערליכע, סתם מזרחי גם לא ידע להגיד על נכון כל השתלשלות הדברים כמו שיודע אותה כל ילד בסאטמר, אז מי הציוני האמיתי!! הטהור!!
בכלל כבר אמר הבריסקע רב 'הם הציונים שמאמינים בציונים שאינם מסוגלים לשפוך דמים, לכן הם מרשים לעצמם להתגרות בהם, אני לא רק מאמין גם יודע שהם מסוגלים להכל, כולל שפיכות דמים, וודאי שיש לפחד מהם ולהישמר מהם!!!!!!!!!!!

הציונות אכן קלקלה והרסה ציבור גדול מעמנו בדור האחרון,
אך זה היה לפני 70-60 ולפני כן +- אך כיום כבר אין זכר לציונות בכלל (חוץ מהדת"ל וסאטמר) וקיום המדינה כיום אינה בשם האידאולוגיה הציונית כלל וכלל.
כך שלא מובן מה בדיוק רוצים להשיג/להרוויח מהכינוס הזה
נ.ב. כנראה אתה לא יודע, אך גם האדמורים שכן מורים להשתתף בבחירות וכו' מנחים את הרבים בדרך הנאמנה לאהבת ויראת השם יתב'…!!!

צריך לזכור שהמצב בארץ מבחינת רוחניות הרבה הרבה הרבה יותר טוב מחוץ לארץ ולפני שהאדמו"ר מסאטמר עושה כינוס נגד יום ה באייר שיעשה כינוס חיזוק המצב הרוחני של בני קהילתו שם, ואין אני צריך לפרטם כי מי שיודעה אני לא צריך לכתוב, ומי שלא יודעה לא יעזור מה שאני הכתוב
ובטוחני שאם הרב הקדוש ר יואל היה רואה המצב בארץ לאומת המצב בטומאת ארץ העמים היה כותב ספר שצריך לעלות לארץ ישראל

יבשו ויסגו אחור כל שונאי ציון היו כחציר גגות שקדמת שלף יבש (תהלים)

כבר מיזמן הם לא אקטואליים
לא חכמה לשבת באמריקא ולדבר נגד המדינה
אני רוצה ליראות אותם פה עושים נגד המדינה או באמריקא נגד אמריקא
חכמה גדולה לשבת במונרו ולהוציא כותרות
כמו שאמרתי לא אקטואליים

יש לשער שכוונתם לשם שמים. אבל עדיין אני תמה מי התיר להם להכניס את כל יושבי ארץ הקודש בסכנה איומה, מספיק שטראמפ יחשוב שאולי יש קצת צדק בדבריהם ולא יעניק את הגיבוי לממשלה כאן, וכל אחד מבין איזה תוצאה תהי' לזה מצד הישמעאלים.
במצבנו כיום סבורים כל העם היושב בציון כולל רבותנו שרי התורה הגאב"ד והראב"ד והגאונים הצדיקים חברי הבד"צ וכולל כל החוגים, שצריך לפעול שהממשלה (החילונית והכפרנית) הזו תתקיים ולא נעבור לידי שלטון העם הערבי צמא הדם.
חבל מאוד שבנ"א עושה דברים לבד ללא כל התייעצות עם הנוגעים האמיתיים בדבר.

כקנאי עם פרופורציות, הנני חושב שזו אינה הדרך הנכונה.
מורי ורבי שליט"א וכן אביו מו"ר אדמו"ר זצוק"ל שהם שניהם תלמידי איש האלוקים רבינו הקוה"ט מסאטמר זצוק"ל דוגלים בשיטה שהמדינה זהו משחק ילדים ושוטריה משחקים שוטרים וגנבים ולפיכך אין להתייחס ואין להתפעל משום פעולה שלהם. לכן אפילו אם נראה שנתניהו מצליח – הרי שזו הצלחת ילד קטן ולא יותר מזה. מה גם שאני אין רואה כלל הצלחה לא בו ולא במדינתו ולכן פלא לי על איזה הצלחה האדמו"ר מסאטמאר שליט"א מדבר.
אני מאד מציע לעסקני החצר שליט"א לא לעלות כלל על העץ הזה ומה שניסו קצת לטפס לא להמשיך לטפס ולעצור כאן שלא תהא מסכת הקנאות האמיתית לחרפה ולביזה בעיני הציונים והחרדים שיש להם נציגים בכניסיה שלהם ושלעת עתה הולכים אחריהם.

הכרזה בישיבה אין הכוונה לעשיית כנס, הכוונה הוא להוכיח שכיכשל הדבר יהיה אחרי שכבר דיברתי בקהל והצגתי את עצמי כקנאי וכ"לא את כבודי אני דורש" וד"ל

יש טעות נפוצה, שכביכול גדולי ישראל (האגודאים) התנגדו גם הם לציונות, וזה לא נכון, הם התנגדו רק לחילולי שבת ופריצת גדרי הדת שבזה, ולכן הם סירבו להיות חלק מהם, אבל הם לא התנגדו לעצם הרעיון של עם ישראל בארץ ישראל וכו' וכו' – כל הרעיונות הציוניים.
הדברים האלו ברורים, יש אלפי!! מסמכים (מכתבים, שיחות, מאמרי עיתונות וכדו') שמעידים על זה.
אם יזכני השי"ת, אוציא על זה ספר (אולי אפילו סדרה) להוכיח עד כמה החרדים האמיתיים היו בעצם ציונים (רק על קצה המזלג אזכיר את תלמידי הבעש"ט ואחריהם תלמידי הגר"א שהיו ציונים נלהבים – עוד הרבה לפני שהציונות נולדה).

למגיב פלוני, ראשית כל אתה אומר שאין זכר לציונות? טעית. אם חוגגים יום כזה עד היום אז בטח שיש זכר לציונות. ואם עדיין אוכלים בשר חזיר וטריפות בקיבוצים ובמושבים ועושים קומזיץ עם שירה ציונית, וקיים המחנה הציוני בממשלה אז בודאי שיש זכר וגם לוחמה ציונית נגד מי שלא ציוני. הן בבתי הספר הממלכתיים מלמדים שעורי מולדת וציונות עד היום. נראה לי שאתה מאלה שאומרים 'היינו כחולמים' ולצנינים בעיניך מה שמתרחש בציבור החילוני ציוני אנטי-דת עד עצם היום הזה. מישהו יתן את הדין בע'ה. עד מתי רשעים יעלוזו?

אמת הדבר שכחרדים צריכים אנו לזכור היטב כי מקימי המדינה לא חפצו בטובת היהדות (בלשון המעטה) וגם אחרי שבעים שנה אנו צריכים לזכור את זה היטב היטב ואכן הגראמ"מ שך זצוקלל"ה אמר זאת במפורש שאלמלא היה את סאטמר הינו אנו צריכים להיות כאלו ואומנם המחלוקת עם סאטמר היתה בדרכי המלחמה בלבד
אך דבר נוסף צריך להוסיף שאם לאדמו"ר מסאטמר היה קנאות אמיתית הוא לא היה מחרים את הכינוס בברוקלי לפני כחצי שנה ולו בגלל המחלוקת עם אחיו אלא היה מתריע על הגזירות בדיוק כמו שכל חסיד סאטמר אמיתי צריך לעשות וכן לא היה מפזר כל מיני אמירות שסאטמר'ר אמיתי היה מתביייש בהם
ואכן עצם הכינוס הוא דבר צודק אבל צריך לעשות אותו לא כשנוח להיזכר שאתה קנאי
והי"ת יעזרנו להית קנאים אמיתיים כט"ס

אני רואה שמרוב שאתה מדבר על ציונות כבר שכחת מה זה…
ציונות פירושו[על רגל אחת] הפיכת העם היהודי מדת ללאום, ולענ"ד כל מה שהזכרת בתגובתך לא עונים להגדרה זו [לא מיבעיא אכילת בשר חזיר וטריפה שפשיטא שזה שייך ל'חילוניות' ולא לציונות אלא גם חגיגותיהם שייכים למדינה שקמה 'בעקבות ומכח' הרעיון הציוני] ולגבי המחנה ה'ציוני' קודם כל זה שהם קוראים לעצמם כך לא אומר שום דבר ובפרט שהם האחרונים שאפשר לחשוד אותם בציונות והמלחמה נגד חוק הלאום יוכיח שפירושו התנגדות לכך שהמדינה שייכת ליהודים יותר מאחרים…
והדברים פשוטים וברורים ומי ייתן וכבר יאורו עיניהם של כל אלו שקוראים לעצמם 'קנאים' שלכל הפחות יבינו שגם שיטת הצדיקים האחרים צודקת ולא רק שיטתם…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture