Miriam Alster/Flash90

מוזס תוקף את תכנית הדגל של שר האוצר: תכנית מחיר למשתכן איננה מוצלחת

"אנחנו במצב נוראי! אני מזמין את כולכם לסייר כאן במרחק 300 מטר מהכנסת. בשכונה החרדית. בואו וראו באילו תנאים מתגוררות משפחות עם ילדים. הם גרים במחסנים! במרתפים! והפתרון היחידי הנראה לעין והמהיר ביותר הוא לאשר את החוק שלי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"טוב עשתה הקואליציה על כל מרכיביה שהתעשתה, איחדה כוחות ומנעה בחירות מיותרות. חוק הגיוס הוא הכרחי והגיע הזמן ששר הביטחון יפנים שיש במדינה 2 מסלולי חינוך: החרדי הנשמע לרבותיו, ושאינו חרדי הנשמע למפקדיו" הדברים נאמרו על ידי יושב ראש סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס במהלך דיוני התקציב במליאת הכנסת.

לדברי מוזס משבר הגיוס היה מיותר לחלוטין וכי שר הביטחון מתעלם מכמה עובדות יסוד ומעוות את המציאות. "שר הביטחון טוען שהוא כפוף לדרג המקצועי במשרדו ורק על פיו יפעל בחוק הגיוס. אך לכולנו ידוע שכאשר מדובר באג'נדה שלו, דוגמת עונש מוות למחבלים, הוא מתעלם מעמדתם ופועל בדיוק בניגוד אליהם. ומעוד עובדה מתעלם השר: ועדות הכנסת השונות שדנו בחוקי גיוס, ועדת שקד וועדת פרי, שתיהן כללו נציגי משרד הביטחון! אין כל חדש בהסכם שנחתם וההחלטה על אישור חוק הגיוס ושילוב נציגי משרד הביטחון זה בדיוק מה שהיה בעבר. עתה כבר ברור לכולם שהמשבר היה מיותר והוא השאיר את כולם עם לקח חשוב".

ובאשר לתקציב המדינה אמר מוזס לא ינוח ולא ישקוט עד אשר יביא לפתרון מצוקת הדיור. "אנחנו במצב נוראי! אני מזמין את כולכם לסייר כאן במרחק 300 מטר מהכנסת. בשכונה החרדית. בואו וראו באילו תנאים מתגוררות משפחות של זוגות צעירים. משפחות עם ילדים. הם גרים במחסנים! במרתפים! והפתרון היחידי הנראה לעין והמהיר ביותר הוא לאשר את החוק שלי: חוק מענק לרוכש דירה יד שניה עד 800,000 ₪."

מוזס פירט את הצעתו ואמר כי במאגרי דירות יד שניה יש מלאי של 14,000 דירות במחיר של עד 800,000 ₪ וכי אם יאשרו לכל מחוסר דיור שירכוש דירה כזו לקבל מענק של 100,000 ₪ הרי שבבת אחת יוחדרו לשוק אלפי דירות ותור הממתינים למחיר למשתכן ירד פלאים. "לא רק זאת. תכנית מחיר למשתכן איננה מוצלחת. אף אחד אצלנו לא ישלם במיטב כספו עבור דירה שאינו יודע מי יהיו שכניו! הענקת מענק בגובה 100,000 ₪ תאפשר לשפץ דירה ישנה ולקבל מהבנק משכנתא בגובה 650,000 ₪. זו תכנית שתציל את הזוגות הצעירים!

מוזס הצביע על היבט נוסף: "הכל עניין של היצע וביקוש. כאשר נציף את השוק באותן דירות יד שניה, ירדו המחירים בבת אחת. שר האוצר דיווח בועדת הכספים שבידי הקבלנים מלאי של 50,000 דירות שלא במסגרת מחיר למשתכן והוא ממתין שהם ישחררו אותן לשוק במחירים נמוכים. זה לא קורה. התכנית שלי, שתשחרר 14,000 דירות בבת אחת תגרור את המחירים מטה ובעקבות כך יאלצו גם הקבלנים להוריד מחירים".

לסיכום אמר שוב מוזס: "לא ננוח ולא נשקוט עד שנסיר את חרפת מצוקת הדיור. אני מזמין את חברי הכנסת לסייר בשכונות החרדיות ולראות את המצוקה מקרוב. את המחסנים. את הדירות תחת האדמה. ובנתיים, אני קורא לכולם לתמוך בהסתייגות שהגשתי לתקציב המדינה ולאשר את תכניתי למתן מענק בגובה 100,000 ₪ לכל מחוסר דיור שירכוש דירה עד 800,000 ₪. כי זו הדרך הטובה ביותר להוזלת המחירים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture