במעמד רבנים: נוסד פורום ראשי חבורות לבני הישיבות בחצרות הקודש בירושלים

עשרות ראשי חבורות בעיה"ק ירושלים התכנסו יחד עם נציגי הציבור יוסף דייטש סגן רה"ע ושלמה רוזנשטיין חבר הנהלת העיר וייסדו את "פורום ראשי החבורות בקהילות הקודש בעיר • הפורום יוזם פעילות הדרכה והעשרה לבחורי הישיבות בימי בין הזמנים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תשועה ברוב יועץ: כינוס ראשון ופותח מסוגו של קבוצה ראשונה של ראשי החבורות בחצרות הקודש בירושלים, נערך השבוע יחד עם ראשי החבורות לבני הישיבות הק' בחצרות הקודש בירושלים בראשות הרבנים הגאונים הגאון רבי שמחה רבינוביץ שליט"א בעמח"ס פסקי תשובות. הגאון רבי מתתיהו דייטש שליט"א גאב"ד רמת שלמה.

על סדר יומם של ראשי החבורות שהתכנסו עמדו שורת נושאים חשובים, העוסקים בבעיות בני הנעורים של ימינו. הכינוס המיוחד התקיים במסגרת פרוייקט בני הישיבות של עיריית ירושלים המנוהל ע"י שמחה ברנשטיין רכז פרוייקט בני הישיבות שנועד במטרתו לקיום פעילות חינוכית ענפה בקרב בני הישיבות בקהילות הקודש י-ם במהלך הכנס הוחלט על הקמת פורום ראשי החבורות בחצרות הקודש ירושלים.

הפורום שיתכנס מעתה מדי תקופה, פועל מתוך מטרה, בין היתר, לרכז את השיח החינוכי העומד של סדר יומם של ראשי החבורות, ולקדם שיח ועזרה מקצועית בהתמודדויות השונות. כמו גם ליזום ולקיים פעילות חינוכית ענפה של הרצאות ותכניות חינוכיות וערכיות לבני הנעורים בימי בין הזמנים וביומא דפגרא על מנת שיוכלו לנצל כראוי ימים אלו בצורה ראויה ולאגור כוחות להתעלות לקראת הזמן החדש.

פתח את הכינוס הרב יצחק משה שטיין יו"ר ארגון "מאירים" המלווה את פעילות הפורום והתכניות החינוכיות. נשא דברים בכינוס המחנך הרב פנחס ברייער בדבריו היטיב לתאר את מטרת החבורות בקהילות הקודש ועל דמותו של ראש החבורה הפועל מתוך תחושת שליחות להיות לאוזן קשבת למצוקות ולבטים שונים המתעוררים בימי הבחרות.

הגאון רבי שמחה רבינוביץ שליט"א בעמח"ס פסקי תשובות בירך את ראשי החבורות על הכינוס הנאה להם ונאה לעולם. מכך ייצא חיזוק גדול לצעירי הצאן על מנת שיוכלו לגדול ולהתעלות לתורה ויראת שמים.

 
הגאון רבי מתתיהו דייטש שליט"א גאב"ד רמת שלמה דיבר באריכות על תפקידם הייחודי של רכזי בני הישיבות והביא באריכות דברי הדרכה לשמירת הצביון של בן תורה בימי בין הזמנים ושילב בדבריו פנינים נפלאים בתורה וחסידות על פי דבריהם של רבותינו הק' מאורי החסידות.

בסיום דבריו הודה הרב שליט"א לכל המארגנים החשובים ובראשם הנהלת הארגון ונציגי העירייה הפועלים למען דור העתיד.

הרב יוסף דייטש סגן רה"ע אמר בדבריו בפני המשתתפים כי הוא שמח כנציגי הציבור להיות השליח והשותף למיזמים חינוכיים לבני הנוער אותם המערכת העירונית רואה חשיבות עליונה אשר אנו במגזר החרדי מנתבים תכוניות אלו למטרות חינוכיות וערכיות לתלמידי הישיבות, והענקת העצמה לראשי החבורות בקהילות הקודש אמונים על עבודת הקודש הזו, בהזדמנות זו הודה סגן ר"ע למינהל הקהילתי ברמת שלמה הוגה הרעיון ומפעיל התוכניות.

שלמה רוזנשטיין חבר הנהלת העיר ציין בדבריו כי עיריית ירושלים העבירה בשנים האחרונות לפעילות בין הזמנים תקציבים גדולים בהיקף חסר תקדים והפורום הנוכחי יוכל להתוות ולהציע את היעדים והתוכניות החינוכיות להם ייעדו את המשאבים לפעילות הנחוצה והראויה.

המשתתפים הודו בחום לנציגי הציבור ולמארגנים של הערב הנפלא והיוזמה של הקמת פורום ראשי החבורות שהינה אבן דרך חשובה וראשונה במעלה לתועלת בני הישיבות הק' הצועדים בדרך התורה והחסידות בקהילות הקודש.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הייתי שם, ואני שייך לאנשי הישוב הישן [משכנות הרועים), ולכן חשוב לי לציין שהכינוס לא היה קשור כלל לעיריית ירושלים!, נציגי העיריה הגיעו ל5 דקות הניחו שלט של העיריה והלכו, היה כנס על טהרת הקודש בנוכחותם של גדולי הרבנים,
הלוואי שיהיה עוד כינוסים כאלו, היה ממש מיוחד!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture