Miriam Alster/FLASH90

הליכוד ערך סקר פנימי; דרעי וליברמן לא יאהבו את התוצאות

שבועות אחרי שהצהיר "אני עם ליברמן גמרתי", השבוע השלים אריה דרעי עם אביגדור ליברמן. בינתיים, סקר נוסף נראה כי ש"ס אינה עוברת את אחוז החסימה ושהמפלגה החדשה של לוי-אבקסיס, שפרשה מישראל ביתנו משיגה יותר מנדטים מליברמן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לילה לפני שהגיעו לפתרון המשבר בנוגע לחוק הגיוס, התפרסם סקר המראה כי מפלגתה החדשה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס מקבלת חמישה מנדטים, בעוד מפלגת ישראל ביתנו, המפלגה ממנה פרשה, מקבלת ארבעה מנדטים בלבד. פרשנים רבים הסבירו כי בעקבות תוצאות סקר זה החליט ליברמן להפסיק למנוע כל ניסיון להגיע לפשרה על מנת להימנע כעת מהליכה לבחירות.

ליברמן כמובן הגיב בזלזול לסקר ואמר כי לו הם היו נכונים, הרצוג היה יושב היום בבית ברחוב בלפור, אך בינתיים, סקר נוסף שפורסם היום בעיתון ישראל היום ונערך על ידי מכון גיאוקטוגרפיה בשביל מפלגת הליכוד מראה כי המגמה ממשיכה גם אחרי פתרון המשבר. ישראל ביתנו אומנם מקבלת חמישה מנדטים בסקר זה, אך מפלגתה החדשה של לוי-אבקסיס, מפלגה שאפילו שם אין לה עדיין, זוכה לשבעה מנדטים.

ידידו הטוב של ליברמן משכבר הימים, הוא יו"ר סיעת ש"ס, השר אריה דרעי. לאחר תקופת נתק ביניהם בעקבות הסערה סביב ביקורו המתריס של ליברמן בחנויות הפתוחות תוך חילול קדושת השבת בעיר אשדוד, השבוע, עם שוך הסערה סביב משבר חוק הגיוס, השלימו השניים בתיווכו של משה ליאון, מי שהיה מועמדם של דרעי וליברמן לראשות עיריית ירושלים, בסיבוב הקודם אותו הפסיד לראש העיר ניר ברקת. דם דרעי לא יאהב את תוצאות הסקר.

דרעי הצהיר אז: "אני עם אביגדור ליברמן גמרתי. ליברמן דרס את השבת ברגל גסה וזו חציית כל קו. אפילו לפיד האב, מגדולי שונאי הדת, לא העז לעשות. יש דברים שהם מעבר לכל ידידות אישית". השבוע, כאמור, לאחר תיווך של ליאון חייג ליברמן אל דרעי והשניים שוחחו ממושכות. ההערכה היא כי הם השלימו בעקבות שיתופי הפעולה האפשריים ביניהם בבחירות המוניציפליות המתקרבות.

על פי סקר זה, ש"ס אינה עוברת את אחוז החסימה. נתון זה מצטרף לשלל סקרים נוספים בחודשים האחרונים בהם המפלגה אינה עוברת את אחוז החסימה או נמצאת מאוד קרובה קרובה אליה. מנגד, על פי סקר זה, יהדות התורה רושמת עליה בכוחה ומקבלת תשעה מנדטים.

הליכוד נשארת המפלגה הגדולה ביותר עם 39 מנדטים, יש עתיד עם עשרים מנדטים, המחנה הציוני מתרסקת ל-10 מנדטים בלבד, מספר דומה כפי שמקבלת הרשימה המשותפת. הבית היהודי עם שמונה מנדטים, מרצ תכניס על פי סקר זה 7 נציגים לכנסת הבאה, ומשה כחלון מאבד מחצית מכוחות, ומסיים את הרשימה לצד ליברמן עם חמישה מנדטים בלבד.

מתי טוכפלד, שחשף את הסקר הפנימי של הליכוד בעיתון ישראל היום כותב כי למרות שגוש הימין מאבד שותפה טבעית כש"ס, תוצאות הבחירות לפי הסקר עדיין מבטיחות את המשך כהונתו של בנימין נתניהו בראשות הממשלה עם קואליציה של 66 ח"כים על בסיס מפלגות הקואליציה הנוכחית. אם נתניהו יצרף את לוי, שכעת נמצאת באופוזיציה, תגדל הקואליציה ל־73 ח"כים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אריה, לפרוש!!!

עוד מעט יחקרו אותך לא העלמת מס, אלא על העלמת ש"ס..

סקר טיפשי והזוי!!!!!!!!!

מתי טוכפלד וישראל היום כמו כל מי שמבליט זאת בהרחבה מצפה שכך יהיה אך כשיושבים מחוץ למגרש יש כסף וזמן לבחוש ולדמיין את המציאות ההזויה של מי שנבעט משם …

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture