צילומים: פלאש 90

פרפורי גסיסה: הראיס הפלסטיני משתלח בשגריר האמריקני

יושב הראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן השתלח היום בשגריר ארצות הברית בישראל דויד פרידמן וקרא לו "בן כלב" עוד אמר אבו מאזן על פרידמן "הוא מתנחל". השגריר תקף היום את הרשות הפלסטינית על שנמנעת מלגנות את הפיגועים הרצחניים נגד ישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נאום "יחרב ביתך" נוסף? יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, תקף הערב (שני) את שגריר ארצות הברית דיוויד פרידמן וקרא לו "בן כלב". את דברים אמר אבו מאזן בכנס שערך ברמאללה בתגובה לביקורת שהטיח פרידמן ברשות, לאחר שהיא נמנעה מגינוי סדרת הפיגועים שאירעה בימים האחרונים, בהם נרצחו שלושה ישראלים, שני החיילים נתנאל קהלני וזיו דאוס ז"ל בפיגוע דריסה סמוך ליישוב מבוא דותן, ועדיאל קולמן בפיגוע דקירה בעיר העתיקה. בנאום שאל אבו מאזן, בהתייחסו לדבריו של פרידמן שיצא להגנת המתיישבים: "המתנחלים בונים על אדמתם? הוא בעצמו מתנחל".

אחרי ששפך את חמתו על השגריר האמריקאי, פנה אבו מאזן לתקוף את ארגון חמאס והאשים את הארגון באחריות לניסיון ההתנקשות בראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה. בנאומו אמר אבו מאזן כי "אנחנו יודעים כי החמאס עומד מאחורי ניסיון החיסול והוא מי שניסה לבצע אותו", אמר יושב הראש במהלך דיון עם ראשי ארגון הפתח.

כזכור, השגריר תקף מוקדם יותר היום את הרשות הפלסטינית בעקבות שתיקתה נוכח הפיגועים האחרונים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "טרגדיה בישראל, שני חיילים צעירים, נתנאל קהלני וזיו דאוס נרצחו בצפון על ידי טרוריסט פלסטיני. אכזריות כזאת ואין שום גינוי מהרשות הפלסטינית. אני מתפלל עבור המשפחות והפצועים – כל כך הרבה עצב".

גם לפני כחודשיים כבר הביע פרידמן ביקורת חריפה על הרשות. לאחר הפיגוע סמוך לחוות גלעד, בו נרצח הרב רזיאל שבח על ידי מחבלים, כתב פרידמן: "אב ישראל לשישה נרצח בדם קר על ידי מחבלים פלסטינים. חמאס מהלל את הרוצחים, וחוקי הרשות הפלסטינית מבטיחים להם גמול כלכלי. אל תחפשו סיבות נוספות לכך שאין שלום. מתפלל למען משפחת שבח האבלה".

בדבריו כיוון פרידמן לעבודה שרשות הפלסטינית, על פי חוק, משלמת למחבלים על פי חומרת העבירה אותה ביצעו. זאת, לאחר שמשרד הביטחון פרסם בעבר את "מחירון הטרור", שעל פיו נקבע הסכום אותו מקבלים אותם אסירים ביטחוניים. במשרד הציגו את תזכיר החוק שנועד לקזז את התשלום שמעבירה הרשות לטרוריסטים מהכסף אותו מעבירה ישראל לרשות הפלסטינית כל שנה.

בהמשך דבריו הפנה אבו מאזן אצבע מאשימה לעבר חמאס והטיל עליו את האחריות לפיצוץ מטען החבלה סמוך לשיירת ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה וראש המודיעין הכללי מאג'ד פרג'. בהמשך לכך, הכריז על נקיטת סנקציות חדשות נגד רצועת עזה. "החלטתי לנקוט בצעדים לאומיים. חוקיים וכלכליים נגד רצועת עזה למען שמירת הפרויקט הלאומי", אמר בנאום שנשא ישיבת ההנהגה הפלסטינית ברמאללה.

"אנו מברכים את חמדאללה ופרג' על כך שהם בריאים לאחר המתקפה הבזויה והמתועבת שבוצעה נגדם על ידי תנועת החמאס ברצועת עזה", אמר אבו מאזן בפתח דבריו. הוא הוסיף וציין כי אם ניסיון ההתנקשות בחמדאללה היה צולח, הפלסטינים היו עומדים לפני מלחמת אזרחים מדממת. בהמשך הבהיר כי הוא אינו מעוניין לקבל מידע על חקירת המקרה ממנגנוני הביטחון של חמאס.

בהמשך דבריו האשים הנשיא הפלסטיני את חמאס, ישראל וארה"ב בהפיכה בעזה ב-2007. הוא הוסיף כי "מנהיג חמאס יחיא סינוואר אמר לנו בשיחות בקהיר 'אם היו לנו ארבע מנהרות, הן יהפכו ל-100 ואם היו לנו רקטות הן יהפכו לאלפים. מה שמעל אדמת עזה שייך לממשלה ומה שמתחת לאדמה שייך לחמאס'".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חדי עין יבחינו בקלות כי בעצם השגריר דיוויד פרידמן והראיס אבו מאזן, הם אותו אדם, בתחפושת כפולה. הכל משחק!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture