צילום: פלאש 90

יו"ר חדש למר"צ: כצפוי ח"כ זנדברג ניצחה בפריימריז

חברת הכנסת תמר זנדברג ניצחה בפריימריז הראשונים בתולדות מרצ שנערכו היום ונבחרה ליו"ר המפלגה עם 71.7% מהקולות. אבי בוסקילה הגיע למקום השני עם 28.48%. רק 53.6% מתוך 31,602 חברי המלגה הצביעו.• עידן חדש בשמאל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חברת הכנסת תמר זנדברג ניצחה הערב בבחירות לראשות מרצ, ברוב של 71%. זנדברג גברה על אבי בוסקילה, לשעבר מנכ"ל שלום עכשיו, ותחליף את זהבה גלאון שעזבה את התפקיד לאחר שש שנים. שיעור ההצבעה בבחירות במרצ היה 53.6% מ-31,602 המתפקדים למפלגה, שהצביעו ב-130 קלפיות ברחבי הארץ.

על הנהגת המפלגה התמודדו ארבעה מועמדים – חברת הכנסת תמר זנדברג, אבי בוסקילה, דוד קשני ואופיר פז. במפלגה העריכו בימים האחרונים שזנדברג תזכה בתפקיד בפער גדול. ההצבעה נפתחה בשעה 12:00, ו-31,602 חברי המפלגה נקראו ל-130 קלפיות ברחבי הארץ.

יו"ר מרצ הנבחרת, ח"כ תמר זנדברג, הודתה לתומכיה ובירכה את יריבה בפריימריז, אבי בוסקילה: "פגשתי כאן בחוץ את אבי בוסקילה והחמאתי לו על קמפיין מכובד והוגן שהוא ניהל. ביחד אני חושבת שתרמנו הרבה לשם הטוב של מרצ, ואני רואה את אבי ואת התומכים שלו חלק בלתי נפרד מההתחדשות של המפלגה. ממחר ביחד אנחנו נסתער על הציבור הישראלי, מהלילה כולנו מחנה אחד". זנדברג, מכהנת כחברת כנסת מאז 2013.

בוסקילה אמר לאחר היוודע התוצאות כי "ברור שהייתי שמח אם הייתי זוכה, אבל אני מרוצה. עשינו את זה בשלושה חודשים וזאת תוצאה טובה ועכשיו מתכוננים לפריימריז".

יו"ר מרצ היוצאת, זהבה גלאון, בירכה את ח"כ זנדברג על בחירתה ליו"ר מרצ ואיחלה לה הצלחה: "הפוליטיקה הישראלית יכולה להיות שדה קרב אכזרי, והקרבות העיקריים עוד לפנייך. אבל אני בטוחה שתתמודדי בכבוד ובנחישות. ההצלחה שלך היא הצלחה למרצ ולשמאל כולו".

לדבריה, "הפריימריז הפתוחים הוכיחו את עצמם בענק, ונתנו למרצ את התנופה שהיא זקוקה לה לקראת הבחירות הבאות. ישראל זקוקה למרצ חזקה ובועטת, ואני מאמינה שיש לך את היכולת לעשות מרצ כזאת".

גלאון הוסיפה והודתה לפעילי מרצ: "הייתי יו"ר מרצ במשך שש שנים מופלאות, קשות, מטורפות ויפות. ראיתי פעילים שנתנו את עצמם מכל הלב, שעשו שעות נוספות בקרב עבור ישראל טובה וצודקת יותר. זו הייתה זכות גדולה".

ח"כ מוסי רז, מזכ"ל מרצ, אמר: "אני שמח ונרגש שמתפקדי מרצ יצאו בהמוניהם להצביע בכל הארץ, מדן ועד אילת, והוכיחו שמרצ מתחזקת כמובילת השמאל הישראלי. מאחל הצלחה ליו"ר הנכנסת, ח"כ תמר זנדברג, במשימתה להכפיל את השמאל הישראלי".

עופר שטרית, יו"ר ועדת הבחירות של מרצ: "מרצ ניהלה יום בחירות למופת, עם אפס תקלות ושמירה מלאה על טוהר הבחירות. אני שמח שפעם נוספת, מרצ מובילה את המערכת הפוליטית עם ערכים מברזל ואזרחות בריאה".

לבחירות ניגשו תחילה תשעה מועמדים, ובהם היו"ר לשעבר זהבה גלאון. גלאון הודיעה באחרונה על פרישתה מהמרוץ, לאחר שכבר התפטרה מהכנסת, והסבירה שהיא עושה זאת לאור תחושתה שבוחרי מרצ מבקשים הנהגה חדשה. יריבה של גלאון, חברת הכנסת אילן גילאון, הודיע אף הוא שלא יתמודד, מסיבות רפואיות, והודיע על תמיכה בזנדברג.

בינואר, לאחר מאבקי כוחות ממושכים בתוך המפלגה, אישרה ועידת מרצ לקיים בחירות פתוחות לראשותה ולרשימת המועמדים לכנסת, כך שכל חברי המפלגה השתתפו בהצבעה ולא רק אלף חברי הוועידה. לאחר השינוי, התפקדו למפלגה כ-12 אלף חברים חדשים, ששינו את מפת הכוחות בה: אחת הסיבות לפרישה של גלאון הייתה סקרים שביצעה וניבאו לה הפסד בפער משמעותי בסקרים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בראש המפלגה ההזויה הזו צריך תמיד 'מרשעת'
אלוני, גלאון, ועכשיו זנדברג
ויהי רצון שיגרדו את אחוז החסימה מלמטה
שיהיה להם קול אחד פחות מאחוז החסימה
וכך נרוויח שיותר ממאה אלף קולות שמאלניים הזויים ירדו לטמיון
אמן וכן יהי רצון

שמאל אמיתי דואג למיעוטים, מפלגה ששונאת חרדים איננה קשורה לשמאל אלא זו מפלגנ ימנית פשיסטית שיש לה אהבה והערצה לציבור הערבי בשטחים. אבל מפלגת שמאל זה ממש לא.

ה' ישמיד את כל שונאי ישראל במהרה אמן

שמאלנים דוחים

משנאיך השם אשנא. בקרוב ממש נראה פני מלך המשיח וכל השמאלנים שונאי הדת והתורה יבוא סופם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture