צילום: פלאש 90

או"ם שמום: בירושלים תוקפים את החלטת מועצת 'זכויות האדם'

נתניהו: "החלטה מנותקת מהמציאות של קרקס האבסורד". ליברמן: "החלטות אנטישמיות, צריך לעזוב". שגריר ישראל באו"ם: "גוף הזוי ומנותק מהמציאות". משרד החוץ מבהיר: "ישראל לא חברה במועצת זכויות האדם של האו"ם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם, וזאת בעקבות שורת גינויים שיצאו מן המועצה כלפי ישראל, כאשר רק אתמול אושרו חמש הצעות גינוי נגד המדינה בשל היחס של ישראל כלפי הפלסטינים ובשל הנוכחות הישראלית ברמת הגולן, שאותה מגדירה המועצה כשטח כבוש. במקביל לכך, המועצה החליטה לגנות את איראן, סוריה וקוריאה הצפונית בהחלטה אחת בלבד כל אחת. הוא תקף את הארגון ואמר: "עוד החלטות מנותקות מהמציאות של קרקס האבסורד שנקרא מועצת זכויות האדם. הגיע הזמן שישנו את השם ל"מועצה להחלטות נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

מועצת זכויות האדם: 5 החלטות נגד ישראל, שתיים נגד סוריה

שר הביטחון אביגדור ליברמן, התייחס להחלטה וסיפר כי בתקופתו כשר החוץ, גם הוא ניסה להוציא את ישראל מהמועצה, ועל ישראל להמשיך לפעול בכיוון זה. "אין לישראל מה לחפש במועצת זכויות האדם של האו"ם", אמר שר הביטחון והוסיף, "בעבר כשהייתי שר החוץ הובלתי החלטה לעזוב את המועצה אך לצערי כשסיימתי חזרנו לשם. הישיבה שלנו שם נותנת לגיטימציה להחלטות האנטישמיות והפארסה חייבת להיפסק".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון התייחס להחלטות שהתקבלו ואמר כי "מועצת זכויות האדם הפכה לגוף הזוי ומנותק מהמציאות, שבמקום להתעסק במאורעות בסוריה – מעביר חמש החלטות על ישראל". הוא הוסיף "שגרירת ארצות הברית באו"ם אמרה שהם שוקלים את הישארותם במועצה, אנחנו לא אומרים להם מה לעשות, אבל אנחנו אומרים שאין היגיון בלתת לארגון הזה לגיטימציה".

חבר הכנסת יאיר לפיד התייחס להחלטה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הגיע הזמן שארה"ב וישראל יעזבו את מועצת זכויות הטרוריסטים של האו"ם יחד עם המימון", תוך שהוא מצרף תמונה מהפגנה שהתקיימה ב-2016 מול מבנה המועצה באותו נושא ומציין כי מאז "כלום לא השתנה".

שר הכלכלה אלי כהן אמר היום כי "מועצת זכויות האדם של האו"ם מוכיחה שוב שהיא ארגון פוליטי". באירוע בחדרה אמר השר כי "ההחלטות הצבועות נגד ישראל לא יחפו על הכישלונות של המועצה בסוריה ובמקומות נוספים בעולם".

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי הגיבה להחלטות מועצת זכויות האדם "האובססיה של מועצת זכויות האדם של האו"ם בגינויים העקביים שלה נגד ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, רק מוכיחה שמדובר בתאטרון האבסורד תוך שהיא איבדה את האמינות שלה".

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ רוברט אילטוב, הגיב להחלטות מועצת זכויות האדם של האו״ם "במועצת זכויות האדם של האו״ם לא מוטרדים מהגרעין האיראני, וגם לא מרצח העם בסוריה, רק מישראל. ההחלטות האחרונות של מועצת זכויות האדם של האו״ם כלפי ישראל שוברות שיאי שפל חדשים, וכשמדובר בארגון כה אנטישמי, בעל רוב אוטומטי נגד ישראל ועם סטנדרטים כפולים המיושמים אך ורק כלפי מדינת היהודים – הרי שמדובר בשיאים שממש לא קל לשבור. בהחלטותיה האחרונות, מועצת זכויות האדם של האו״ם משתפת פעולה עם מנגנוני הטרור האיומים בעולם, ובידיה המגואלות בדם פועלת בצביעות איומה כנגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

משרד החוץ התייחס לקריאות במערכת הפוליטית לפרוש ממועצת זכויות האדם של האו"ם, והבהיר כי ישראל כבר לא חברה במועצה, אך יש לה שגרירה האחראית לפעילות מול הגוף. בהודעה נאמר כי: "ישראל לא נמנית על ה-47 המדינות החברות במועצה לזכויות האדם באו"ם, ובמובן זה איננה חברה במועצה. אולם, בדומה למדינות רבות בעולם, יש לנו שגריר האמון למועצה בז׳נבה, אביבה רז שכטר ואנחנו פעילים מול הגוף. זה שאנחנו עכשיו לא חברים המועצה אינו אומר שאנחנו לא חלק ממנה, בהיותה גוף של האו"ם הפועל כביכול בשם כלל חברות האו"ם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture