בתגובה לחדירה והפגיעה בגדר המערכת: צה"ל תקף ברצועת עזה

היעד שהותקף הוא מחנה אימונים של חמאס בדרום הרצועה. צה"ל: "רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בתשתיות ביטחוניות ובגדר הביטחון וכן כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע. חמאס אחראי למתרחש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במהלך הלילה תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב מטרת טרור של ארגון הטרור חמאס במחנה אימונים ברפיח, דרום רצועת עזה. הרקע לתקיפה: החדירה לישראל והאירועים סביב גדר המערכת במהלך השבת האחרונה.

"האירוע בו זוהתה פגיעה בגדר הביטחון וניסיון להצתת כלי רכב הנדסי, הינו אירוע חמור נוסף ברצף אירועים במרחב הגדר", נמסר מצה"ל.

עוד נמסר כי "ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי לנעשה ברצועה וממנה. צה"ל מזהיר מפני אירועים בהם אזרחים נקראים ל״הפגנות״ שמשמשות כיסוי לפגיעה בתשתיות ביטחוניות ולניסיון פגיעה באזרחי ישראל או בחיילי צה"ל. נמשיך להגיב ביד קשה לכל ניסיון מסוג זה".

כזכור, ארבעה פלסטינים חדרו אתמול משטח רצועת עזה לשטח ישראל וזאת במטרה לפגוע בעבודות נגד הקמת מכשול המנהרות, וחזרו לשטח הרצועה, כך הותר לפרסום. בין השאר ניסו הפלסטינים להצית מנוף שעסק בעבודות הגדר, אך האש כובתה על ידי כוחות צה"ל, שמצאו בנקודה בנזין, סכין גדולה, דבק מגע, קאטר וכאפייה.

האירוע מתרחש כשבוע בלבד לפני אחד האירועים המדאיגים ביותר את מערכת הביטחון, "צעדת המיליון", שבה צפויים אלפי פלסטינים וייתכן שאף עשרות אלפים מהרצועה לצעוד לעבר גדר המערכת ואולי אף לחצות אותה לכיוון שטח ישראל. במערכת הביטחון חוששים שאירוע כזה יסתיים בעשרות נפגעים ויהפוך לאסון תדמיתי ישראלי, ועל כן עמלים על אמצעי אל-הרג כדי למנוע חצייה של הגדר מחד, ופגיעה בנפש מאידך.

בנוסף לצעדה, בשבועות האחרונים התגלו מספר מקרים של הנחות מטענים על גדר הרצועה, כאשר במקרה החמור ביותר, המטען התפוצץ ופגע בארבעה חיילים שניסו לנטרלו. שניים מהחיילים נפצעו באורח קשה כתוצאה מפיצוץ המטען ושניים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל. על פי התחקיר הצה"לי, האירוע נראה כ"פיגוע משיכה" – הכוח הגיע למקום כדי להסיר מהגדר דגל שהונח במקום, ככל הנראה במהלך ההפגנות שהתקיימו בלילה שלפני. עם הגעתם למקום, המטען שהוטמן מתחת לגדר הופעל. מדובר באירוע החמור ביותר מאז צוק איתן, ועל פי ההערכות, המטען הונח על ידי ארגונים סוררים.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב (פולי) מרדכי פרסם הערב (מוצאי שבת) פוסט בשפה הערבית "ברור שחמאס נכשל בניהול הרצועה. ידוע שחמאס מתעדף את צרכיו על פני האוכלוסייה. וממצוקה, חמאס מעודד את יציאת האוכלוסייה להפגנות ולהפרות סדר על הגדר לעבר הצד הישראלי.

"חמאס מנצל וינצל את ההפגנות כדי לשלב בתוכן פעילי חמאס, גם אם הם יטמעו בביגוד אזרחי, מהלך שקוף וברור. חמאס משקיע כסף בהפגנות במקום שישקיע זאת בבריאות ותשתיות מים ואיכות הסביבה. לכן, אל תאפשרו לחמאס להשתמש בנשים, ילדים ואוכלוסיה תמימה. נפעל בנחישות וביד קשה נגד כל פגיעה בתשתיות בטחוניות ישראליות ובניסיון כניסה לעבר ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture