פלאש 90

ראש אמ"ן מתריע: "איראן נועזת יותר בשל הסכם הגרעין"

אלוף הרצי הלוי אמר בכנס כי כעת "זו ההזדמנות הטובה ביותר לשנות את התנהגותה של איראן", ויש לנקוט צעדים בנושא. לדבריו, "אין לישראל כל כוונות התקפיות כלפי לבנון. על לבנון לחשוב על כלכלתה ולא על אינטרסים של איראן וחיזבאללה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש אגף המודיעין בצה"ל (אמ"ן), אלוף הרצי הלוי, אמר היום כי הסכם הגרעין סייע לאיראן להתחזק והעצים את תוקפנותה. בנאום שנשא בכנס "ישראל – סיפור הצלחה" של ידיעות אחרונות הוסיף הלוי ואמר כי "איראן נועזת יותר בטילים ובסיוע לטרור באזורנו".

ראש אמ"ן אמר עוד כי כדי לחולל שינוי בהתנהגותה של הרפובליקה האסלאמית, אין להסתפק רק בדיונים, אלא גם במעשים: "זו היא ההזדמנות הטובה ביותר מאז החתימה על ההסכם לשינוי בהתנהגותה. השינוי לא יושג רק בחדרי הדיונים אלא יחייב משבר כלכלי, מדיני או אחר. ככל שהעולם יציג חזית אחידה, יגבר הסיכוי לשינוי".

האלוף הלוי התייחס לאפשרות של הסלמה בשנה הבאה בגבול הצפוני: "חיזבאללה ממשיך להתעצם בנשק אסטרטגי בחימושה של איראן". הוא אמר כי "המפתח להימנעות ממלחמה בלבנון נמצא בידי הממשלה הלבנונית. ההנהגה הלבנונית טוענת שהיא מגנה על לבנון מתוקפנות ישראלית, אך אין לישראל כל כוונות התקפיות כלפי לבנון. הפערים בינינו קטנים וניתנים לגישור. על מדינת לבנון לחשוב על כלכלתה, שהיא מהגדולות באזור, ולא על אינטרסים של איראן וחיזבאללה".

ראש אמ"ן הוסיף כי "התבססות האיראנית שמשתמשת בבסיס של הצבא הסורי, יש הפצה של יכולות למזרח התיכון. הכטב"ם האיראני לא נועד להגן על משטרו של אסד, הוא נשלח לתוך שטחה של מדינת ישראל והכוונה מאחוריו כנראה אינה חיובית".

האלוף הלוי המשיך ואמר כי "איראן משתמשת בשטח של סוריה נגד מדינת ישראל ללא אחריותיות, לא בגלוי, בניגוד חד לאינטרס הסורי. לא כולם יודעים את כוונותיה הנסתרות של איראן לדומיננטיות במזרח התיכון. אנחנו חולקים מידע כדי שיידעו. לא כל מי שיודע הפנים. לא כל מי שהפנים, פועל. ישראל הזהירה ופועלת בנושא. שכנינו מביינם זאת היטב".

בזירה הפלסטינית אמר האלוף הלוי כי החודש הקרוב "מזמן נפיצות מוגברת. יש תחושה של תסכול ואובדן דרך בקרב הציבור הפלסטיני. בתקופה הזו יותר מתמיד נידרש להמשך לחימה עיקשת בטרור, נידרש להבחין בין אזרחים ופעילי טרור, לצד התיאום הביטחוני עם מנגנוני הביטחון הפלסטיני ושימור גשרים ליום שאחרי אבו מאזן".

בהתייחס לחמאס אמר ראש אמ"ן כי "חמאס נמצאת בשפל חמורה מזה שנים. גם מבוכה, גם מצוקה, משבר אזרחי ותשתיתי חמור, גיוס מדשדש. אנשים בעזה לא מתים מרעב ברחובות, אבל משבר הומניטרי יכול להגיע ללא התראה ויהיו לו השלכות על ישראל". הוא הוסיף כי" חמאס בעקבות זאת רצה אל זרועות איראן ומנצלת את האזרחים לצרכיה ושולחת אותם לגדר. ישראל תמנע הפרות ריבונות בנחשיות רבה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture