הובאה למנוחות מיריי קנול הי"ד שנרצחה על רקע אנטישמי בפריז

מאות בני אדם, ליוו למנוחות את מיריי קנול הי"ד ניצולת השואה בת ה-85 שנרצחה על רקע אנטישמי בדירתה בפריז. בהלוויה השתתפו נשיא צרפת עמנואל מקרון והנשיא הקודם ניקולה סרקוזי. לאחר ההלוויה התקיימה צעדת מחאה על מצב האנטישמיות בצרפת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאות בני אדם ליוו למנוחות הערב (רביעי) את מיריי קנול הי"ד, ניצולת השואה בת ה-85 שנרצחה על רקע אנטישמי בדירתה ברובע ה-11 בפריז. בימים האחרונים לא היה ברור הרקע לרצח, אך הערב ניתן לומר בוודאות כי הוא בוצע על רקע אנטישמי.

אתמול הוגש כתב אישום נגד שני העצורים בפרשת הרצח. על פי גורם משפטי במדינה, לשניים מיוחס מניע אנטישמי בביצוע הרצח. מחקירת הפיגוע עולה כי קנול נדקרה מספר פעמים בטרם הוצתה דירתה, והתביעה ביקשה להותיר את שני החשודים במעצר עד תום ההליכים.

בהלווייתה הערב השתתף נשיא צרפת עמנואל מקרון וגם הנשיא הקודם ניקולה סרקוזי. מקרון ספד לקנול ואמר כי "מדובר בפשע ורצח של אשה חסרת ישע רק בגלל עובדה אחת: שהיתה יהודיה. הרוצח פגע בערכים המקודשים ביותר של האומה הצרפתית", הוסיף מקרון.

לאחר ההלוויה, נערכה צעדה שיזם ארגון 'הקרי"ף' היהודי בה נטלו חלק אלפים, ביניהם ראש עיריית פריז, ראשי הקהילה היהודית וגם נציגים מוסלמים בכירים. הצעדה יצאה מבית העלמין בו נערכה ההלוויה והסתיימה בביתה של קנול ברובע ה-11.

בהמשך היום נערכו צעדות דוממות לזכרה של קנול ובמחאה נגד אנטישמיות וגזענות. הרצח זכה לכותרות לאומיות בצרפת, בה הורגשה בשנים האחרונות עלייה במספר התקריות האנטישמיות.

בין המשתתפים בצעדה גם מנהיגת מפלגת הימין מארי לה פן, שהתקבלה בקריאות "בוז" ו"לה פן החוצה" על ידי חלקים נרחבים מהמפגינים.

מיירי קנול ניצלה בילדותה מגירוש היהודים ב-1942 ("מצוד ולודרום"). אלפי יהודים נשלחו אז למחנות ההשמדה. אחרי השואה המשיכה לגור בפריז והתחתנה עם ניצול שואה. הוא נפטר בתחילת שנות ה-2000.

"אנחנו המומים לגמרי", אמר השבוע בנה של קנול לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "אני באמת לא מבין איך מישהו מסוגל לרצוח אישה שאין לה כסף וגרה בדיור ציבורי". קנול חיה בגפה, ולפי דיווחים היא התלוננה בעבר לרשויות שאחד משכניה המוסלמים איים לשרוף אותה. זמן קצר לאחר הרצח נעצרו שני בני אדם, והם נאשמים ברצח בכוונה תחילה שקשור ל"דת של הקורבן – אמיתית או מדומיינת". כך מסר הגורם המשפטי לסוכנות הידיעות הצרפתית. הם גם נאשמים בשוד אלים ובהרס רכוש.

בצרפת חיה הקהילה היהודית הגדולה במערב אירופה, והיא מונה כ-400 אלף יהודים. רבים מהם מתלוננים כבר שנים על עלייה באנטישמיות ובפשעי השנאה נגדם. "עבור היהודים בצרפת, הסיוט נמשך. בזמן שצרפת עדיין מתאוששת מהטראומה אחרי מתקפת הטרור בעיר טראב, הגיע הרצח המזעזע של מיריי קנול", אמר חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב.

"הקונגרס היהודי העולמי מחזק את קהילת יהודי צרפת ומגנה את הרצח המתועב והנורא של מיריי, ניצולת השואה מפריז", אמר שלשום מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי רוברט זינגר. "אנחנו קוראים לרשויות הצרפתיות להפגין שקיפות מלאה בהליכי החקירה, על מנת להבטיח כי מניע הרצח יתגלה במהירות האפשרית ויטופל במלוא חומרת הדין.

שר החוץ הצרפתי ז'ן איב לה דריאן, שמבקר בישראל, אמר אמש כי החשד שמירל נרצחה בשל היותה יהודייה סביר. "זה מזכיר לנו את החשיבות של המאבק באנטישמיות", אמר לה דריאן במהלך פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אחרי ביקור במוזיאון יד ושם בירושלים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פשוט נורא ועצוב, הי"ד.

אני לא יודע איך כולם מתכוננים להלחם באנטישמיות. כמובן באכיפת החוק והגברת העונשים זה יעזור, אך בעיקר צריך להשקיע ולהתערב בחינוך של המוסלמים ושל כל הדתות בכל העולם, וכמובן גם בישראל. אולי כך יעקרו את הבעיה מהשורש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture