צילום: פלאש 90

מסית הטרור ראאד סלאח ישאר במעצר עד תום ההליכים

בית המשפט המחוזי בחיפה הפך את החלטת השלום וקבע כי מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, החשוד בהסתה לטרור, יישאר במעצר עד תום ההליכים. השר ארדן: "מקומו של הטרוריסט המסית ראאד סאלח מאחורי סורג ובריח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית המשפט המחוזי בחיפה הפך היום (חמישי) את החלטת בית משפט השלום בעיר, וקבע כי אין לשחרר את ראאד סלאח, החשוד בעבירות הסתה, למעצר בית. השופטת מריה בוגדנוב פיקוס, ששפטה בתיק, קבעה בהחלטתה כי הערכאה הנמוכה לא התייחסה לאופי העבירה שבה חשוד סלאח כשהציעה חלופה של מעצר בית וכי המטיף הקיצוני עדיין מסוכן.

בהחלטת הדין כתבה השופטת כי "אין די בחלוף הזמן של כשבעה חודשים כדי להקהות את המסוכנות המשקפת מהמבקש, וזאת בין היתר, נוכח חומרת העבירות, מעמדו של המבקש, כוח השפעתו בקרב קהילתו ועברו הפלילי בעבירות דומות". בנוסף לכך, התייחסה השופטת גם לחלופת המעצר, אותה הציע בית משפט השלום, מעצר בית ואיזוק אלקטרוני, וקבעה כי "בעבירות שבסיסן אידאולוגי, קיים קושי להסתפק בפיקוח אלקטרוני, ובמיוחד בנוגע לאדם שמוגדר כמנהיג ציבור ושהשפעתו על ציבור רחב רבה".

השופטת המשיכה וכתבה כי "פיקוח אלקטרוני יכול לתת מענה לעבירות שניתן למנוע או להפחית את האפשרות לביצועאן מעצם העובדה שאדם נתון בכתובת מסויימת, ובתנאים המגבילים את תנועותיו", אך הוסיפה כי "כאשר מדובר בעבירה שעניינה בהסתה, בפניה לציבור תומכים ובעבירות מסוג אלו המיוחסות למשיב, אין בפיקוח האלקטרוני כדי לתת מענה למסוכנות", וזאת מכיוון שהפיקוח האלקטרוני לא מונע פגישות עם הציבור או העברת מסרים אליו.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בירך על החלטת בית המשפט ואמר. "מקומו של הטרוריסט המסית סלאח מאחורי סורג ובריח, ואני מקווה שהפעם זה יהיה לשנים רבות", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "השקרים וההסתה שהוא מפיץ כמו גרמו לאלימות ולמעשי רצח, והוא חייב לשלם על מעשיו".

כזכור, סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, נעצר בליל ה-15 לאוגוסט 2017 בחשד לעבירות של הסתה לאלימות וטרור. במשטרה הסבירו את מעצר החשוד בכך שבמספר הזדמנויות שונות, כולן לאחר הוצאת התנועה מחוץ לחוק, התבטא המסית בפני קהל וכן פורסמו שורה מהתבטאויותיו בכלי התקשורת. התבטאויות הנוגעות לתפיסת עולמה של התנועה. בחינת מכלול החומרים מעלה כי חלק מן האמירות מקימות חשד לביצוע העבירות האמורות ובעניינן ניתן אישור החקירה, וכי בהמשך להתפתחויות בחקירה יוחלט האם להביא את החשוד לבית המשפט לדיון בעניינו.

שבעה חודשים לפני שנעצר, שוחרר סלאח מתשעה חודשי מאסר בשל עבירות דומות. בדרשה שנשא בשנת 2007. בין היתר אמר כי הוא מייחל שכל רחובות ירושלים "יטוהרו מדמם של החפים משפע אשר התירו את דמם והוציאו את נשמת חיילי הכיבוש הישראלי, שכובשים את מסגד אל-אקצא". בתום אותה דרשה התפרע המון פלסטיני ויידה אבנים לעבר כוחות הביטחון. שלושה שוטרי מג"ב נפצעו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture