צילום: פלאש 90

בצה"ל נערכים ל'צעדת השיבה': "לא נאפשר הפרת סדר המונית"

בצה"ל נערכים ל'צעדת השיבה' אותה מארגן ארגון הטרור חמאס ומתגבר כוחות בגזרה. ראש הממשלה קיים הערב שיחת עדכון טלפונית עם בכירי מערכת הביטחון. בחמאס מנסים לשמור על גובה הלהבות "לא נאפשר למפגינים להתעמת עם חיילי צה"ל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בישראל נערכים לעימותים מחר על הגדר: צה"ל החל לתגבר את הכוחות ומספר הגדודים, בעיקר מחטיבת הנח"ל וגבעתי, יחד עם כוחות מיוחדים שיגיעו לאוגדת עזה כדי לשמש ככוח עתודה לגדודים שכבר נמצאים בגזרה במשימות ביטחון השוטף ונמצאים גם הם בכוננות מוגברת, שבאה לידי ביטוי בירידה משמעותית במספר החיילים שיזכו לעשות את ליל הסדר בבית.

מדובר בהגדלה משמעותית של מספר הלוחמים שיהיו פנויים לטיפול בהפרות סדר. דגש מיוחד הושם על תגבור צלפים מיחידות שונות, שיפוזרו בנקודות החיכוך הצפויות לאורך הגדר. הפעלת הכוחות תיעשה בהדרגה. אם יתפתחו תרחישים קיצוניים, פיקוד הדרום יוכל להפעיל יחידות נוספות שנמצאות בכוננות.

מן העבר השני של הגדר הוקמו מחנות של אוהלים, וחמאס קרא לאלפים מתושבי עזה להגיע ולאכלס אותם. מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, העביר מסר אזהרה לראשי חמאס, כמו גם למנהלי חברות האוטובוסים שמתוכננים להסיע את המפגינים אל הגבול, כי כל מי שמתקרב אל הגדר מסכן את חייו וכי בעלי חברות האוטובוסים עשויים לסבול בעתיד מיחס נוקשה יותר אם יטלו חלק במחאה. הוא הבהיר כי אם המפגינים יפגעו בגדר או יחדרו לשטח ישראל, תגובת צה"ל עלולה להיות קשה.

צה"ל גם פנה אל תושבי עזה באמצעות הרשת והזהיר אותם לבל ישמשו ככלים במשחק המסוכן של חמאס. מוקד העניינים אומנם נמצא ברצועת עזה, אבל גם ביהודה ושמרון תישמר כוננות גבוהה במהלך החג. בחצות הלילה שבין חמישי לשישי יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וייסגרו המעברים ברצועת עזה. פתיחת המעברים והסרת הסגר צפויות להתבצע רק בסוף החג, ב־7 באפריל.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר הבוקר כי "אנחנו מגיעים למחר בביטחון רב ורצון להבטיח לתושבי העוטף סדר בטוח. החמאס שולח ילדים ונשים למרחב לחימה. זה לא הפגנה של הצופים או מחנה קיץ. מי ששלח אותם אלה בכירי חמאס. הכוונה שלנו היא לא לאפשר חצייה המונית של הגדר", אמר.

מנליס הוסיף: "תושבי עזה הם בני ערובה. הם מבינים שהחמאס לא יכול לספק להם חשמל מים ואיכות חיים, לכן הם רוצים לבוא לישראל. אנחנו ערוכים ואין לנו כוונה לפגוע בנשים או ילדים. אם האירוע ייצא משליטה החמאס ישלם מחיר כבד מאוד. לא נאפשר הפרת סדר המונית ופגיעה בתשתיות ביטחוניות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב שיחת עדכון טלפונית עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המל"ל בנושא היערכות כוחות הביטחון לקראת אירועי סוף השבוע וחג הפסח.

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, שר החינוך נפתלי בנט, התייחס לאירועי יום האדמה הצפויים מחר, ובראשם צעדת השיבה ברצועת עזה: "אני עסוק חמישית מזמני בתחומי הביטחון. אני לא רואה ברצף החדירות בעיה סיסטמית. דיברנו עם מערכת הביטחון והליקויים יתוקנו. אנחנו ערוכים לקראת מחר".

השר הוסיף כי "התפקיד שלנו הוא לדאוג כדי שהציבור הישראלי יוכל לחופשת הפסח ברוגע. צה"ל בכוננות. אנחנו לא מזלזלים במצב, אבל לא צריך להפריז בעוצמת הסיכון. זה לא הגרעין האיראני".בנט הוסיף כי מערכת הביטחון קבעה שני עקרונות לטיפול במצב: מקסימום ריבונות ומינימום נפגעים.

שר השיכון וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני יואב גלנט מזהיר כי אם תהיה הסלמה משמעותית בגבול הרצועה, גם חיסולים ממוקדים של הנהגת ארגון חמאס הם אפשרות. "אם חמאס יעשה טעות ותתפתח חלילה לחימה, דמו של יחיא סינוואר בראשו – ולא רק הוא", אמר גלנט בריאיון לוואלה! NEWS, "כל עוד המצב רגוע וחמאס שומר על השקט, לא יורה על ישראל ומונע מארגונים אחרים להגיע לישראל, אנחנו צריכים לתת להם לחיות את חייהם. אבל בתקופה של לחימה – הכול לגיטימי, זו בכלל לא שאלה".

בעניין הצעדה סבור גלנט, ששימש מפקד פיקוד הדרום בזמן מבצע "עופרת יצוקה", ש"הסיטואציה ניתנת לשליטה", אבל גם התריע על ההתחממות בגזרה הפלסטינית. "ככלל, יש תהליך הידרדרות איטי במצבה של רצועת עזה, וכתוצאה מכך כל מופע שהוא אירוע ציון עלול להפוך לאירוע נפיץ. אני בטוח שצה"ל וכוחות הביטחון ידעו לכלוא את העניין הזה, כי יחסי הכוחות הם אלף לאחד לטובת ישראל מול חמאס", אמר.

"התרגלנו מאז עופרת יצוקה לתקופות של שקט ממושך, אבל למעשה הדברים לא מתייצבים כי חמאס, ארגון טרור, לקח בשבי את אזרחי רצועת עזה והוא מנסה להפיק מכך רווח", הוסיף גלנט. "יש כאן מערכת יחסים של חוטפים ובני ערובה: מיליציה של כמה אלפי אנשים לקחה שני מיליון איש בשבי. לכן אנחנו צריכים להקפיד על שני הדברים ביחס לרצועה: לוודא שהסיכונים הביטחוניים נמצאים במינימום האפשרי ובריסון ולראות שאין קריסה הומניטרית בתוך הרצועה. זה נכון אנושית וזה אינטרס ביטחוני ישראלי שהרצועה לא תקרוס. הבעיה שלנו נוצרת כתוצאה מהשימוש הציני שחמאס עושה באזרחים בעזה".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, פנה למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ולחברות מועצת הביטחון במכתב לקראת הצעדה של הפלסטינים המתוכננת למחר "אני מזהיר מפני מאמצי ההנהגה הפלסטינית לתזמן שורה של עימותים המוניים, בייחוד לאורך גדר הביטחון בין רצועת עזה לישראל ב-30 במרץ וב-15 במאי", כתב דנון. "בזמן שהפלסטינים מנסים להציג את הפעולות האלה כ'התנגדות בדרכי שלום', החמאס השקיע קרוב לעשרה מיליון דולרים בקמפיין האלים הזה ומשלם לתושבי עזה עבור השתתפותם".

דנון הבהיר "ישראל מגנה את הניסיונות הפלסטיניים המסוכנים להגביר את המתח ולהסית לאלימות, והיא מצפה מאנשי האו"ם להימנע מלתמוך או להשתתף בפעילות הזו. אני שב ומדגיש, לאור תוכניותיה של ההנהגה הפלסטינית לייצר פרובוקציה בשבועות הקרובים, את זכותה של ישראל להגן על ריבונותה ולהגן על אזרחיה".

בנתיים נראה שבחמאס מנסים להרגיע ולהבהיר כי הם לא מתכוונים להצית את השטח, גורם בכיר בחמאס אמר לעיתון "ישראל היום" כי הארגון הורה לאנשיו למנוע מהמפגינים הפלסטינים לצעוד מחר אל עבר גדר הגבול ולהתעמת עם חיילי צה"ל.

לדבריו, "אנשי הזרוע הצבאית יתפרשו באזור ההתכנסות של האירוע סמוך לחאן יונס ויהוו חיץ בין המפגינים לגדר הגבול. ההוראה שלנו למארגני האירוע היא למנוע מהמפגינים לעבור את קו 800 המטרים מהגדר. נאפשר להם להפגין בתחום ה-‭800‬ מטר מהגדר אולם לא נאפשר תהלוכה לכיוון הגדר והבהרנו זאת למארגנים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture