Haim Zach / GPO

ניצחון אורבן: "המשך לעמוד לצד העם היהודי, ואלוקים ישמור את צעדך"

ראש הממשלה נתניהו הוא המנהיג הראשון שטילפן לראש הממשלה הנבחר של הונגריה לברך אותו על ניצחונו. אורבן, שדעותיו הניציות נחשבות לשנויות במחלוקת ושעוררו ביקורת באירופה, קיבל אף מכתב מח"כ אייכלר שדווקא הביע תמיכה בו ובמועמדותו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, ובירך אותו על ניצחונו בבחירות שהתקיימו אמש. נתניהו הזמין את עמיתו ההונגרי לביקור בישראל והודה לו על התמיכה של הונגריה בישראל בפורומים בינלאומיים.

ברק רביד מעדכן בחדשות עשר כי נתניהו הוא המנהיג הזר הראשון שהתקשר לאורבן מאז ניצחונו בבחירות אמש. המנהיגים המערביים היחידים שבירכו את אורבן על ניצחונו עד כה מלבד נתניהו הם קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, וראש ממשלת צ'כיה, אנדריי באביש, והם עשו זאת באמצעות ציוץ בחשבון הטוויטר.

היעדר התמיכה של מנהיגי אירופה בראש הממשלה הנבחר נובעת מדעותיו הניציות השנויות במחלוקת, שעוררו ביקורת בקרב האיחוד האירופי, בין השאר עמדותיו בנושא הפליטים. הבוקר, יממה לאחר ניצחונו של אורבן, חברי פרלמנט ממפלגתו, ה"פידס", אותתו כי ידחפו במהירות לעבר חקיקה שתפגע בארגונים התומכים בזכויות מהגרים.

בין השאר פועלת מפלגתו של אורבן נגד איל ההון ג'ורג' סורוס, שפועל נגד מדיניות ההגירה של הונגריה המונעת כניסת פליטים מוסלמים למדינה. בשנה שעברה אף יצאה מפלגתו של אורבן בקמפיין שלטי חוצות נגד סורוס, עליהם נכתב: "אסור לתת לסורוס להיות זה שצוחק אחרון". הקהילה היהודית בהונגריה התלוננה אז כי מדובר בעידוד לאנטישמיות.

למרות זאת, בתום מערכת הבחירות בהונגריה, ולקראת פרסום התוצאות הסופיות, שיגר ח"כ ישראל אייכלר, יו"ר קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל-הונגריה, מכתב ברכה לראש הממשלה ויקטור אורבן שנבחר לקדנציה שלישית ברציפות ברוב גדול ומשמעותי.

"ברצוני לברך אותך על מערכת בחירות מצוינת שבסיומה נבחרת להנהיג את העם ההונגרי בפעם השלישית, בניצחון גדול ומהדהד" פותח אייכלר את מכתבו, ומודה לראש הממשלה ההונגרי על מאבקו בגילויי האנטישמיות האירופיים, ונגד מהלכיו של המיליארדר ג'ורג' סורוס שפועל נגד מדינת ישראל והעם היהודי.

"עקבתי אחר מערכת הבחירות שכללה מסרים מדאיגים מהמפלגה הלאומנית, נגדה יצאת בקול ברור, תוך הבעת מחאה נוקבת. זכית לאמון העם ההונגרי. רוב גדול מאזרחי המדינה העניקו לך את קולם גם במאבק שאתה מנהל מול מפלגת השמאל הרדיקלי, ומול גורמים פרוגרסיביים הפועלים נגד מדינת ישראל והדת היהודית. ניכר כי ממשלת הונגריה תחת הנהגתך פועלת בכל הכוח העומד לרשותה על מנת להביא לתוצאות היעילות ביותר למיגור האנטישמיות בהונגריה ובאירופה כולה".

ראש ממשלה הונגריה נחשב לידיד של מדינת ישראל והעם היהודי, ואף הצהיר מעל כל במה אפשרית כי ילחם נגד כל גילויי אנטישמיות במדינה. ח"כ אייכלר מציין במכתבו את תוכן פגישתם בעבר: "לעונג הוא לי זיכרון הפגישה המשותפת שלנו במהלך ביקור ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו בהונגריה. כבר אז הצהרת על עמידתך האיתנה לצד העם היהודי ומדינת ישראל, כמו גם לצד היהדות ההונגרית האותנטית שומרת המסורת. הבטחת אז שתפעל לסייע לשימור בתי הקברות במדינה, ולהפרחת הקהילות היהודיות.

בסיום המכתב ביקש אייכלר מראש הממשלה שימשיך לעמוד לצד העם היהודי ובירכו בחום: "אני בטוח כי גם בקדנציה הבאה תמשיך לעמוד לצד העם היהודי, מתוך רגשות ידידות היסטורית וכבוד לדת ולמסורת היהודית. ברצוני לאחל לך הצלחה, ולברך אותך, שכשם שהנך עומד לצד העם היהודי, כך יעמוד אלוקים לצדך וישמור את צעדך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ג'ורג סורוס – שונאים אותך רשע מנוול! איחולים לבביים לאורבן ידיד ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture