Yonatan Sindel/Flash90

"מהלך פופוליסטי": החרדים נגד יוזמת ישראל ביתנו להדחת ח"כ זועבי

סיעת ישראל ביתנו פתחה בהליך נגד חברת הכנסת מהרשימה המשותפת, בעקבות התבטאויותיה נגד מדינת ישראל, אך חברי הכנסת החרדים הח"כים החרדים לא מתכוונים לשתף פעולה, בין השאר בעקבות העימות האחרון עם ליברמן סביב חוק הגיוס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עוד התבטאות שנויה במחלוקת של חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) מביאה ח"כים לפתוח נגדה בהליך נדיר של הדחה מהכנסת. זאת לאחר שקראה למיליוני פלסטינים לצעוד לעבר ירושלים, כשברקע הצעדות ברצועת עזה. מי שיחל בהליך נגד זועבי הוא חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו, יחד עם כל חברי סיעתו. בכוונתם להתחיל להחתים חברי כנסת נוספים, על מנת להביא לכנסת את הצעת ההדחה של זועבי בשל דבריה.

חוק ההדחה, שאושר בכנסת לפני קרוב לשנתיים, מאפשר לפתוח בהליך הדחה של ח"כ, אם הסית לגזענות או הביע תמיכה במאבק מזוין נגד ישראל. כדי להתחיל בהליך נדרשות חתימותיהם של 70 חברי כנסת, ולאחר מכן ההחלטה מגיעה להצבעה בוועדת הכנסת – שם נדרש רוב של שלושה רבעים מחברי הוועדה. האישור הסופי מתקבל בהצבעה במליאת הכנסת, שם נדרש רוב מיוחד של 90 ח"כים התומכים בהדחה.

עד היום נפתח הליך הדחה רק נגד חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס, גם הוא איש בל"ד והרשימה המשותפת כמו זועבי, לאחר שהבריח טלפונים סלולריים למחבלים הכלואים בישראל. במקרה של גטאס גויסו 70 החתימות הנדרשות לתחילת ההליך, אך הוא נקטע באמצע לאחר שגטאס התפטר בעצמו מהכנסת בעקבות הגשת כתב האישום נגדו.

הדברים של זועבי שעוררו את זעמם של אנשי ישראל ביתנו נאמרו בסוף השבוע במטה האו"ם בניו יורק. חברת הכנסת קראה לתושבי הגדה המערבית להצטרף למפגינים על הגדר ברצועת עזה, ולצעוד לעבר ירושלים כדי להביא לסיום הכיבוש. "אנחנו צריכים שמיליוני פלסטינים יצעדו לעבר ירושלים", אמרה זועבי וכינתה את ישראל "מדינה פשיסטית". חברת הכנסת מהרשימה המשותפת האשימה את ישראל ב"טרור" במה שהיא כינתה "צעדה של שלום" ברצועת עזה, וקראה לקהילה הבין-לאומית לחקור את האירועים שבהם נהרגו פלסטינים מאש צה"ל.

הבוקר (רביעי) פורסם בכאן רשת ב' המפלגות החרדיות לא צפויות להצטרף ליוזמת ההדחה. על פי הדיווח, למרות שהח"כים החרדים שמרו על שתיקה תקשורתית בעניין, בשיחות סגורות הם הבהירו שלא ישתפו פעולה עם היוזמה של ישראל ביתנו, בין השאר בעקבות העימותים האחרונים עם מפלגתו של אביגדור ליברמן סביב חוק הגיוס וחוקים נוספים בנושאי דת ומדינה.

סיבה נוספת לאי שיתוף הפעולה היא שבמפלגות החרדיות מקפידים לקיים שיתוף פעולה מול הח"כים הערבים. כך, למשל, הם סיכמו ביחד על טרפוד חוק המואזין תמורת תמיכת הערבים בחוק הגיוס של החרדים. לכן, אין רצון בקרב המפלגות החרדיות לפגוע ביחסים בין הצדדים.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הסכים להתייחס לנושא, והגדיר את יוזמת ההדחה של זועבי כ"מהלך פופוליסטי של ישראל ביתנו". לטענתו, אין למהלך שום סיכוי אמיתי להתממש. הוא גם הבהיר כי מפלגתו אינה חייבת לעזור למפלגה כמו ישראל ביתנו. פורר ממשיך בינתיים בהחתמת הח"כים על מהלך ההדחה, אך ללא תמיכת החרדים, סיכוייו להצליח יורדים משמעותית.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, התייחס בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב' לתהליך ההדחה, ותקף את ישראל ביתנו. "חנין זועבי מרגיזה, אבל שישראל ביתנו יתעסקו בלנקות את המפלגה שלהם משחיתות שפוגעת בכולנו", אמר גבאי. "אני בז לדברים שהיא אומרת, אבל מעדיף שאנשים יתעסקו בעצמם ולא באחרים".

פורר הגיב להתבטאויותיו של גבאי ומסר: "גבאי, שמנסה להתחפש לימין, מוכיח שוב שהוא הפך לקו ההגנה החזק ביותר של חנין זועבי ואיימן עודה. נראה שגבאי רוצה להשאיר לו פתח אחרי שיעוף ממפלגת העבודה, לנסות את מזלו ברשימה הערבית".

בנוגע להתנגדות המפלגות החרדיות להצטרף למאבק אמר פורר: "טמינת הראש בחול הפוכה לרצון הציבור שמאס בהסתה ובתמיכה בטרור של הגיס החמישי היושב בכנסת ישראל. אני בטוח שכל סרבני החתימה ויפי הנפש, שמאמינים שזועבי צריכה לעוף מהכנסת אבל מפחדים ומעדיפים לעשות חשבונות ישנים בניגוד להגיון הבריא, יחתמו בסופו של דבר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בושה וחרפה שהמפלגות החרדיות משתפות פעולה עם אויבי ישראל
"מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות"

המהלך הוא פופוליסטי, פורסם כי הגוף הממונה של בל"ד החליט שזועבי תודח מהמקום ברשימתה בכנסת כך שהיא בכל מקרה תוחלף לאחר הבחירות, כך שהמהלך מיותר.

די נמאסתם!!! לשתף פעולה עם מחבלים????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture