צילום: פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם נשיא העליון לשעבר אהרון ברק

ראש הממשלה נפגש עם נשיא בתי המשפט העליון לשעבר אהרן ברק. נתניהו אמר לברק ברק שבכוונתו לקדם פסקת התגברות מורחבת מפני שהגיע הזמן להסדיר את מערכת היחסים בין הרשות השופטת למחוקקת. ראש הממשלה ייפגש גם עם הנשיאה נאור

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע המשבר הפוליטי סביב פסקת ההתגברות, נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק על מנת לדון בנושא, כך נחשף הערב ב'חדשות. 2'. נתניהו ביקש לקבל עצה מברק על חוק אוכף בג"ץ בנושא המסתננים. עוד דווח הערב כי נתניהו צפוי להיפגש גם עם הנשיאה הנוכחית, אסתר חיות, בקרוב.

ההערכה היא כי נתניהו רוצה להעביר פסקת את התגברות, אך בה בעת לשמור על יחסים טובים עם מערכת המשפט והעליון. במהלך הפגישה הביעה רה"מ את הערכתו למוסדות אלה, בפני ברק.

ראוי לציין כי במפלגת הליכוד, בראשה עומד, כידוע, נתניהו, ביקרו בחריפות את שר האוצר משה כחלון לאחרונה, זאת לאחר שנפגש בעצמו עם השופט לשעבר אהרון ברק.

מסביבת רה"מ נמסר כי ראש הממשלה אמר לשופט ברק שבכוונתו לקדם פסקת התגברות מורחבת מפני שהגיע הזמן להסדיר את מערכת היחסים בין הרשות השופטת למחוקקת.

הבוקר התכנסו ראשי הקואליציה על מנת לדון בפסקת ההתגברות של הממשלה על בית המשפט העליון. בישיבה כאמור התברר שלמהלך כזה אין התנגדות מצד היועץ המשפטי לממשלה. ראש הממשלה מעריך כי יושג לכך רוב וכבר מחר תתקיים פגישת המשך בנושא.

השר לענייני ירושלים, הסביבה והמורשת זאב אלקין אמר הבוקר בראיון לרדיו 103 כי הוא מקווה שאכן יצליחו להעביר את החוק במשא ומתן קואליציוני: "המשא ומתן מתנהל בימים אלו. אישור חוק עוקף בג"ץ נחתם בהסכמים קואליציוניים עם הסיעות מתחילת תהליך הרכבת הממשלה. מפלגת 'כולנו' השאירה לעצמה את היכולת להתנגד ולהצביע בניגוד למשמעת הקואליציונית אך אני חושב שאין מנוס מלחוקק את החוק לאחר שבית המשפט העליון ממשיך להתערב כל פעם מחדש בחוקים המחוקקים בכנסת. זה אבסורדי בעיקר בסוגיית המסתננים".

"אנחנו פועלים לחוקק פסקת התגברות רחבה ולא ספציפית לסוגיית המסתננים", הדגיש: "לדעתי משפטית אי אפשר לחוקק חוק רק על סוגיית המסתננים, יש לחוקק משהו רחב ואז להתאים אותו לסוגיה". כשנשאל האם ישנה כוונה לאיים בבחירות על מנת להעביר את החוק השיב: "אנחנו בליכוד לא מדברים כרגע על בחירות, אלו החלטות לא פשוטות שיש לקבל וזה לא השיח שאנו מקיימים כיום. מיום הקמת הממשלה דנים בבחירות שכנענו את ראש הממשלה שאין מנוס מלחוקק את החוק הזה. חוק המסתננים נפסל פעמיים בכנסת הקודמת ולכן ראש הממשלה נתן אור ירוק לייצר את פסקת ההתגברות. בג"ץ שינה את התנהלותו ולא היה מנוס מלפנות לכיוון הזה. לא הכנסנו את הסעיף להסכם הקואליציוני ללא הסכמת ראש הממשלה, זה קרה לפני שלוש שנים וכל מי שטוען שאנו מציפים את נושא פסקת ההתגברות דווקא עכשיו כי אנחנו רוצים בחירות – טועה".

"אני מאוד מקווה שנמצא פשרה כזו או אחרת. אני נגד לחוקק פסקת התגברות שתאלץ רוב של 70 חברי כנסת כי אז בג"ץ ירשה לעצמו לעצור יותר חוקים שידרשו מאיתנו את הרוב הזה. אני לא חושב שיש צורך במספר מסוים של אנשים כדי להעביר חוק אלא יש לעצור את המצב האבסורדי בו נעצרים חוקים שרבע מהכנסת הצביעה עליהם בעד, לכן אני בעד המודל הבריטי בנושא. אני סומך על אזרחי המדינה ששולחים לכנסת אנשים שפויים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה בערך כמו להפגש עם זועבי לדיון על חוק הלאום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture