אינטלי טיימס

בכיר בצה"ל מאשר: "זו הפעם הראשונה שתקפנו חיילים איראנים"

במאמר של הפרשן הבכיר של ה"ניו יורק טיימס" תומס פרידמן, תחת הכותרת "המלחמה הבאה בסוריה - ישראל נגד איראן", מצוטט גורם בכיר בצה"ל שמודה באופן חריג באחריות ישראלית לתקיפה האחרונה בסוריה בבסיס T-4 ובחיסול אנשי ביטחון איראנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"זאת הפעם הראשונה שבה תקפנו מטרות חיות איראניות" – כך אמר גורם בכיר בצה"ל, שהודה בריאיון שפורסם היום (שני) עם העיתונאי תומאס פרידמן מניו יורק טיימס כי ישראל הייתה אחראית לתקיפת הבסיס T4 בסוריה בשבוע שעבר. שבעה אנשי משמרות המהפכה נהרגו באותה תקיפה, ואיראן הבטיחה מאז לנקום את מותם.

הבכיר התייחס למל"ט האיראני שיורט בידי חיל האוויר ואמר לפרידמן: "זו הפעם הראשונה שראינו שאיראן פועלת ישירות נגד ישראל ולא באמצעות בת חסות. זה פתח עידן חדש במערכה". בצה"ל פרסמו לאחרונה כי המל"ט נשא חומר נפץ והתכוון לבצע פיגוע על אדמת ישראל. במאמר ב"ניו יורק טיימס" תחת הכותרת "המלחמה האמיתית הבאה בסוריה – ישראל נגד איראן", מצוין גם כי אחד ההרוגים האיראנים בתקיפה בבסיס T-4 היה הקולונל מהדי דהקאן, שהיה ראש תוכנית מערך המל"טים מטעם כוח קודס של משמרות המהפכה.

זאת הייתה הפעם השנייה בתוך חודשיים שבה הותקף הבסיס, שבו נמצאים גם כוחות רוסיים. בפעם הקודמת, בפברואר, היה זה לאחר ששוגר ממנו מל"ט איראני, שחדר לשטח ישראל והופל על ידי מסוק של חיל האוויר. בתגובה, הופצץ קרון השליטה האיראני ב-T4, אך מערכת ההגנה של צבא סוריה הצליחו להפיל את אחד מטוסי הקרב שהשתתפו בתקיפה. אותה הפלה של מטוס ה-F-16, ששני טייסיו נפצעו, הובילה לפעולה רחבה של ישראל באותו יום, והותקפו שורת מטרות איראניות וסוריות.

בלילה שבין שבת לראשון שעבר, שוב הותקף בסיס ה-T4, והפעם דווח על 14 הרוגים, שבעה מהם אזרחי איראן. גם רוסיה הצטרפה לגינויים, והזהירה כי מדובר ב"התפתחות מסוכנת". נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אף שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על התקיפה, ולפי הקרמלין, הביע את התנגדותו ל"פגיעה בריבונות סוריה". נתניהו הדגיש כי ישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס מעבר לגבול.

הדריכות בצה"ל היא לתגובה איראנית, אך כזו שתהיה מדודה ומידתית. גם אם זו תגיע, אין לדעת אם היא תגרור נפגעים ישראלים, דבר שעלול להוביל להסלמה בזירה שגם כך נפיצה. התחושה במערכת הביטחון היא שנקמה איראנית כבר ב"אוויר", ככל הנראה תרתי משמע.

באופן לא מקרי, ישראל חשפה בשבוע שעבר כי המל"ט האיראני שחדר מסוריה לבקעת הירדן לפני כחודשיים והופל על ידי מסוק קרב, תוכנן לבצע פיגוע בשטח הארץ, לראשונה בהיסטוריה באופן ישיר על ידי איראן נגד ישראל. בכך ניסתה ישראל לאותת לשחקנים המעורבים במגרש, ובראשם רוסיה, שאיראן פועלת כבר ישירות נגד ישראל, בתוקפנות אלימה ומעל לפני השטח, ולכן צה"ל רשאי למנוע התבססות איראנית בסוריה.

ישראל מנסה למנוע את התקיפה האיראנית האפשרית בהעברת מסרים דרך צינורות עוקפים, עם סיבות טובות מדוע ההפסד יהיה דווקא של השחקנים בצד האדום: האיראנים שיותקפו בתגובה אם יבצעו את התקיפה, הסורים – אם יאפשרו את התגובה האיראנית משטחם והרוסים, שיתקשו להגיע ליציבות בסוריה כל עוד האיראנים ינסו להוציא ממנה פיגועי טרור. כך או כך, אלה האפשרויות האיראניות ליום קרב נוסף וחזיתי עם ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תא חזי איך שדברי נבואה מאד קרובים לאמת. בסופו של דבר מלך פרס תופס כזה כח החל מהתבססות בסוריה וע"פ הנבואות אמור להחריב ולהלחם וליצור את המלחמה עליה לא רוצים להאמין גוג ומגוג. אוי, כזה מלחמה שמחריבה את כל העולם שעוד לא הייתה דומה לה מבראשית בריאת העולם. הבה נתפלל שהשם יבטל הגסירה הנוראה מפני גוג ומגוג. ל"ע.

תא חזי איך שדברי נבואה מאד קרובים לאמת. בסופו של דבר מלך פרס תופס כזה כח החל מהתבססות בסוריה וע"פ הנבואות אמור להחריב ולהלחם וליצור את המלחמה עליה לא רוצים להאמין גוג ומגוג. אוי, כזה מלחמה שמחריבה את כל העולם שעוד לא הייתה דומה לה מבראשית בריאת העולם. הבה נתפלל שהשם יבטל הגזירה הנוראה מפני גוג ומגוג. ל"ע.

צריך להגיד תודה כול רגע ורגע אל הטוב ואל הרע הכול לטובה .להתחזק באמונה וביטחון. זה ימתיק את הדינים . ואהבת חינם להאוב אחת את השני לא להקפיד ( אמרו לי עשו לי פגו בי ) להביר להוריד געווה ואגו להיות כמו מושה רבנו .הוא היה בן אדם אנב בגלל זה זך להיות מניג של עם ישראל כול ניסיון שהיה בא ( כמו גל שבא) היה מוריד את הראש. הוא ראה כול בן אדם יותר ממנו היה מקתין את אצמו. לא היה פוגע באנשים.היום אנחנו יותר אגוצנטרים רוצים רק בישבלנו רק לטובתנו לא חושבים אל אזולת מסביב. באו נעשה אחד לשני טוב פעגו בנו נסלך נוריד את הראש נברך אותו בן אדם שפעגה. נעביר אותה לא ניהיה תקועים נווטל גזרות. כולנו ביחד כי עם אחד.הרבה אהבה וויטורים חיוכים הרבה ברכות.באו נתחזק כולנו ביחד..ונירא בסייד הרבה אישועות ונווטל גזרות.נרים ידיים ועניים לשמאים ונתפלל ונתחזק להשם .רק הוא אצילנו הוא מהקה לרגע הזה. אנחנו עם אהוב אלו.הוא בחר בנו ואוהב אותנו. אז כולנו ביחד מהרגע הזה נתחיל חיים חדשים עים הרבה שימחה וסליחה לבורא העולם

השם ילחם לכם ואתם תחרישון תפילות. אנחנו מחכים לרגע המיוחל שבו איראן תקבל מכה חזקה ושהכור הגרעיני יופצץ יעלם …מסבב כל הסיבות עושה הכל מלחמות בסוריה עיראק לוב.. הכל בשביל עם ישראל הנצחי אין שום הסבר הגיוני שבארץ ישראל מתהלכים יהודים בביטחון בקדוש ברוך הוא כשמסביבנו גן חיות חי אם חיות טרף שמחכים למחוק את עם ישראל מכל העולם ובארץ ישראל הכי חזק….מוסלמים צמאי דם כאלו מי יכול לעצור לחסום אותם רק הקדוש ברוך הוא …..בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם….השם יעזור שאף אומה בעולם לא תוכל להזיק לעם היהודי גם בתוך הארץ ערבי ישראל…הם גיס ל חמישי הם משתפים של ערפאת שר.י י.ש.ו תסעו אם נהגים ערבים באוטבוסים תרגישו ןתבינו הכל אתה מרגיש שנאה עיונות חוסר שירות……שבת שלום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture