הקרב הבלתי נגמר בין יו"ר הכנסת לשרת התרבות וראש הממשלה

יו"ר הכנסת התייחס לראשונה לקרב שניהל נגד השרה רגב סביב נאום ראש הממשלה בטקס הדלקת המשואות ואומר כי "אמינותו של נתניהו נפגעה. הרסו את החגיגות" • קרב גרסאות מי דרש שנתניהו ואדלשטיין יכנסו בנפרד לרחבת הטקס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הכנסת, יואל (יולי) אדלשטיין תקף הערב את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התרבות והספורט מירי רגב, זאת על רקע העובדה שנאומו של נתניהו אמש בטקס ארך כ-14 דקות, פי שתיים באורכו מזה של יו"ר הכנסת, בניגוד לסיכום בין הצדדים טרם האירוע.

בראיון בלעדי הערב ל'חדשות 10' אמר אדלשטיין כי "אחרי כמה דקות של נאום הבנתי שיש פה תאונה. אני מזכיר שזה לא סיכום בחדרי חדרים, ששם זה מילה שלי מול שלו. הייתה הודעה רשמית של לשכת רה"מ בנושא".

אדלשטיין גילה זמן קצר לפני האירוע שמירי רגב החליטה להפר את הסיכום המוקדם ולאפשר לנתניהו לסקור עם אדלשטיין את משמר הכבוד של הכנסת.

כשנשאל מה יקרה כשמטעם ראש הממשלה יבקשו שוב בקשה דומה ממנו, אמר: "כנראה שהסיפור ישפיע, האמינות נפגעה. סברתי ואני עודני סבור שאמינות היא תכונה חשובה לכל מנהיג. אני נוהג לכבד את ההסכמים שאני עושה עם הקולגות שלי".

גם על שרת התרבות הייתה לאדלשטיין ביקורת רבה: "שמעתי את שרת התרבות מבשרת לי שבטקס ינאמו ראש הממשלה, נשיא המדינה, יו"ר הכנסת והאישיות הבכירה ביותר מחוץ לארץ, כולל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומרגרט תאצ'ר. גם אני חשבתי שקצת קשה להזמין אותה (משום שהיא מתה)".

בהתייחס לדבריה של רגב, לפיהם הוא התבטא נגדה בחריפות, בשיחה פרטית עמה: "אני זוכר מה עניתי, זה היה מאוד קצר, כך שלא קשה לזכור. אמרתי לה שנמאסתי לי מהשטויות שלה ושאם היא תמשיך בדרך הזו זו תהיה טעות פוליטית מאוד חמורה".

כנשאל האם איים עליה, אמר: "זה מה שאמרתי. לא היו דברים נוספים. קשה לי להאמין שהשרה רגב שהתבטאה בחריפות נגד הקלטות סתר.. הגיעו אליי כמה עיתונאים שאמרו שהיא מבטיחה להם קלטת עם האיומים שלי עליה. אני לא מכיר את הפרטים. זה די חמור שעיתונאים פונים אליי ואומרים אולי יש הקלטה. אם נבחר ציבור מקליט את עמיתו, אנה אנו באים? אני אפילו לא מבין איך אפשר להתנהל כאן בבניין הזה, בממשלה, בצורה כזאת".

"אני מאמין שהיא תכחיש שהיא הקליטה אותך", השיב לו כתב חדשות 10 ספי עובדיה. "נו, אז כנראה שכמה מן הקולגות המציאו סיפור", ענה אדלשטיין, שהוסיף "העיקר בשבילי, כמו שראית פה.. אני לא יכול לומר 'לא לקלקל את החגיגה', כי כבר קלקלו את החגיגה. עדיין, עכשיו כשאנשים קצת נרגעו, אני מציע לא להעכיר את האווירה. צריך תמיד לזכור שכששניים רבים הם צריכים לחפש, כל אחד, במה הוא אשם. כמה שאני מחפש, אני לא רואה במה אני אשם".

"נניח שמירי רגב קיבלה הוראה מרה"מ לדאוג לזה" המשיך הח"כ מהליכוד. "אז איך דואגים? מודיעים דרך התקשורת או מתקשרים ליו"ר הכנסת ואומרים לו שראש הממשלה רוצה לנאום?".

בהמשך לכך, הוא טען כי אינו חושש מתחרות עם רגב: "בפעם אחרונה שהיה פריימריז הגעתי למקום השני, ואני לא זוכר שהיא הגיעה למקום כה גבוה. אני לא מאמין שייצא אפילו מישהו בין חברי הליכוד שיחשוב שמי שכמוני עבר לגדיד לפני הפינוי, העקירה ב-2005, וגר שם כמה חודשים עם המשפחות שהתפרקו לי כאן על הכתף בבכי, הוא פחות ימני ממישהו שבאותו זמן דברר את הפינוי שלי ושל המשפחות האלה מגוש קטיף".

מלבד זאת, הוא חשף כי הוא התלבט האם להתייחס לכל המתיחות סביב הטקס בנאומו. "הורדנו את ההתייחסות הזו היום", השיב אחד מיועציו. אדלשטיין הסביר: "אנשים מתרגשים מכל הלב, מה אני אתחיל להתייחס לנושאים האלה?".

את דבריו, סיכם באומרו כי "באופן אישי, קצת יושבת עליי מועקה כי זה לא הסגנון שלי. אם יותר מ-20 שנה אני פה ולא היה לי רקורד של מריבות מתוקשרות, מול מישהו או מישהי שבכל שבוע יש לו מריבות עם מישהו במליאה. המריבות האלה פוגעות בליכוד, וכבר היו מקרים שהליכוד ירד מהשלטון בגלל דברים כאלה".

השרה מירי רגב הגיב לראיון של אדלשטיין ואמרה כי "אני שמחה שבסופו של דבר הממלכתיות ניצחה והיה לנו טקס ממלכתי מכובד ומרגש. אזרחים מכל גווני החברה הישראלית הרגישו בטקס הרבה גאווה ושמחה. לא מפתיע שיולי אדלשטיין בחר דווקא בספי עובדיה, עיתונאי מולו אני מנהלת משפט דיבה, הכתבה הייתה רצופת שקרים, חצאי אמיתות, שלא נאמר מבויימת . כך ממשיך אדלשטיין לפגוע בליכוד, בראש הממשלה ובי, ולהתנהג בדרך הכי רחוקה מממלכתיות"

מוקדם יותר היום נחשף ב'חדשות 2' כי יו"ר הכנסת דרש ברגע האחרון להיכנס לבדו לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, לאחר שהבין שהוא וראש הממשלה בנימין נתניהו צפויים להיכנס אליו יחד. בדיווח, הוצגו מחיקות שביצעה לשכתו של אדלשטיין בדברי הצגת השניים בתחילת האירוע. עוד דווח כי יו"ר הכנסת אף ביקש שיוצב דוכן נואמים נפרד שלא באזור הדלקת המשואות עבור ראש הממשלה.

מנגד, ב'חדשות 10' דווח כי ראש הממשלה הוא זה שביקש להיכנס לטקס המשואות בנפרד מיו"ר הכנסת, אך לדיווח זה לא צורפו מסמכים מצולמים.

מרכז ההסברה והפקת אירוע המשואות הגיבו לדיווח ב'חדשות 10' ומסרו כי "בניגוד לפרסום השקרי, ראש הממשלה הוא זה ביקש להיכנס לטקס ביחד עם יו"ר הכנסת. יו"ר הכנסת הוא זה שאילץ את מארגני הטקס להיכנס בשתי כניסות נפרדות ויתרה מכך ביקש, בניגוד לסדרי קדימה, להיכנס אחרי ראש הממשלה. יתרה מזאת, יו"ר הכנסת הנחה את משמר הכנסת ברגע האחרון שלא לקבל את ראש הממשלה, דבר שאילץ את ההפקה להעמיד את משמר הכבוד של חיילי צה"ל בתוך שעה, על מנת לקבל את ראש הממשלה", נאמר בתגובת מרכז ההסברה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נמאאאאאאאאאאאאאס מיולי אדלשטיין. גאוותן נפוח. שיחזור לרוסיה.

כמה אנחנו צריכים להודות שיש לנו את ריבונו של עולם שהוא מנהיג אותנו בלי פוליטיקות. ולא איזה שני ליכודניקים מסכנים שרבים על כל דבר קטן גם כשהסיפור כבר מאחורינו. "לב מלכים ושרים ביד ה'".

טיפשים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

רבים כמו שתי ילדים בגן,
בושה שזה פרצוף המנהיגים שלנו,
איכסססססססססססססססססססססס

אני לא מבין האם אנשים לא זוכרים את ההקלטה של יולי, איך שהוא משמיץ את נתניהו ,בקיצור הטקס הוא לא העניין זה רק התירוץ

יולי הזה ממש תינוק מוצץ בקבוק ודיסה זה מה שהוא צורך והקטע שהוא דורש זאת מכולם
כנראה לא היה לו מספיק בילדות
כי הדייסה קפאה בסיביר…..

ברוכים הבאים לגן חובה רק הבעיה שאין גננת

דרושה בדחיפות גננת למשכן הכנסת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture