המהנדס שחוסל

חיסול של המוסד? מהנדס של החמאס נורה למוות במלזיה

פאדי אלבטש, מהנדס המשתייך לארגון הטרור חמאס, נורה הבוקר למוות במלזיה על ידי מתנקשים על אופנוע. חמאס פרסם הודעת אבל בה נכתב כי אלבטש הוא "בן מבניה הישרים של התנועה". בכיר בג’יהאד האסלאמי: "אנו מאשימים את המוסד בחיסול"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פאדי אלבטש, מהנדס המשתייך לארגון הטרור חמאס, נורה הבוקר למוות במלזיה על ידי מתנקשים על אופנוע. אלבטש, מרצה להנדסת חשמל באוניברסיטה פרטית בבירת מלזיה קואלה לומפור, בן 35, נורה ע"י שני חשודים כשהיה בדרכו לתפילת הבוקר במסגד הסמוך לביתו. 10 כדורים נורו לעבר תושב ג'באליה שברצועת עזה, שמוגדר כ"מדען ומהנדס", ע"פ הפלסטינים.

חמאס פרסם הודעת אבל בה נכתב כי אלבטש הוא "בן מבניה הישרים של התנועה". כמו כן, נטען בהודעה כי הוא התאפיין בהצטיינות וביצירתיות המדעית שלו. "השהיד היה דוגמה לתפילה לאללה ולעבודה למען הסוגיה הפלסטינית", נכתב, "הוא נרצח בידי בוגדים כשהוא בדרכו לתפילת השחר במסגד". בכיר הג’יהאד האסלאמי, חאלד אלבטש אמר: "אנו מאשימים את המוסד בחיסולו של החוקר".

מפקד משטרת קואלה לומפור אמר כי אלבטש היה בדרכו למסגד קרוב כשנורה, בסביבות השעה 06:00 (שעון מקומי), וכי ההתנקשות נקלטה במצלמות האבטחה. הוא הוסיף כי שני המתנקשים המתינו כ-20 דקות על אופנוע מסוג BMW, כשקסדות לראשיהם, עד שיעד החיסול יצא ואז ירו בו 10 כדורים בראש ובחזה, מטווס אפס.

מפקד המשטרה אמר כי האיש היה נשוי ועבד כמרצה באוניברסיטה פרטית, ונפצע מארבע מתוך 10 הכדורים שנורו לעברו. "הוא צעד ליד הדירה כששני המתנקשים ירו 10 יריות לעברו", מסר. הוא הוסיף כי שני קליעים אותרו בזירה וכי פעולות החקירה בעיצומן. השגריר הפלסטיני במלזיה אמר כי אלבטש היה אמור לטוס היום לכנס בטורקיה.

ברשת טלוויזיה מקומית שודר סרטון שבו אזרח מלזי, שהיה לטענתו עד ראייה לחיסול, מספר על האירוע: "שייח' פלסטיני חוסל בבירה קואלה לומפור בתפילת הבוקר. התקשרנו למשטרה יותר משלוש או ארבע פעמים. המשטרה הגיעה לאחר 50 דקות, האמבולנס הגיע לאחר יותר משעה. השייח' הוא מעזה ונורה בירי לראשו. מדינה מתקדמת כזו וככה מאחרים לעזור לו? היה צריך לעזור לו מהרגע הראשון, זה מצער".

"שם הגופה שלו של השייח' אלבטש", אמר העד לכאורה כשהוא מסובב את המצלמה לעבר זירת החיסול. "אף אחד לא יודע מי עשה את זה. מדינה שטוענת לקדמה ולא מסוגלת לשמור על מי שהגיע אליה".

סגן ראש ממשלת מלזיה ושר הפנים אחמד זהיד חאמידי התייחס במסיבת עיתונאים לחיסול המהנדס הפלסטיני פאדי אלבטש: "אנו לא שוללים את האפשרות שסוכנים זרים הם שהתנקשו בחייו של המהנדס הפלסטיני שהיה מומחה להנדסת חשמל ובניית טילים. זה אחד מכיווני החקירה", אמר חאמידי והוסיף: "לחיסולו יכול להיות קשר לסוכנויות מודיעין זרות ויתכן שהוא היה נטל עבור מדינות שאינן ידידותיות לפלסטין. הוריתי לגורמי אכיפת החוק לקיים חקירה יסודית ולבקש סיוע מהאינטרפול וגורמי אכיפת חוק בין-לאומיים אחרים".

בכיר חמאס אוסמה חמדאן בכיר אמר בריאיון טלפוני ל"אל-ג'זירה": "אנחנו עוקבים מול הרשויות במלזיה אחר החקירה ותוצאותיה. ברור שלאיש אין אינטרס לרצוח אותו מלבד מי שהוא אויב של העם הפלסטיני. פאדי היה אישיות אהובה בקרב הקהילייה הפלסטינית והערבית במלזיה, הוא היה מרצה באוניברסיטה ויש לו מחקרים רבים בתחום האנרגיה. אנחנו בחמאס יודעים כי הישות הציונית כבר פגעה בעבר במדענים פלסטינים וערביים בעבר שעסקו בנושאים שונים. אין מרוויח מהרצח הזה מלבד הכיבוש הציוני".

מוחמד אלבטש, אביו של פאדי, סיפר ל"אל-ג'זירה": "פאדי היה אהוב בקרב הקהילה ואף בכירי המדינה נתנו לו כבוד. הוא גם אהוב במסגדים. הוא הוציא מחקרים וקיבל פרסים. ביום ראשון היה אמור לעמוד בראש כנס בטורקיה. כשהייתי במסגד הבוקר התקשרו אליי ממספר מחו"ל אבל לא עניתי. התקשרו פעם שנייה ואז עניתי ושאלו מי אני אמרתי את שמי ואמרו לי שירו בבני ושהגופה הירויה נמצאת אצלם". בריאיון אחר הוסיף: "אנחנו מטילים את האחריות על מותו של בני על המוסד הישראלי. אנחנו קוראים לשלטונות מלזיה לפתוח בחקירה של מה שקרה. האויב הציוני יודע שהוא לא אדם צבאי אלא אדם מצטיין מבחינה מדעית בתחום הנדסת החשמל והם ראו בו סכנה". פטמה, אמו של פאדי, הצטרפה לדבריו והאשימה אף היא את ישראל בחיסול.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture