צילום: פלאש 90

בנט נגד בג"ץ "דורס את רצון העם וקושר את ידי הממשלה"

יו"ר הבית היהודי הודיע שיעלה את הצעת חוק 'פסקת ההתגברות' להצבעה בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הבא. לדברי בנט פסקת ההתגברות תעבור גם ללא תמיכת כחלון: "אין לו זכות וטו, אם עוד 10 שנים יהיו פה 200 אלף מסתננים, למי יבואו בטענה?"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר הערב כי פסקת ההתגברות נחוצה מפני שבג"ץ "קושר את ידי הממשלה" וכי הוא "דורס את רצון העם" בכך שהוא פוסל חוקים שחוקקה הכנסת.

בראיון לכאן ב' אמר בנט כי "אנחנו באים ואומרים: 'דרך האמצע'. בעבר, בג"ץ לא יכל לפסול חוקים, היום הוא יכול. בג"ץ בעצם דורס את רצון העם, כי הוא בחר בכנסת. ברוב של 61 חברי כנסת, היא תוכל לשריין את החוק בנושא המסתננים". בנט אמר כי סירובו של יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, לתמוך בחוק לא ימנע את אישורו. "בהסכם הקואליציוני אין לו (לכחלון) זכות וטו, יש לו זכות לא להצביע בעד. זה יעבור בלעדיו", אמר בנט. "נתניהו ראש ממשלה און אנד אוף מאז שנת 96'. היו 22 שנה להעביר את זה, היו ועדות – הגיע הזמן להכריע. פסקת ההתגברות היא 'דרך האמצע'".

השר אמר כי בג"ץ החל בפסילת חוקים רק בשנות התשעים, וכי במקרה של "נוהל שכן" שביצע צה"ל בשטחים – הדבר סיכן חיי חיילים. "אתה לא ליכול לעשות פסקת התגברות פרסונלית. במקרי קצה של עריצות שלטונית אני בעד שבג"ץ יוכל לפסול. אתם יודעים שהיה דיון בבג"ץ על טקס הדלקת המשואות? עצם זה שזה הגיע, זה אומר שמשהו יצא מאיזון", אמר בנט. "זה התחיל רק בשנים האחרונות. בג"ץ התחיל לעשות את זה ב-95', הם פסלו גם את נוהל שכן שהציל חיי חיילים ופלסטינים".

יו"ר מפלגת הבית היהודי הוסיף: "הם מתערבים בכל פינה של המשילות, גם בחוק מס על דירה שלישית. הם לא אוטוריטת על, למה מתאים להם ומה לא. הם יצאו מאיזון, ואנחנו נחזיר את זה ל'דרך האמצע'. אם עוד 10 שנים יהיו פה 200 אלף מסתננים, למי יבואו בטענה לממשלה או לבג"ץ? לממשלה ובצדק, זו אחריותה. אני בעד יכולת שלהם לפסול חוקים אבל אם יש 61 חברי כנסת שמבטאים את רצון העם אז שנוכל לשריין את החוק. עד 95' לא פסלו חוקים, אז מה? היינו מדינה טוטליטרית?".

בוידאו: שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מסביר את מטרתו של 'פסקת ההתגברות'

בנט הודיע היום כי הוא מתכוון להביא את פסקת ההתגברות לאישור ועדת השרים ביום ראשון הקרוב. כזכור, מדובר במהלך שיעניק לכנסת אפשרות לחוקק מחדש, ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, חוקים שבג"ץ פסל עקב פגיעה בחוק יסוד. המשמעות החוקתית והמשפטית רבה, ועתידה לשנות את אופן הפעולה בין הרשויות השונות במדינה.

למעשה, המשמעות של הבאת החוק לוועדת השרים לחקיקה מבלי שישנה הסכמה גורפת בקואליציה היא דחיקת ראש הממשלה אל הקיר. בפגישה האחרונה שקיימו ראשי הקואליציה בשבוע שעבר בנושא אמר ראש הממשלה כי היום ייפגשו ראשי הקואליציה עם שר האוצר כחלון, שהוא החסם האחרון לאישור החוק, ישאלו את דעתו ולאחר מכן יסכמו על קידום פסקת ההתגברות במושב הקיץ של הכנסת.

אלא, שהיום במקום פגישת ראשי הקואליציה התכנס פורום חשוב לא פחות, הקבינט המדיני-בטחוני, כדי לדון בין היתר בהתפתחויות הביטחוניות בצפון מול סוריה ובדרום מול חמאס בעזה. בבית היהודי לא אהבו את אי קידום התכנית, ולכן הגיעה הצעד הזה של בנט.

ההחלטה של יו"ר הבית היהודי לקדם את פסקת ההתגברות ללא הסכמה התקבלה לאחר הדברים שאמר השר משה כחלון כחלון אמש לפיהם "לפעמים מגיעים למצב שאי אפשר לעמוד בהסכמים וצריכים לפזר את הכנסת, אז בוא נקבע מועד ונפזר את הכנסת". כחלון אמר זאת על רקע רצונם של חברות הקואליציה לקדם את פסקת ההתגברות למרות התנגדותו.

כעת הכדור שוב אצל נתניהו. מצד אחד יהיה לו קשה להתנגד או לטרפד את אישור נוסח פסקת ההתגברות של בנט בוועדת השרים, שכן על פניו הוא תמך בחוק קיצוני יותר (ע"ע החוק הבריטי), אך מנגד הוא לא אוהב שבנט מטיל עליו אולטימטום ועוד בניגוד כביכול לסיכומים.

אם נתניהו יבקש לפרק את החבילה הוא תמיד יוכל להאשים את כחלון, שנראה כי לא מפחד מהאשמות כאלה. מנגד\ אם ירצה לתת לממשלה עוד כמה חודשים של חיות, הוא ייכנס שוב את כל הנצים לחדר אחד עד שינסו להגיע להסכמה. בינתיים הזמן יעבור.

יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג תקפה את בנט שרוצה להביא לאישור ביום ראשון הבא את פסקת ההתגברות אמרה כי היא איננה טובה לדמוקרטיה הישראלית "אי אפשר לעבור לסדר היום כשקרב מנדטים בתוך הימין שם במרכזו את בג"ץ כקורבן. פסקת ההתגברות, אם תעבור, מעמידה את הדמוקרטיה הישראלית בסיטואציה חדשה, בה אין מערכת איזונים ובלמים, יש רק דיקטטורה של הממשלה. זו לא אנקדוטה ולא הצהרה מסיתה, אלא שינוי קיצוני בחוקי המשחק, דבר ששום ממשלה לפני זו הנוכחית, העיזה לעשות". היא הוסיפה כי "הקרב הזה קורה בהונגריה, בטורקיה ועכשיו בישראל. אני קוראת לחברי באופוזיציה לכנס דיון חירום בעניין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם בג"ץ פוסל כל חוק שהוא רוצה, למה שהוא לא יפסול את חוק פסקת ההתגברות, באותו טענה שהוא לא חוקתי?

באמת צריך להסביר כאן למישהו למה צריך את החוק הזה?

חיקוי טוב של ביבי

שמתם לב שהוא מקפיד להחביא את הכיפה, זה לא יוצא לו טוב

אער מאכט האס גוט לאט לאט ויזנב בך ביבי

בנט רץ כראש ממשלה אני מצביע לו …טוב נפתלי בנט אחד ממיליון פרשנים וחברי כנסת נתפלל להשם שהחוק יעבור וזה יהיה גם טוב לחרדים. כמו שכתוב מעז יצא מתוק. ממסתננים בתל אביב יצא תלמידים בחורים בני תורה שיוכלו לשבת וללמוד תורה בלי שבג.ץ יכניס את האף המסריח שלו

שמתם לב שההסרטה לא ממוקמת היטב מולו, אלא כאילו מפספסת את הקצה העליון שלו?
אז זהו, שזה בכוונה-בסרטון בנט נמצא ללא כיפה (כנראה שבמשרד הוא "לא נוהג" לחבוש אותה והוא שכח אותה באוטו או משהו כזה…)
אז המסריט ניסה לכוון את ההסרטה כך שלא יראו את הקרחת וממילא לא ישימו לב לכיפה,
אבל מה לעשות, בנט שכח והתכופף…

שחקן קולנוע שהתעורר עם הקפה שחור של הבוקר.. מה קרה "נזכרת" עכשיו? הלא אתה חלק מהם. בשר מבשרם ועצם מעצמם. בדיוק כמו חברתיך לסיעה, סרת המשפטים..

חידה גדולה בעיני איך "כיפת הירדן" העבמי"ת לא נופלת אף פעם מהראש של החוצן הזה.

די מסכים עם גידי, הוא די הבין שכדי להגיע לרמה של ראש הממשלה הוא חייב לתת נאומים, אך לדעתי יש לו יתרון קל על נתניהו, שהוא מבין שכדאי לו לרדת לרמה של האזרח הקטן וזה לדעתי די משרת אותו, אך מצד הטכני אני לא מבין למה הוא יכול לעשות את הסרטונים שלו קצת יותר איכותיים, למשל עכשיו זה קטוע מלמעלה.

די חולק על גידי, יש לו סימפטומים של 'אהוד ברח' וחבל

שימו לב שהסירטון עשוי
באופן שלא יראו חס ושלום את הכיפה שלו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture