Miriam Alster/Flash90

הרב הראשי ליהודי גרמניה: הכיפה היא סמל יהודי, אין להסיר אותה

במענה לפניית יהודים מגרמניה, קורא הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו להמשיך לשאת את הסמל היהודי בגאון ולא להסיר את הכיפה. דובר הפורום היהודי לדמוקרטיה ואנטישמיות: "נהגתי לומר לחברי לא לחבוש כיפה בפומבי. שיניתי את דעתי"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות קריאות שפורסמו בקרב יהודי גרמניה, שנתבקשו "שלא לחשוף את הכיפה שלראשם", קורא הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו להמשיך לשאת את הסמל היהודי בגאון ולא להסיר את הכיפה.

במענה לפניית יהודים מגרמניה שפנו בשאלה זו, מדגיש הרב הראשי כי הוא קורא ליהודים מכל רחבי תבל לעלות לארץ ישראל, אך כל עוד הם נמצאים בגרמניה ובמדינות העולם, וכן תיירים שנוסעים לשם, עליהם להמשיך בגאון עם הסמל היהודי של הכיפה ולא להסיר אותה.

הרב הראשי הוסיף כי הדרישה לא צריכה להיות מופנית כלפי היהודים להסיר את הכיפה מעל ראשם, אלא הפניה צריכה להיות מופנית לרשויות החוק בגרמניה לוודא את בטחונם של היהודים ברחבי המדינה. הרב לאו הוסיף כי יפנה בעצמו במכתב מיוחד לשלטונות הגרמניים בנושא.

דובר הפורום היהודי לדמוקרטיה ואנטישמיות, לוי סולומון, סיפר כי "נהגתי לומר לחברי היהודים ולמכרים לא לחבוש כיפה על מנת להסתיר את זהותם היהודית. שיניתי את דעתי. אנחנו חייבים להיות בולטים בציבור. יהודים ולא יהודים צריכים לחבוש כיפה. אסור לנו להשאיר את המרחב הציבורי לאסלאמיסטים ולאנטישמים".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, התייחסה השבוע בראיון לחדשות עשר, לאנטישמיות בארצה, ואמרה: "אנחנו עושים הכל למען ביטחון היהודים והישראלים שחיים בגרמניה, אבל העובדה שעדיין לא הצלחנו למגר את האנטישמיות לחלוטין מעיקה עלינו. יש לנו תופעות חדשות, כמו הפליטים או אנשים ממוצא ערבי, שמביאים עמם צורה שונה של אנטישמיות לגרמניה. מעיקה עלינו העובדה שגם עשרות שנים אחרי הקמת גרמניה הפדרלית, עדיין אין גן ילדים, בית ספר או בית כנסת יהודיים ללא שמירה משטרתית. אנחנו שמחים שאחרי השואה שוב יש יהודים וישראלים שחיים בגרמניה. זה מעשיר את החיים שלנו".

מוקדם יותר היום דיווחנו כי בעקבות המתקפה החמורה של מוסלמי נגד צעיר שהלך עם כיפה ברחובות ברלין, הוחלט בקהילה היהודית בעיר לקיים מפגן סולידריות מיוחד, במהלכו המשתתפים – לרבות הלא-יהודים – יחבשו כיפה על ראשם.

כזכור, לפני מספר ימים, צעיר שחבש כיפה בשכונת פרנצלאואר ברג שבברלין, הותקף באכזריות על ידי גבר מוסלמי, פליט סורי בן 19. המתקפה הביאה לגל של גינויים מאישים בכירים בגרמניה.

המפגן שיתקיים על יד בניין הקהילה היהודית, יתקיים ביום רביעי הקרוב, בהשתתפות של אישים בכירים, ובהם ראש העיר מיכאל מולר ונציג הממשלה, לצד רב הקהילה היהודית הגאון רבי יהודה טייכטל ונשיא הקהילה ד"ר גדעון יפה.

מטרת המפגן למחות נגד התקיפה החמורה ולהביע סולידריות עם חובשי הכיפה, מסבירים גורמים בקהילה היהודית. "היוזמה הזו חשובה מאוד", אומר רב הקהילה הרב יהודה טייכטל, "שכן היא מביעה סולידריות עם העם היהודי ומשדרת מסר ברור: כאן לא תתקבל שום שנאה ליהודים".

בתוך כך, יוסף שוטסר, נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, קרא הבוקר בהצהרה חריגה ליהודים לא להסתובב עם כיפה. בריאיון לרדיו ברלין טען הבכיר היהודי כי למרות שהוא תומך בהצגת האמונה בגלוי, בזמן זה הדבר אינו מתאים. "ברור שבאופן עקרוני צריך להראות את האמונה בגלוי ובהתלהבות, אך עם זאת כרגע הייתי מייעץ לאנשים פרטיים שלא להופיע בגלוי עם כיפה בסביבה עירונית", אמר הבכיר.

שוסטר הוסיף וציין כי "אם לא ניתן יהיה להתנגד לאנטישמיות גלויה, הדמוקרטיה תהיה בסכנה". לדבריו, "זה לא רק אנטישמיות, זה מגיע גם עם גזענות ושנאת זרים. חייבים לעצור את התופעות האלו מיד". דבריו החריגים של הבכיר היהודי מגיעים על רקע מספר אירועים אנטישמיים שהתרחשו בשבוע שעבר, ויום לפני עצרת הסולידריות "ברלין חובשת כיפה".

//www.jdn.co.il/news/world_news/985683

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וואלה גדול

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture