רוסיה הודיעה רשמית: נעביר בקרוב מערכות נ"מ חדשות לסוריה

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי יעביר את המערכות המתקדמות - עדיין לא ברור מאיזה סוג - בעקבות המתקפה של ארה"ב, בריטניה וצרפת, נגד צבא אסד. אתמול הבהיר שר הביטחון: "אם המערכות הללו יתקפו אותנו - נתקוף אותן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משרד ההגנה הרוסי הודיע היום באופן רשמי כי יספק בקרוב מערכות נ"מ מתקדמות לסוריה, סאת בעקבות המתקפה של צבא ארה"ב, צרפת ובריטניה נגד מטרות במדינה לפני קרוב לחודש.

בנוסף נמסר כי רוסיה תבחן לעומק את טילי ה'טומהוק' בהם נעשה שימוש נגד צבא אסד, כדי ללמוד את יכולותיהם ואת הדרך להתמודד איתם.

בהודעת משרד ההגנה הרוסי לא פורט איזה סוג של מערכת מתקדמת תועבר לסורים, אך ההערכות הן שמדובר במערכת ה-S300, שעשויה להקשות על פעילות ישראל באזור.

"לא מדמיין תסריט כזה": שגריר רוסיה מגיב להצהרה של ליברמן


כזכור, שגריר רוסיה בישראל, אלכסנדר שיין, העניק הבוקר ראיון לאתר YNET והתייחס בהרחבה לנושא, כמו גם ליתר הסוגיות הקשורות למשולש הסבוך של ישראל-רוסיה-סוריה/איראן.

"רוסיה כל הזמן מתחשבת בחששות ובאינטרסים של ישראל ביחס לשמירת הביטחון הלאומי. אנחנו כמובן מודאגים מהמצב שבו נמצאים. היחסים ההדדיים בין ישראל לאיראן לנוכח האיומים ההדדיים והדחייה ההדדית של שתי המדינות. אנחנו חייבים להיות מודאגים מכך כשלאיראן יש כעת נוכחות בסוריה. הדבר עלול להוביל להחמרה ולהתחממות האזור כולו במזרח התיכון ואנחנו כמובן לא יכולים שלא להיות מודאגים מכך. בהקשר זה אנחנו קוראים לשני הצדדים לשמור על איפוק ללא דיחוי", כך שיין.

על העברתה האפשרית של מערכת ה-S300 לסוריה אמר שיין: "השאלה שאתם שואלים על אספקת מערכת ה-S-300 לסוריה עלתה במרוצת השנים וגם בזמן האחרון בהקשר של הפעולה התוקפנית מצד ארצות הברית, צרפת ובריטניה נגד סוריה. בפעולה הזאת נורו 105 רקטות שיוט, 71 מהן יורטו על ידי הגנה אווירית מיושנת של כוחות סוריים. בהקשר זה ועל מנת לא לאפשר הפעלת תוקפנות חוזרת ולאור דיונים על הדרך שבה סוריה יכולה להיות מוגנת מפעולות כאלו מצד מדינות המערב, עלתה השאלה על מכירת S-300".

בכל מקרה, מבהיר שיין: "שום החלטה לא נפלה עדיין. זה אפילו לא ברמת שיחות משא ומתן בינינו לבין סוריה. ככל שידוע לי, השאלה לא הועלתה. חלק מכלי התקשורת מפיצים בצורה מלאכותית שאלה זאת וכמובן שכרגע זה מקדים את זמנו. אני מדגיש שהשאלה עלתה בהקשר של תוקפנות המערב נגד סוריה ואין כל קשר לישראל".

על הפעילות האווירית הישראלית בשמי סוריה: "אנחנו כמובן מעוניינים שפעולות כאלה לא יקרו מכיוון שהן מחמירות את המצב בסוריה ואת המצב האזורי וכן מגבירות את המתחים באזור. כל זה לא תואם את המאמצים שלנו כאשר בראש מעיינינו השגת איזון פוליטי של הסכסוך בסוריה. אנחנו כמובן מבינים את הסיבות שישראל מחליטה לבצע פעולות מהסוג הזה וכמובן שעדיף שגם סיבות אלו לא יהיו".

על הודעתו דברי ליברמן לפיהם "נתקוף את המערכות הרוסיות אם הן יתקפו אותו" אמר השגריר: "אני לא מתאר תסריט כזה. יש תיאום בינינו ועדכון הדדי לגבי בסוריה. משרדי הביטחון של שתי המדינות משתפים פעולה. לא ברור לי מה הביא את מר ליברמן להתבטא כך. עד היום לא היו שום תקריות בינינו ואפילו לא רמיזות על תקריות ואני מקווה שגם לא יהיו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

משה דיין אמר בזמנו, שהטייסים הישראלים יכולים להתמודד עם הטייסים הרוסים. ומאחר ו"ישראל עזים שבאומות, שלולא תורה יכולים… וכו, ממילא שגם עפ"י טבע יכולים להתמודד עם ה f 35, (ה"אדיר") החמקן עם הטילים הרוסים. רק שלפוטין יש יחסים טובים והערכה כלפי היהודים בארצו ויחסים מצוינים עם רבה של רוסיה. על כן או שיאמר, יחסים לחוד ואינטרסים לחוד. או שיתחשב בהם ולא ירצה לסבך את הענינים יותר מדי מחשש התלקחות עולמית ועימות ישיר עם ה"ישראלים" פה שמעדיפים לכנות "אדיר"את המטוסים שקבלו מ u.s.a מאשר לאמר אדיר במרום… נעבעך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture