מליאת מועצת הביטחון של האו"ם

שגרירת ארצות הברית באו"ם: "חמאס משתמש בילדים כבשר תותחים"

כמידי שלושה חודשים דנה מועצת הביטחון בנעשה במזרח התיכון. השגריר דנון הציג בדיון מפה של ההתבססות האיראנית בסוריה: "איראן הכשירה 80 אלף לוחמים שיעים בבסיס ליד דמשק". שליח האו"ם למזרח התיכון קרא לישראל להפחית את השימוש באש חיה"

מועצת הביטחון של האו"ם התכנס היום לדיון בנעשה במזרח התיכון , שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, שבשבוע שעבר תקף בחריפות את ישראל בעקבות מותם של נערים פלסטינים במהלך ההפגנות, תתדרך את חברות המועצה לקראת הדיון.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר בדיון כי איראן גייסה לפחות 80 אלף לוחמים שיעים שמאומנים בבסיס הנמצא במרחק של כשמונה קילומטר בלבד מדמשק. במהלך דיון במועצת הביטחון על המצב במזרח התיכון, אמר דנון, שהחזיק מפה שבה הראה את מיקומו של הבסיס: "מה שאתם רואים כאן זה בסיס הגיוס המרכזי של איראן בסוריה".

עריכה: אתר רשמי , שגרירות ישראל באו"ם

לדבריו, "יש יותר מ-80 אלף לוחמים שיעים בסוריה תחת פיקוד איראן. בבסיס הזה, שנמצא שמונה קילומטר מדמשק, הם מתאמנים לביצוע פעולות טרור בסוריה וברחבי האזור". הוא הוסיף: "זהו תהליך סדור ומאורגן. אנחנו מציגים את המידע הזה כדי שהעולם יבין את עומק המעורבות האיראנית בסוריה".

דנון התייחס גם להפגנות האלימות בגבול עזה ואמר: "מנהיגי חמאס משתמשים בנשים וילדים כמגנים אנושיים בעוד שהם מתחבאים מאחוריהם, בתקווה שהם יפגעו ואף ימותו. זוהי תמצית הרוע. עבור ההנהגה הפלסטינית כל מוות הוא הזדמנות לתמרן את דעת הקהל. לישראל יש אחריות להגן על ריבונותה ואנחנו פועלים ככל הניתן כדי לצמצם את מספר הנפגעים. אני רוצה להבהיר: לא נתנצל על הגנה על מדינתנו. חמאס נושא באחריות המלאה לכל פצוע או הרוג פלסטיני בהפגנות".

דנון התייחס גם להסכם הגרעין עם איראן, שלגביו יצטרך להכריע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ב-12 במאי. "בעוד כשבועיים וחצי תודיע ארצות הברית על החלטתה הגורלית בנוגע להסכם הגרעין", אמר. "כל החותמות על ההסכם מוכרחות לקבל החלטה אם הן תומכות במאמצים האמריקניים או שהן בוחרת לתת יד לניסיונותיו של המשטר האיראני התומך בטרור להשתלט על המזרח התיכון".

דנון סיכם את דבריו: "לישראל יש מדיניות ברורה מאז ימי ממשלת בגין לא נאפשר לאף משטר המבקש להשמיד אותנו להתחמש בנשק גרעיני. נקודה".

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, תקפה גם היא את איראן במהלך הדיון, כמו גם את חמאס, שאותו האשימה בשימוש בילדים ברצועת עזה כ"בשר תותחים" ברקע העימותים הקטלניים בין מפגינים פלסטינים לישראל בשבועות האחרונים.

"כל מי שבאמת איכפת לו מהילדים בעזה צריך לדרוש מחמאס להפסיק מיד להשתמש בילדים כבשר תותחים בעימותים של עם ישראל", אמרה ניקי היילי בישיבה של מועצת הביטחון של האו"ם בעניין עזה. בדבריה במועצה גינתה היילי את השימוש שעושים באזרחים כמגן אנושי במלחמות ברחבי המזרח התיכון: "קשה להעלות על הדעת מעשה פחדני יותר – אפילו כשמדובר בטרוריסטים – מאשר הסתתרות מאחורי אזרחים חפים מפשע"

לדבריה, "השימוש בנשים וילדים כמגנים אנושיים היא פרקטיקה מזעזעת המתרחשת ברחבי האזור, קשה לחשוב על אקט פחדני יותר, אפילו עבור טרוריסטים". היא ציינה את חמאס, חיזבאללה, ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והחות'ים בתימן כמי שנוהג כך. "איראן היא המדינה של הקבוצות הללו שמתחבאות מאחורי אזרחים. כמובן שזה חלק מהמאמץ של איראן לערער את היציבות באזור".

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, קרא לישראל להפחית את השימוש באש חיה נגד הפלסטינים בגבול. "שימוש באמצעים קטלניים צריך להיעשות רק כמפלט אחרון", אמר מלדנוב בישיבה.

הוא הוסיף כי מנגד חמאס ומנהיגי המפגינים חייבים להתרחק מהגדר וכי יש להקפיד שבעתיים להגן על ילדים. לדבריו לפחות ארבעה ילדים נהרגו מאש חיה של צה"ל בשבועות האחרונים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו