בעלזא נרגשת לקראת הביקור ההיסטורי בקנדה • הלו"ז המלא

20 שנה אחרי: ביום שלישי הקרוב ימריא כ"ק האדמו"ר מבעלזא לביקורו המיוחד במונטריאול שבקנדה, שצפוי להסתיים בהשתטחות על ציוני אדמו"רי בית בעלזא באוקראינה • יומיים לפני יציאתו למסע מגיש JDN את הלו"ז המלא של ימי המסע המרגשים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

התרגשות עזה וצפייה: כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א ימריא ביום שלישי בבוקר במטוס מיוחד מנתב"ג לביקור היסטורי במונטריאול שבקנדה, לרגל התפתחות והרחבת גבולות הקדושה במוסדות של חסידות בעלזא במונטריאול, לאחר למעלה מעשרים שנה שלא ביקר במקום.

ביום שלישי בשעות אחר הצהריים ינחת האדמו"ר בנמל התעופה הבינלאומי של מונטריאול, שם תמתין לבואו משלחת של רבנים ונכבדי הקהילות במונטריאול.

לאחר תפילת מנחה ברוב עם תיערך מעמד קבלת פנים המונית בביהמ"ד המרכזי 'זכרון יעקב יצחק' דחסידי בעלזא במונטריאול, ובסיום קבלת שלום של אלפי תושבי העיר, ובמרכזם מאות חסידי בעלזא ובראשם אדמור"י ורבני העיר, יתפללו תפילת מעריב וספירת העומר.

ביום רביעי בערב, ליל ל"ג בעומר, תיערך ההדלקה המרכזית לכבוד התנא האלוקי רשב"י ברחובה של העיר לאלפי אורחיה ותושביה.

למחרת ביום ה', יום ל"ג בעומר, יתפללו תפילת שחרית ברוב עם והדרת מלך בביהמ"ד המרכזי של החסידות, ובסיומה תיערך תהלוכת הכנסת ספר תורה שנכתבה ע"י מתפללי בית המדרש, ותצא מבית הנדיב, העסקן הוותיק הרה"ח ר' יצחק רוט, לעבר האוהל הגדול שהוקם במיוחד לרגל הביקור. במהלך המעמד ייצאו אלפים לריקודי שמחה לכבודה של תורה. בנטות צללי ערב יערוך האדמו"ר את שלחנו הטהור לכבוד ההילולא באוהל הגדול.

תיעוד: כך נערכים בבעלזא לקראת הביקור ההיסטורי בקנדה

האדמו"ר יישאר בעיר עד יום רביעי פרשת בחוקותי, ובמהלך ימים אלו יקבל את קהל חסידיו ורבני העיר. כמו כן יבקר האדמו"ר בבנייני המוסדות הקדושים, שנבנו בעמל וביזע רב בשנים האחרונות על ידי העסקנים והנדיבים הנכבדים, כשבין היתר יבקר בבניין תלמוד התורה, הישיבה לצעירים, ובית החינוך לבנות. כן יבקר האדמו"ר בשטיבלך החדשים של החסידות שנפתחו בשנים האחרונות ברחבי העיר.

במהלך ביקורו ייתאכסן האדמו"ר בביתו של הרה"ח רבי רפאל הרצוג שליט"א, מנכבדי הקהילה.

במרכז הביקור תעמוד השבת המרוממת והיסטורית, שתיערך באוהל ענק שנבנה בפאתי העיר על מנת לקלוט את המוני האורחים שיגיעו לשבות בצל הקודש מכל קצוות תבל בכלל ומארה"ב בפרט.

ביום רביעי פרשת בחוקותי ימריא האדמו"ר בטיסה מיוחדת לאוקראינה, ולמחרת לאחר תפילת שחרית המונית על שטח בית הכנסת שנחרב בעיר בעלזא, תיערך תפילת רבים על ציוני אדמור"י בית בעלזא זי"ע, זאת לרגל שמחת נישואי נכד האדמו"ר, החתן הרב אלימלך נתן נטע שליט"א, בן הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח שליט"א, שתתקיים בחודש סיון הקרוב.

המסע המרומם יגיע אל סיומו בשעות הערב, אז ישוב האדמו"ר למעון קדשו בקרית בעלזא בירושלים.

בתוך כך, בשבועות האחרונים נערכו הכנות קדחתניות במונטריאול שבקנדה לקראת הביקור המרומם. ראשי המטות ונציגי המטות שהוקמו שקדו בפעילות אינטנסיבית לקליטת אלפי האורחים מכל רחבי תבל והצלחת המסע הקודש והביקור המרומם. כמו כן נערכו הכנות קדחתניות בעיר בעלזא שבאוקראינה על ידי ראשי צוות 'הכנסת אורחים', ובראשם העסקן הרה"ח רבי ישראל לוי.

בחסידות נרגשים לקראת המסע ההיסטורי, והדבר קיבל ביטוי בשבת הכנה מרוממת שנערכה בצל האדמו"ר לקראת המסע. ל-JDN נודע, כי במהלך ה'מיטאג טיש' לאחר תפילת מוסף של שבת, נקראו בחורי הישיבה הגרים במונטריאול על ידי האדמו"ר, שבמיוחד חילק להם שיריים עקב כך שלא יכלו לחוות את ימי הביקור המרוממים בעירם.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"כבוד בעלזא בתפארתה" זה היא ההגדרה הניתנת לומר בימים אלו, איך כבוד בעלזא משגשגת וכפורחת עלתה ניצה, אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו

בא ניכנס פנימה אל היכלי התורה של בעלזא ונראה את המחזה המרגש של אלפי האברכים ובחורי החמד השוקדים על לימודם בהתמדה גדולה כהכנה דרבה ליום מתן תורה וע"ז נודה להשי"ת, אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו. זהו בעלזא וזהו כבוד בעלזא וכבוד שמים היינו הך

בשנת תרצ."ערב מלחמת העולם השניה מספר היהודים בעולם עמד 16.6 מיליון מתוכם 449אלף בישראל ובשנת תש"ח.. ערב הקמת המדינה פה….11.5מיליון בעולם כולו..ו650אלף יהודים בישראל 6 אחוז מכלל היוהודים…בעולם … וכיום 44אחוז בישראל גרים היום בישראל היום חיים בישראל 6.5 מיליון יהודים 390.אלף בקנדה ..בארה"ב.חיים כיום6מיליון יהודים. בצרפת חיים כיום 456אלף יהודים..בבריטניה חיים כיום 290אלף יהודים. בארגנטינה חיים כיום 181אלף יהודים..ברוסיה חיים כיום 176 אלף יהודים.בגרמניה חיים כיום 117 אלף. יהודים. ובאוסטרליה חיים כיום כ113 אלף יהודים..היהודים מספרם יהדות העולם הוא נכון 2018 .14.5מיליון הנתונים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ..בעלזא בתפארתה. זה קהילת בעלזא שכמעט ונמחקה בשואה…הבית כנסת בבעלז נשרף הכל חרב ורב אהרן מבעלז הגיע לארץ אם הבילגורא רב בלי כלום …והיום ברוך השם כן ירבו ופרצת ימה וקדמה אימותי קראתי מר לכשיופצו מעינותך חוצה. בעלזא זה נס.. כל היהדות החרדית בעולם זה נס להצליח לגדל דורת ישרים לתורה ולמצות בישראל .בארה"ב .בלונדון .העיקר הוא החינוך הטהור הפח שמן של הציבור החרדי ידלק ויזרח וידליק המשכיות. הגיע הזמן שעם ישראל יתאחדו למען הקדוש ברוך הוא למען בנין בית המקדש..בימי ספירת העומר זה הזמן לפרגן ולשמוח בהצלחת השני בפריחה עם ישראל הוה נשמה אחד איש על דגלו ואיש על מחנהו זה לצד זה בשלום ובשלוה .שיפתחו עוד שטיבלך ישיבות בכל הקהילות בעולם תלמודי תורה לכולנו מטרה אחד. ויחידה. להשאר יהודי שומר תורה ומצות ולחנך דור שיכבד תלמידי חכמים ..דור של יראי השם.הקדוש ברוך הוא יעזור שנזכה במהרה לביאת משיח צדקנו ולבנין בית המקדש במהרה בימנו אמן ואמן. צריך לזכור את אחינו התועים להחזירם בתשובה..יעזור השם יתברך שהמעמד הקדוש של חסידות בעלזא במונטריאל .של חנוכת הבית יעורר רחמים על כלל ישראל .

פיינע נייעס

איך וואלט געכלישט צי זיין אבער וואס קען איך טון אלעס איז פון אויבין

נשמח מאוד שתלווי את המסע כזה
ותשתפו אותני עם תמונות מכל האירועים במונטריאול
תודה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture