pixabay

יו"ר ועדת הכספים: לא נאפשר את ביטול הפטור ממס על רכישות באינטרנט

במהלך דיון סוער שעסק במצבן הקשה של רשתות הקמעונאות בישראל ובאפשרות של ביטול הקלת המיסוי על יבוא אישי בסכום של עד 75 דולר, ציינו חברי הכנסת כי יש צורך בפתרון לסיוע לרשתות הישראליות אך הסכימו כי הדבר לא צריך לבוא על חשבון הצרכן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת הכספים קיימה היום דיון שעסק במצבן הקשה של רשתות הקמעונאות בישראל ובאפשרות של ביטול הקלת המיסוי על יבוא אישי בסכום של עד 75 דולר. במהלך הדיון הבהירו חברי הוועדה והעומד בראשה, ח"כ משה גפני כי לא יסכימו לביטול הפטור ממיסים על רכישות באתרי אינטרנט (יבוא אישי) בחו"ל בסכום של עד 75 דולר.

לצד כך קראו חברי הוועדה לממשלה לפעול ולמצוא פתרונות שיסייעו לרשתות הקמעונאות הישראליות המצויות בקשיים כלכלים קשים, על רקע הגידול ברכישות ברשת. במשרד האוצר סירבו להציג את עמדתם בנוגע לעתיד הפטור בטענה שהנושא נידון בבג"ץ. יו"ר הוועדה תקף את הדברים: "ההתייחסות של הממשלה לכנסת היא משפילה ומתחת לכל ביקורת".

לדברי יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג: "כשהציג שר האוצר את התקציב הוא הציג תחזית צמיחה מאוד אופטימית שבין היתר התבססה על עלייה בצריכה הפנימית. אבל בפועל ישנה מנגד ירידה בצמיחה הקמעונאית המקומית בישראל על רקע הרכישה המוגברת ברשתות אינטרנט בחו"ל. נכון שאנחנו בעידן אחר אך העובדות מדברות בעד עצמן וישנה רשימה ארוכה של רשתות בקשיים. אם לא קונים זה ישפיע על הקניונים ועל הנדל"ן ויביא להאטה משמעותית במשק. ממשלת ישראל לא מתמודדת עם האתגר הזה. נכון שזה אתגר עולמי נכון, אך ניתן ליצור שוויון ולתמרץ עסקים קטנים ובינוניים ולבחון מה ההשפעה על השוק בישראל".

ח"כ אורי מקלב אמר: "ההצעה שלי היא הקצה השני של ההצעה של יו"ר האופוזיציה אבל הן למעשה משלימות. אני חושב שזו שאלה ערכית – אם אנחנו יכולים לכפות תרבות צריכה, האם אנחנו יכולים לשנות אותה, האם אזרחי ישראל יכולים להיות שבויים בידי קמעונאים מסוימים שעה שהם יכולים לשלם סכום נמוך הרבה יותר. רוב בתי האב רוכשים באמצעות האינטרנט מחו"ל, יש גם קמעונאים ישראלים שפועלים בתחום הזה בישראל ומצליחים. אנחנו צריכים לקחת בחשבון שאם אנחנו משנים את המיסוי על הקנייה באינטרנט ומבטלים את הפטור ממע"מ ברכישות בסכום של עד 75 דולר, אנחנו פוגעים באופן משמעותי וישיר ביוקר המחייה והוצאה לנפש. אנחנו גם לא ממוקמים במקום גבוה בנושא גובה הפטור מול המערב, להפך".

עו"ד דן כרמלי, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, הציג את הדעה השניה: "אני רוצה לדייק את העובדות. יש 54,000 קמעונאים במדינת ישראל שמעסיקים חצי מיליון עובדים בישראל. יש עוד 280 אלף יצרנים שמייצרים לשוק המקומי. כל אלה חיים במדינות אפלייתית מבחינת מע"מ. מי שנפגע זה כלל העובדים. 2 מיליון אנשים תלויים בעתיד מגזר הקמעונאות במדינת ישראל. מדינות העולם ביטלו את הפטור ברכישות מקוונות כדי לאפשר תחרות שווה, יש לבטל את הפטור ממע"מ ובמקביל להוריד את המע"מ לכולם".

לדברי ח"כ גפני: "אני מבקש לזמן לדיון מיוחד בעניין הזה ולהזמין את: מנכ"ל משרד האוצר, כלכלן האוצר, מנהל רשות המיסים, מנכ"ל משרד הכלכלה, נגידת בנק ישראל או מי מטעמה. נקיים דיון עקרוני – האם מדינת ישראל ערוכה כדי לעמוד מול הגל הזה במסגרת מציאות בה אנחנו לא רוצים להוריד את הפטור ממע"מ ומצד שני אנחנו לא רוצים לפגוע בקמעונות הישראלית. מגישים כמה חברי כנסת מכובדים בניהם יו"ר האופוזיציה בקשה לדיון ויש פה עיוות נוראי. ההתייחסות של הממשלה לכנסת היא משפילה ומתחת לכל ביקורת. הכנסת ריקה מכל תוכן במצב הזה וגם אתם תהיו ריקים תוכן אם כך".

עידו סופר, משרד האוצר: "ניתנה כאן תשובה לטעמי מלאה לחברי הכנסת. בסופו של דבר מדובר על מגמה עולמית, לא ניתן לעצור את זה. מדובר לא ב-17 אחוז, זה שולי אלא בהפרש של עשרות אחוזים, הצרכן לא מוכן לקנות מוצר שההפרש יכול להגיע ל-40 אחוז. המדינה הובילה שורה של צעדים להורדת נטל רגולטורי עבור היבואנים. יש רפורמות שונות שחוסכות בין 10-15 אחוז במחיר המוצר. הייתה הפחתה גם במיסי קנייה כדי שיוכלו לייצר. אך גם הקמעונאים צריכים למקסם את הסוגיה, את החוזים מול היבואנים וחוזי עלויות השכירות, כי הפער הוא לא 17 אחוז אלא הרבה יותר".

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "כאמור נקיים דיון עומק עם ראשי המשק. עולה מכאן השאלה אם יש אמת אחת בבית המשפט ואמת אחת כאן? לא להגיד פה מה שאתם אומרים בבית המשפט? שם אתם משקרים? איפה האמת? ברגע שמישהו מגיש עתירה בבג"ץ אתם לא מוסרים פה אינפורמציה, זה אנטי דמוקרטיה. אני לא מקבל את הדבר הזה. ההתייחסות תהייה הדדית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אנשים לא מבינים שאם הם ימשיכו לקנות בחו"ל אזי לא ירחק היום וגם מקום העבודה שלהם תהיה בחו"ל,
וזה מסיבה פשוטה, שכל העסקים פה בארץ יפשטו את הרגל ויפטרו את כל העובדים!
אי אפשר להחזיק את החבל משתי הקצוות,
מצד אחד לקנות בזול בחו"ל, ומצד שני לעבוד פה בארץ ולהעלות כל הזמן את השכר,
ועל זה נאמר: צאו והתפרנסו זה מזה,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture