צילום: פלאש 90

הנאום האנטישמי של אבו מאזן: "השואה נגרמה בגלל שיהודים עסקו בכספים"

מכחיש השואה מכה שוב: בנאום אותו הגדיר כ"שיעור בהיסטוריה" טען יו"ר הרשות הפלסטינית כי השואה היא תוצאה של "התנהגות חברתית" של יהודים. הנאום נישא בפני חברי הפרלמנט הפלסטינים, ואבו מאזן כינה אותו "שיעור בהיסטוריה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נשא אמש (שני) נאום בפני המועצה הלאומית הפלסטינית שהתכנסה ברמאללה. אבו מאזן התייחס בנאום לשורה של נושאים והעביר למשתתפים מה שהוא הגדיר כ"שיעור בהיסטוריה", במהלכו עלו בדבריו נימות אנטישמיות מובהקות.

לדברי אבו מאזן, היהודים באירופה היו חשופים לפוגרומים, אך אלו לא נגרמו בשל דתם ומוצאם אלא בשל "תפקידם החברתי", כמי שעסקו בבנקאות ובהלוואה בריבית. "סוגיית הקהילה היהודית שהייתה פזורה בכל מדינות אירופה – הם פנו נגד היהודים לא בשל דתם, כי אם בשל פעילותם החברתית הקשורה להלוואות בריבית, בבנקים וכו'", אמר אבו מאזן בנאומו.

בנאום לא היסס אבו מאזן גם לשקר ולהמציא בדיות היסטוריות כשהתייחס ליהודים במדינות ערב אמר "מדוע לא אירע ולו מקרה אחד של פעילות נגד יהודים? אתם תגידו שאני מגזים, אני קורא תיגר על כך שאירע מקרה אחד של פעילות נגד יהודים באורך 1400 שנה", אמירה שהיא שקר מוחלט וכידוע מאות אלפי יהודים נרצחו במדינות ערב במהלך השואה בשיתוף פעולה עם הצורר הנאצי ימ"ש.

אבו מאזן בנאומו ניסה להפחית בקשר שבין הציונות להתיישבות היהודית בארץ ישראל. לשם כך, הומצאה גם ההצעה שהגיש לכאורה אדולף היטלר ימ"ש ליהודי גרמניה: "בהצעה נכתב – כל יהודי שרוצה להגר לפלסטין, יקבל את הסכום הזה. הוא יקבל גם את כל נכסיו הניידים או הנייחים". אבו מאזן הוסיף: "ואם הוא אינו רוצה להגר לפלסטין, ייתנו לו כרטיס טיסה רק לבלגיה".

את נאומו האנטישמי הרווי בהכחשת שואה קינח אבו מאזן באמירה כי "על כן – מה הייתה מטרתו של היטלר? הוא רצה שהמדינה היהודית תהיה כפופה לו".

אבו מאזן חזר בנאום גם על טענתו לפיה ישראל הוקמה כ"מפעל קולוניאלי אירופאי", ואין לה שום קשר ליהדות.

עם זאת, אבו מאזן ניסה לקראת סיום הנאום לרכך את המסרים, "זה לא אומר שאנחנו צריכים לעקור את היהודים. אנחנו צריכים להתקיים איתם על בסיס של שתי מדינות לשני עמים". אך לא בטוח שאחרי שלל האמירות המומצאות, המגמתיות והאנטישמיות יש ל'ריכוך' הזה משמעות כלשהי.

כידוע בשנת 1982 פרסם אבו מאזן את עבודת הדוקטורט שלו, בה טען כי הפרסומים על מספר היהודים שנרצחו בשואה היו "מוגזמים", וטען כי מנהיגים ציוניים עבדו עם הנאצים.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה לנאום: "אבו מאזן מכחיש השואה חושף בערבית את מה שהוא מסתיר באנגלית: שהוא ראש ההסתה נגד הקיום של מדינה יהודית בארץ ישראל. מי שממשיך לטעון שמדינת היהודים היא מפעל קולניאליסטי, מפיץ שנאה ופועל נגד שלום במזרח התיכון – וודאי לא יכול להיות שותף לשלום אלא רק גורם שמרחיק אותו".

ח"כ איציק שמולי על דברי אבו מאזן: "במקום לסלף את ההיסטוריה, מוטב שאבו מאזן ילמד אותה ולשם שינוי ינסה להשפיע עליה לטובה. חבל שחזר לשורשיו האנטישמיים בהתבטאות חמורה ופוגענית במיוחד שלא מסייעת לעמו במאומה. ניסיונו המכוער להסביר ולהצדיק את שואת אירופה בהתנהגותם החמדנית של היהודים היא ממש נוסח אנטישמי מעודכן, נבזי וארסי של הפרוטוקולים של זקני ציון, והשמטתו את הפוגרומים והפרעות שפגעו ביהודי מדינות ערב פשוט שטחית ושקרית. איננו מצפים מאבו מאזן לציונות אלא להגינות ואמירות מסוג זה רק מרחיקות את האפשרות העתידית לקרבה ולשלום בין העמים ומחלישות, לפני הכל, את אלה בשני הצדדים שמאמינים בשלום ומבקשים להגיע בעתיד להסדר מדיני".

השגריר פרידמן עונה לאבו מאזן: "אנטישמיות?"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בדברר אחד הוא צודק ,אל לנו לכוח כי ראשי הציונות שיתפו פעולה עם הנאצים, עיינו בספר מקטוביץ עד ה' באייר,ובספר של הרב ווייסמנדל

"אבו מאזן חזר בנאום גם על טענתו לפיה ישראל הוקמה כ"מפעל קולוניאלי אירופאי", ואין לה שום קשר ליהדות".
וכי אין צדק בדבריו?

הנה ציטוט לדוגמא מתוך הכתבה שהובאה באתר זה מעיתון יתד נאמן תחת הכותרת "ותכליתם לעקור יסודי הדת":
היום, שבעים שנה לאחר יום הכרזת המדינה, נראים דבריו של מרן הגר"ח זצוק"ל – "ותכליתם… לעקור יסודי הדת" – רלוונטיים מאין כמותם. הרבה לא נותר מהחזון ההרציליאני האוטופי, אבל החלום 'להיות עם חופשי בארצנו', חופשי מתורה, חופשי ממצוות, חופשי מכל שעבוד לעבר ההיסטורי, חופשי מהקשר האלוקי לתורת הנצח, זהו עדיין יסוד השקפתם של נושאי הדגל הציוני האמיתי, זה שהונף בקונגרס בבזל, זה שאותו הובילו מנהיגי הציונות שהצליחו להערים ולהונות יהודים כשרים וטובים, כאילו ויש קשר בינם לבין יהדות של ממש.

ואותו דבר במאמר יהדות התורה והמדינה פ"ג מאת הרב אוריאל צימר (שנתפרסם בשנים האחרונות בעידודו של הרב קנייבסקי):
המטרה בה"א הידיעה אשר אותה הציבה הציונות לפניה היא זו שהוגדרה פעמים אין-ספורות ע"י הוגי דעותיה של הציונות מאז הורתה עד היום הזה. למן כתבי "אחד העם" ועד נאומי בן-גוריון יכולים אנו לשמוע הגדרת מטרה זו, בניסוחים שונים אולם התוכן נשאר שווה תמיד: לשנות את מהותו של כלל ישראל!

מישהו עוד מתייחס למפגר הזה????

שילך לבית אבות של משוגעים.

נא להתפלל שאבו מאזן יקבל סרטן

לצערי חלק מדבריו נכונים
אין מה לעשות אי אפשר לשבש כל היסטוריה

ממש גילה את אמריקה… שמע פעם את השורש לשואה האיומה רק שזה נשמע ממנו הוא ממש אנטישמי….טוב לנו שהעולם יראו עם מי העסק כביכול וסופם כולם להיכלות …ומלכות השם יתברך בכל משלה

חחח, הוא לא אמר בנאום האחרון שלא היה שואה, והכל בדותא?
פתאום הוא נותן רציונל לשואה.

מעניין שאחמד טיבי מהגזענות ירד למחתרת…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture