Yonatan Sindel/Flash90

"כשהניסיון הצבאי שלך מסתכם בשירות בעיתון "במחנה", זה מה שיוצא"

לפיד מתח ביקורת על חשיפת המסמכים שנתפסו מאיראן על ידי ראש הממשלה ובמפלגת הליכוד הגיבו בעוקצנות: "יאיר לפיד מעדיף לקשקש מטעמים פוליטיים. מוטב שמי שלא עוזר, לא יפריע. ההחלטה התקבלה במשותף על ידי כל הגורמים הביטחוניים הרלוונטיים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"אפילו בנושא בעל משמעות לביטחונה של ישראל, יאיר לפיד מעדיף לצייץ ולקשקש מטעמים פוליטיים", כך נמסר בתגובה ממפלגת הליכוד לדבריו של יו"ר יש עתיד נגד חשיפת המסמכים שנתפסו באיראן על ידי סוכני המוסד, בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בליכוד הוסיפו כי "בניגוד לדבריו ההזויים, ההחלטה לפרסם את הארכיון הגרעיני של איראן התקבלה במשותף על ידי כל הגורמים הביטחוניים הרלוונטיים". לסיום הוסיפו בליכוד טענה הנשמעת כלפי לפיד מהמפלגות החרדיות: "כשהניסיון הצבאי שלך מסתכם בשירות בעיתון "במחנה", זה מה שיוצא. מוטב שמי שלא עוזר, לפחות לא יפריע".

בדיון במליאת הכנסת היום אמר לפיד: "כמו כל אזרח ישראלי הרגשתי גאווה גדולה מול החשיפה של המוסד בנושא האיראני אבל יש לי ויכוח עם שיקול הדעת של ראש הממשלה על המצגת הטלוויזיונית שהוא הפך את החשיפה המודיעינית הזאת. אני שואל את עצמי לפעמים אם אנחנו עדיין יודעים לנהל דיון ביטחוני נחוץ וראוי או שמיד אנחנו נתחלק לכת של חסידי ביבי ולכת של מתנגדי ביבי, ולאלה שחושבים שאין אפשרות שהוא יעשה משהו נכון, ואלה שחושבים שאין אפשרות שהוא יטעה.

"אז אני לא רוצה להיכנס פה לשאלה אם נתניהו עשה פוליטיקה על חשבון הביטחון, הבעיה שהוא פשוט טעה. טעות מקצועית שנוגעת לשיקול הדעת שלו בנושא של ביטחון לאומי מהמעלה הראשונה. מה שמדאיג עוד יותר שזו לא הטעות הראשונה או היחידה בזמן האחרון. נתניהו היום עושה טעויות שהוא לא עשה בעבר. צריך לדון בטעות הנוכחית בזהירות וברצינות כדי לראות איך אנחנו ממזערים נזקים בשלבים הבאים.

לדבריו, "בפעם הראשונה הוא טעה מפני שברגע שאתה חושף מבצע מודיעיני בהיקף כזה האויב מכיר את היכולות שלך. כשהאויב מכיר את היכולות שלך הוא הולך לחסום פרצות וזה מה שקורה באיראן ב-48 השעות האחרונות. יש מבצע מודיעיני רחב היקף שהמטרה שלו לחסום פרצות ביטחוניות וחדירות ביטחוניות מהסוג שראש הממשלה חשף בטלוויזיה הבינלאומית. וזה יקשה על עבודת המודיעין בעתיד. מאיר דגן ז"ל או תמיר פרדו לעולם לא היו מסכימים לסוג כזה של חשיפה טלוויזיונית של העבודה המודיעינית שלנו. אני יודע שראש המוסד הנוכחי הסכים לה, אבל בתוך קהילת המודיעין יש לא פחות מזעזוע מההחלטה לפרסם את החדירה המודיעינית הזאת בטלוויזיה בצורה הזאת. ונקודת הזמן הקריטית שבה נזדקק ליכולות המודיעין האלה היא לא עכשיו ולא לקראת ההחלטה של ה 12.5.18 אלא היום שבו איראן תתחיל להפר את הסכם הגרעין .

לפיד הוסיף, "הפעם השנייה ראש הממשלה טעה במובן המדיני מפני שהוא חשב לייצר חזית רחבה מפני שאין אדם בעולם שלא ידע שאיראן משקרת. אילולא ידע כל העולם שאיראן משקרת לא היו עושים הסכם גרעין. להגיד שזה חשיפה. בשביל להגיד שאיראן משקרת אתה חושף חומרים רגישים. קורקר, יו"ר ועדת החוץ של הסנאט, שמרן בן שמרנים אמר סליחה מדובר בסוד הגדול בעולם. פומפיאו אמר ברור שידענו. אם היינו זקוקים לעוד הוכחה למה צריך הסכם גרעין.

"ראש הממשלה וראש המוסד היו צריכים לצאת לסבב בבית הלבן, בבונדסטאג בקהילה הבינלאומית ולהציג להם את החומרים בפורומים סגורים ומחויבות כזאת של ראש ממשלת ישראל מול ראש הממשלה הבריטי היא אפקט הרבה יותר דרמטי מבחינת המחויבות שלהם של מה שמעסיק אותנו מול האיראנים.

"המצגת שלו בסוף דוחפת את האמריקאים לכיוון שלא רצוי לנו. השאלה היא מה האינטרס הישראלי. מטרתה של מדינת ישראל היא להגיע למצב שבו ישראל וארה"ב פועלות יחד כדי להכפיף אליו את תכנית הטילים ולהדק את הפיקוח ולהחזיר את הסנקציות. אנחנו יכולים להחזיר את הסנקציות בעבודה נכונה. זה לא יקרה. אנחנו צריכים למנף לטובת ישראל במקום הדרך הלא נכונה לכתוב את ההסכם הבא שבו איראן לא יכולה לגמור את ההסכם ולהתחיל לפתח את הנשק הגרעין שלה. אני הייתי נגד ההסכם ואני שותף לעמדה שצריך לתקן אותו אבל המצגת של נתניהו הייתה טעות ואני אומר כמה זמן בדאגה הולכת וגוברת שקרה לו משהו ובמקרה הנוכחי נשלם על הטעות מחיר מודיעיני יקר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יותר מזה: כשלא עבר מבחני בגרות, זה מה שיוצא…

למה צריך להראות את התמונה של הטמא הזה

התמונה שלו צורמת לכל עין, במקום זה עדיף שתשימו כתם שחור

מה זה משנה איפה הוא שירת בצבא, נמאס כבר מהקשקוש הזה שמי שהיה בצבא מבין יותר בתחום המדיני. שירות בצבא זה פשוט לדעת לירות ברובה לא יותר מזה אז להירגע עם הצבא.

מה שכולם מבינים חוץ מהאדם השפוי, כי בעלי ניסיון ששירתו עשרות שנים בכל שדרות הפיקוד של כל צבא שהוא, יש להם יותר הבנה בתחומי הביטחון מאיזה איש תקשורת רהוט. ואם נמאס לך כבר מהקשקוש הזה כנראה שהקשקושים של לפיד ערבים לאוזניך יותר, אז בהצלחה לך ולכל השפויים כמוך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture