נחשף: כשמרן הגראי"ל שטיינמן ארגן תפילת רבנים בציון הרשב"י

בשלהי ימיו של מרן הגרי"ז מבריסק זיע"א, הוא סבל ייסורים נוראיים. לבקשתו, מרן הגראי"ל שטיינמן אסף קבוצת תלמידי חכמים ויחד הם נסעו להעתיר על רבם הגדול בציון הרשב"י במירון. בפנים: הרשימה שבה מספר מרן בכתב ידו על הנסיעה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חודש אלול ה'תשי"ט. מרן הגרי"ז מבריסק נאנק תחת ייסורים כמעט לא-אנושיים. בני ביתו, מקורביו ותלמידיו עוטפים אותו בדאגה ומנסים להקל מעליו את הסבל הגדול. באחד הימים הבינו ממנו כי הוא מעוניין שהם ייסעו להעתיר עבורו בציון הרשב"י במירון.

כששמע על כך מרן הגראי"ל שטיינמן, שהיה מתלמידיו, אסף כמה תלמידי חכמים מובהקים ויחד הם נסעו לציון הרשב"י כדי לקיים את התפילה.

ברבות השנים נוצרו גירסאות רבות לסיפור, ובעיקר לזהות הרבנים שהשתתפו באותה נסיעה, אך כעת חושף כתב העת התורני 'קובץ גיליונות' רשימה בכתב ידו של מרן מנהיג הדור זצוק"ל שבה הוא מספר על הנסיעה ועל המשתתפים בה.

המכתב בכתב ידו של מרן הרב שטיינמן

"זכרון דברים בעלמא", פותח מרן בכתב יד קודשו, ומפרט: בא' דברים, ביום כ"ז בתמוז תשי"ט, הגיענו בשורה שהרב מבריסק שליט"א חולה מסוכן והוצע מבניו שיהא חבורה מנין אנשים על קברי התנאים הקדושים במירון התנא הקדוש רשב"י ובנו וקצת ע"י הקבר של ר' יצחק נפחא לבקש רחמים. ובאנו לשם בשמונה בערב. ואלה הם:

ר' יהודה שפירא, ר' חיים שאול קרליץ, ר' שאול ברזם, ר' יוסף ליס, ר' עקיבא טננבוים, ר' דוב פריידין, הב' דוד פרנקל, הב' ברלין, הב' בריטלר, ר' מאיר גריינמן ואני ובני שרגא נח נ"י התפללו מעריב ואמרנו תהלים…"

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נדמה לי שגם הרב שך היה בנסיעה הזו
או שהיו שתי נסיעות?!

לפניכם ציטוט מספר זכור לדוד.
בספר "זכור לדוד" מסופר. ביום חמישי אחד, בקיץ תשי"ט, חזר מרן רבי אלעזר מנחם שך זצ"ל מירושלים לבני ברק. כל אותו שבוע שהה ליד מיטתו של הרב מבריסק, רבי יצחק זאב סולוביצ'יק, ששכב על ערש דוי. בבני ברק הזכיר לאחד מידידיו שהרב מבריסק אמר לו בשם אביו רבי חיים סולוביצ'יק: "במירון, אצל רבי שמעון, הוא מקום חשוב לתפילה", וגם הוסיף: "לא הייתי מאמין על עצמי שכל כך הרבה שנים הייתי בארץ ישראל ולא התפללתי אפילו פעם אחת בציון של רבי שמעון". כאשר שמע זאת רבי דוד פרנקל, מיד הגיב: "מובן מזה שהרב מבריסק מבקש שיעלו מירון להעתיר בעדו לרפואתו, ומחמת ענותנותו לא ביקש זאת בפירוש". הוא הזדרז לארגן נסיעה למירון בלילה ההוא, ופנה לגדולי וחשובי בני ברק. בתוך שעה קלה יצאו שני רכבים לגליל העליון. בין הנוסעים היו הגאון רבי אלעזר מנחם שך ז"ל, הגאון רבי ישראל יעקב קנייבסקי ה"סטייפלער" זצ"ל, הגאון רבי שאול קרליץ ז"ל , ולהבחל"ח הגאון רבי חיים גריינימן שליט"א והגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן שליט"א . הם הגיעו מאוחר בלילה והחליטו להגיד את כל ספר תהלים ליד הציון של רבי שמעון. אחר כך התפללו שחרית כותיקין וחזרו לדרכם לבני ברק. ביום ראשון חזר הגאון רבי אלעזר מנחם שך לירושלים, ומיד כשנכנס לביתו של הרב מבריסק, שאל אותו רבי וועלויל: "נו, האם הייתם אצל רבי שמעון". בשמעו תשובה חיובית, קרנו פניו של הרב מבריסק בשביעות רצון והוסיף: "יישר כח". אחר כך, התבטא רבי אלעזר מנחם: "זה היה 'נס' שנסענו. אוי לי אילו לא נסעתי למירון, מה הייתי משיב לו".

היו כמה נסיעות

הסיפור כלל לא מדוייק. הסיפור היה שהרב מבריסק ביקש לארגן את התפילה המדוברת ושלח שליח לרב שך שנכנס לר"י ליס והם יחד ארגנו את הנסיעה הנל. כאשר הגראיל שמע מהנסיעה הוא הצטרף אליה כמו שמופיע בעדות על הרב שך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture