צילומים: פלאש 90

ה'ניו יורק טיימס' נגד אבו מאזן: "עבאס צריך לפנות את מקומו"

עיתון ה'ניו יורק טיימס' יצא במתקפה חריפה נגד יו"ר הרשות הפלסטינית שנשא בשבוע אחרון נאום אנטישמי מתובל בהכחשת שואה, "עבאס הרס את תדמיתו כפרטנר גם אם הפלסטינים והישראלים יגיעו שוב לשולחן המשא ומתן", כתבו בעיתון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

העיתון "ניו יורק טיימס" תקף הלילה (חמישי) במאמר מערכת חריג את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשל נאומו ביום שני השבוע בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה, שבו טען כי ליהודים אין זיקה לארץ ישראל וכי השואה נגרמה בשל "התנהגותם החברתית של יהודים". במאמר קרא העיתון לאבו מאזן לפרוש מתפקידו בנימוק כי העם הפלסטיני זקוק למנהיג "בעל אנרגיה, יושרה וחזון. כזה שיכול להיות לו סיכוי טוב יותר להשיג עצמאות פלסטינית ולאפשר לשני העמים לחיות בשלום".

בגוף המאמר צוין כי אבו מאזן, בן 82, התנגד בעבר לתמיכתו של קודמו, יאסר ערפאת, בטרור, בייחוד בשנות האינתיפאדה השנייה בראשית העשור הקודם. לצד זאת הוזכר כי בשנות ה-80 חיבר אבו מאזן עבודת דוקטורט שבה הטיל ספק בכך שבמהלך השואה נספו שישה מיליון יהודים. "כניעתו לאינסטינקטים אפלים והרסניים מראה כי הגיע הזמן שיפנה את כיסאו", נכתב בפסקה החותמת את המאמר.

במאמר המערכת של העיתון נכתב כי במסגרת נאום בישיבה של המועצה הלאומית הפלסטינית במוקטעה ברמאללה, שילב אבו מאזן תיאוריות קונספירציה ומיתוסים אנטישמיים, ובכך "שמט את הקרקע מן הלגיטימיות השלטונית שלו". בדבריו ציין כי רצח היהודים בתקופת השואה נבע כתוצאה מפעילותם הפיננסית והכלכלית של הקרבנות ולא כתוצאה מזהותם האתנית או הדתית.

בעיתון הזכירו כי נטיותיו האנטישמיות של אבו מאזן אינן דבר חדש. כבר בשנות ה-80, במסגרת עבודת דוקטורט שכתב ושעובדה מאוחר יותר לספר, עבאס הטיל ספק בהתקבלות השואה כאירוע היסטורי שבו נרצחו למעלה משישה מיליון יהודים. אמנם בשנת 2003 נדמה היה כי מיתן מעט את עמדותיו כשאמר כי "השואה היתה דבר נורא ופשע בלתי נסלח נגד העם היהודי", אולם ככל שחלף הזמן וחלום המדינה הפלסטינית נראה כמתרחק והולך, החל עבאס לעמוד בפני לחצים הולכים וגדלים – מבית ומחוץ.

עבאס, שלדברי הכותבים "עומד בראשות מערכת שלטונית נגועה בשחיתות ובלתי מתפקדת", איבד תמיכה רבה בקרב הפלסטינים. המצב החמיר כאשר הוא החל בנקיטת פעולות להחלשת המוסדות השלטוניים החיוניים להקמת המדינה הפלסטינית העתידית כגון הארכת כהונתו וסירובו לעריכת בחירות או מניעתו ממנהיגים צעירים לפרוץ החוצה ולקחת את מושכות ההנהגה.

בכך לא תמו כישלונותיו של יושב ראש הרשות: בעיתון מאשימים אותו בכך שנכשל בניסיונותיו לאיחוד החברה הפלסטינית בגדה המערבית, הנמצאת בשליטת הפת"ח, וגם בעזה, שם המצב גרוע בהרבה תחת שלטון חמאס. במקביל, גם מדינות ערביות אחרות במזרח התיכון החלו לאבד עניין בבעיה הפלסטינית. כאשר התגלעו סכסוכים בתימן ובסוריה, מיקדו המדינות את תשומת ליבן בהם, תוך שהן ממשיכות לעקוב בדאגה גם אחר השפעתה ההולכת וגוברת של אירן במרחב האזורי.

"עם כל התסבוכת וחוסר האונים המתלווה למעמדו הפוליטי של אבו מאזן, בנאומו האחרון הוא הגיע לשפל חדש", נכתב במאמר המערכת. "אין ספק כי הוא מלא תסכול ונמצא במלכוד מדיני פנימי וחיצוני, אך אמירותיו האנטישמיות מעידות כי תם זמנו. הגיע זמנו לפנות את תפקידו".

"הפלסטינים זקוקים למנהיג עם אנרגיות ובעל חזון שיוכל להוביל אותם להישגים אמיתיים", סיכמו הכותבים. "הישגים שיובילו את האזור למקום טוב יותר: עצמאות פלסטינית והזדמנות לשני העמים לחיות זה לצד זה בשלום".

בתוך כך גם בריטניה וצרפת הצטרפו לגינויים ברחבי העולם לנאומו האנטישמי של יו"ר הרשות הפלסטינית, "הדברים של אבו מאזן על השואה היו מדאיגים מאוד ואינם עוזרים לשלום באזור", אמר השר לענייני המזרח התיכון בבריטניה, אליסטר מרט. "כל ניסיון להצדיק או להסביר להצדיק אלמנט כלשהו מהשואה הוא בלתי מקובל", המשיך, "הנשיא עבאס הראה מחויבות לאי-אלימות ולפתרון שתי המדינות, אבל הרטוריקה שלו לא משרתת את האינטרסים של העם הפלסטיני ומאוד מדאיגה למטרת השלום".

ממשרד החוץ הצרפתי נמסר: "אנחנו מגנים את דבריו של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן ושותפים לתחושות שדבריו עוררו. אנחנו סבורים כי דבריו היו שקריים ומצערים. צרפת קוראת לכולם לפעול ברוח של שלום ודיאלוג כדי ליצור את התנאים לשלום בין ישראל לפלסטינים. זה דורש התנהלות אחראית ביותר בהתבטאויות פומביות של שני הצדדים. צרפת מגנה את האנטישמיות על כל צורותיה ומחויבת להילחם בתופעה הזאת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא רק עשה מה שהחילונים עשו להחרדים הוא יכול להמשיך בתפקיד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture