פלאש 90

לקראת הבחירות: הדיל הפוליטי שיכול לשנות את המפה ברשויות המקומיות

לא ברור מה הסיכוי שזה ייצא לפועל, אך על פי הדיל המסתמן בין דגל התורה לאלעד, צפוי שינוי ניכר במפת ראשי הערים החרדיות שאולי תביא את שרוליק פרוש לראשות העיר ביתר, תבטיח את מועמדותו של אבוטבול בבית שמש, ויש שם מפתיע לראשות אלעד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לפני שבוע, הורו גדולי ישראל, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א לראשי סיעת 'דגל התורה' לפתוח במשא ומתן מול משה אבוטבול לפני קבלת החלטה האם להריץ מועמד עצמאי לראשות העיר בית שמש. במהלך השיחות, עלה אפשרות לדיל כולל בין הסיעה הליטאית למפלגת ש"ס. הדיל נחשף לראשונה בעיתון יום ליום, אך עדיין לא ברור מה הסיכוי שאכן ייצא לפועל.

על מנת להבין את הדיל ומשמעותו, נשוב אל מערכת הבחירות האחרונה בעיר אלעד, שם ניצח שרוליק פרוש את צוריאל קריספל, ולראשונה נבחר לראשות העיר מועמד של יהדות התורה, כאשר עד אז, אלעד הייתה בשליטת ש"ס. בעבר ניסו סדגל התורה להריץ מועמדים לראשות העיר, כמו יעקב אשר לדוגמה, אך נכשלו.

כחלק מתמיכת דגל התורה במועמד שלומי אמונים לראשות העיר, נחתם הסכם רוטציה במסגרתה התחייבו לתמוך במערכת הבחירות הבאה, זאת שכעת מתקרבת, בנציג דגל התורה לתפקיד. על מנת להשאיר את פרוש בתפקידו, ולאור הסיכוי הגבוה שלו לנצח שוב, שכן הוא ראש עיר האהוד על תושביו, ביקשו בשלומי אמונים לשנות את ההסכם שלהם עם דגל התורה, לדיל שיכלול את העיר בית שמש.

בעיר בית שמש, התמודדה יהדות התורה בבחירות הקודמות בשלושה מפלגות שונות: אגודת ישראל, כ"ח שייצגה את שלומי אמונים, ודגל התורה. יחד, הכניסו שמונה נציגים למועצת העיר, לעומת ש"ס שהצליחה להכניס 2 נציגים בלבד. למרות זאת, ראש העיר, משה אבוטבול משתייך לסיעת ש"ס. בדגל התורה טענו כי למרות שאבוטבול הוא ראש עיר מצוין, כעת תורם להציב את המועמד החרדי המוסכם, לאור העובדה שהם מהווים את הסיעה החרדית הגדולה בעיר.

לא ניכנס כעת לכל הפרטים ולשאלת המועמד, אך הדיווחים בעיר היו כי מי שדוחף את דגל התורה להריץ מועמד, הם אנשי שלומי אמונים המבקשים בתמורה להשאיר את ישראל פרוש בראשות העיר אלעד. סגן השר מאיר פרוש אמר בהתייחסות לדיווחים כי "אין קשר בין אלעד והמועמדות של ישראל פרוש לעמדת 'כח' בבית שמש, על אף שזה לא היה מופרך שיש ערבות הדדית בין הציבור של הכלל חסידי בערים השונות".

בינתיים, ש"ס ואגודת ישראל הודיעו על תמיכה רשמית במועמדותו של אבוטבול, דגל התורה נכנסה למו"מ בהוראת הרבנים, ורק בשלומי אמונים עדיין לא הגיעו להכרעה. במהלך המשא ומתן, שמתקיים מול ראשי מפלגת ש"ס, עלתה יוזמה לדיל חדש בין הספרדים לליטאים: תמיכת דגל התורה במועמד ש"ס בבית שמש, בתמורה לתמיכת ש"ס במועמד דגל התורה באלעד.

על פי הדיווח בעיתון יום ליום, בש"ס הציבו כדרישה להריץ כמועמד דגל התורה לראשות העיר אלעד את יוסי שטרית, כיום מנציגי דגל בעיר ביתר, שכן, העובדה שמדובר בנציג ספרדי של דגל התורה, עשויה להקל על תמיכת ש"ס במועמדותו בעיר בה יש רוב למפלגה הספרדית. הדיל אף עשוי להתרחב לערים נוספות, כמו ירושלים ועוד.

השאלה הגדולה היא מה יעשו בשלומי אמונים. האם יריצו בכל זאת את שרוליק פרוש לראשות העיר אלעד, בניגוד להסכם עליו חתמו, או שמא יחליטו להריץ אותו לראשות עיריית ביתר עילית, במקומו של מאיר רובינשטיין. במקרה כזה, לא ברור מה יעשו בשלומי אמונים עם רובינשטיין, שנחשב לכוכב עולה בסיעה הכלל חסידית.

בשלומי אמונים מסרו בתגובה ל'יום ליום' כי התושבים בביתר מרוצים מרובינשטיין ואין לאף אחד רצון להחליף אותו. לגבי אלעד, הדבר תלוי ברבני דגל התורה והם יכבדו כל החלטה שלהם.

יוסי שטרית מסר בתגובה ל'יום ליום': "להד"ם".

דוברו של ראש העיר אלעד, ישראל פרוש מסר בתגובה ל'יום ליום': "ראש העיר עסוק בבניית עשרות כיתות לימוד, הקמת מעגלי תנועה, סלילת שבילי אופניים, הקמת חוות סוסים טיפולית, אירועי קיץ נרחבים ועוד פרויקטים רבים בחצי השנה הקרובה, הציבור מוזמן לבוא להתרשם ולהנות".

ראש העיר בית שמש, משה אבוטבול מסר בתגובה ל'יום ליום': "לא מוכר לי. לא מידעים אותי, ובצדק, על עסקאות מחוץ לעירי".

בדגל התורה ובש"ס סירבו להגיב לדברים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מרוצים מרובינשטיין???

פוסטע ליידיקא מייעשס'

דבר אחד טוב בכל הסיפור הזה: תושבי ביתר יתפטרו אחת ולתמיד ממאיר רובינשטיין, (ולא כפי הרושם שגורם בשלומי אמונים מנסה לשוות בכתבה, כאילו שהתושבים מרוצים ממנו, כמובן למעט 8 מנהלי מוסדות, שהם בעלי אינטרס מובהק וברור, כולם קצו באיש).

נראה שכל הידיעה באה לספר שעיתון יומליום עדיין יוצא לאור.

לא מובן, אם יש ראש העיר שמנהל העיר טוב ומתחשב פחות או יותר עם כל חלקי הציבור, למה להחליף אותו? מה זה משנה מאיזה מפלגה הוא שייך

היינו שמחים אם מאיר רובינשטיין בביתר היה דואג לתושבים באמת במקום לעשות רושם חיצוני

מה קורה אתכם???? תמיד נזהרתם מלשון הרע ורכילות כמו שאתם כותבים בדף"אודות האתר" תעשו חסד עם עצמכם ולכל הפחות עד אחרי הספירה תסירו כתבה זו כולל התגובות !!!!

מה זה משנה!!
עכשיו עם העצורים בבית שמש כבר לא יצטרכו להגיע עם הסכם בדגל
שש"ס ושלומי אמונים יריבו ביניהם

מבסוט מרובינשטיין. אל תהיו חמוצים

אם היו באמת חושבים מה רוצים התושבים ומה טוב להם היו הופכים את היוצרות ומשאירים את פרוש באלעד ושמים את שטרית בביתר אני חושב שכולם היו מרוצים

הטוב ביותר היה שיוסי שטרית יהיה ראש עיריית ביתר, ופורוש ישאר באלעד. שאלת השאלות, האם יקריב מאיר פורוש את רובינשטיין תמורת הבן שלו ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture