הנקמה האיראנית: מטח טילים מסוריה לעבר ישראל

הערב פורסמו בכלי התקשורת הערכות של גורמי הביטחון בישראל כי באיראן מתכננים נקמה בישראל על הפצצת בסיס ה-T4 בסוריה. על פי הפרסומים בטהראן מחפשים אחר האופן שבו תבוצע הנקמה, כך שלא ייוחס להם ישירות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

באיראן מתכוננים לנקמה על התקיפה בבסיס T-4: בצה"ל חושפים הערב (ראשון) כי בטהרן מתכננים מתקפת טילים מסוריה באמצעות מליציה שיעית לעבר מטרות בצפון הארץ. אנשי המיליציה קיבלו הדרכה מאנשי חיזבאללה.

במערכת הביטחון הצביעו לאחרונה על משמרות המהפכה באיראן, בפיקודו של קאסם סולימני, כמי שמובילים מעין מהלך נקמה על הפגיעה באנשיהם במהלך התקיפה בשדה התעופה T-4 בתחילת החודש שעבר – כך פורסם הערב ב'חדשות 2'. על פי ההערכות, בטהראן נחושים לנקום בישראל, אך בשלב זה מחפשים עדיין דרך לעשות זאת מבלי להיחשף או באופן שבו יוכלו לטעון לאחר מעשה כי גורמים אחרים ביצעו אותו.

על בסיס זה, במערכת הביטחון מעריכים כי באיראן מתכננים מהלך שיכלול ירי טילים משטח סוריה לעבר ישראל באזור הצפון. לשם כך, כוח אל-קודס של משמרות המהפכה בונה בסוריה יחידות מעורבות של מיליציות שיעיות שהועברו לסוריה בחסות איראנית, וכן שילוב גורמים מקצועיים משורות חיזבאללה שהובאו מלבנון כדי לקדם שיגור משטח סוריה.

לדברי פרשן 'חדשות 2', רוני דניאל, הפעלת "שלוחים" (פרוקסי) זה חלק מרכזי מאסטרטגיית הפעולה של משמרות המהפכה האיראניים, כשהרעיון הוא לבצע פעולות, לתקוף ולא להיחשף כמי שמוביל את המהלכים הללו. איראן פועלת כך בתימן ובמקומות אחרים ולכן גם פה במזרח התיכון בתכנון לבצע פיגוע בישראל הם נשענים על מיליציות שיעיות ועל חיזבאללה". ההערכה במערכת הביטחון היא איראן אינה רוצה במלחמה, אל אך ורק לנקום על הרג אנשיה בסוריה.

ב'חדשות 10' דווח כי האיראנים מקדמים שימוש בטילים איראנים כבדים דוגמת ה'פתח 110', תחת פיקוד ויעוץ של אנשי חיזבאללה, ללא נוכחות של משמרות המהפכה. בנוסף פורסם כי ההכנות לפיגוע הם החלו כבר לפני כמה שבועות, וצברו מלאי של טילים כבדים בשטח סוריה.

בשבוע שעבר התכניות השתבשו כשמאגר טילים באזור חמאת – הושמד בתקיפה. למרות זאת, באיראן לא ויתרו ובימים האחרונים ניתן להבחין בהכנות שהם מבצעים כדי לממש את התכנית. ערכות במערכת הביטחון קובעות כי הירי מסוריה יהיה לעבר מטרות צבאיות ולא אזרחיות.

ההערכה בישראל היא שאיראן אינה רוצה במלחמה אלא רק בנקמה, ולכן הירי יבוצע לעבר מטרות צבאיות בישראל ולא אזרחיות. על פי הדיווח, חלק מהרקטות כבר נמצאות בסוריה וחלק אחר בתהליכי העברה מאיראן לסוריה. במערכת הביטחון יודעים לספר על זיהוי הכנות לשיגור טילים מתוך אוכלוסיה מעורבת – מליציות שיעיות, גורמים סוריים וגורמים נוספים מתוך סוריה, במטרה להגיב על הפגיעה תוך כדי אי הסתכנות בהרוגים איראנים.

לדברי הפרשן לענייני ערבים, צבי יחזקאלי אין לאיראנים עניין להסתבך בעימות עם ישראל בשלב זה. "האיראנים מפחדים. הם רוצים לנקום אבל הם לא רוצים להסתבך עם ישראל ופה נעוצה הנקודה. הם לא רוצים להסתבך מול ישראל כי יש עליונות צבאית ישראלית על איראן. הצבא שלהם הוא לא כזה מתקדם ולכן זה לא כוחות וצריך להגיד את זה. האיראנים לא יוצאים החוצה, הם לא מדברים על ישראל כי הם יודעים שהם עם ידם על התחתונה.

בתוך כך, היום התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לישיבה, שעל פי דיווח ב'חדשות 10', הייתה בעלת מאפיינים חריגים, שבשל מגבלות צנזורה לא ניתן לומר מה הם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה כי "ארגון משמרות המהפכה של איראן מעביר לסוריה בחודשים האחרונים נשק מתקדם כדי לפגוע בנו. הן בחזית והן בעורף. כולל מל"טים התקפיים, טילי קרקע-קרקע, ומערכות נ"מ איראניות שיאיימו על מטוסי חיל האוויר".

על הפגישה הצפויה עם נשיא רוסיה ולדמיר פויטן אמר כי "ישראל שומרת על חופש פעולה מלא כדי להגן על עצמה. כל הפגישות שלנו חשובות, אבל הפגישה השבוע חשובה במיוחד, זאת לאור מאמציה הגוברים של איראן להתבסס צבאית בסוריה נגד ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

'אם השם לא ישמור עיר שווא שקד שומר' צריכים להתחזק !
הרוצה להינצל מחבלו של משיח יעסוק בתורה ובגמילות חסדים
שבוע טוב!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture